2de Kerstdag, trainen/Winterpostaltaak

Hoi Jurgen,

Is bijvoorbeeld onze club voorzitter, die ook op 2e kerstdag aanwezig zal zijn, ook bevoegd om een van deze twee personen te zijn?
Ja, jullie voorzitter, net zoals de andere bestuursleden, mogen als examinator optreden, ik weet alleen niet zeker of zij moeten worden aangemeld bij de KNVvL als examinator.
Het bestuur kan op zijn beurt weer mensen vanuit de vereniging voordragen als examinator.

Wat moet je doen/kunnen om officieel DLG-examens af te mogen nemen?
Wat met de voorkeuren wordt bedoeld is dat niet iedere jan doedel moet worden voorgedragen door een clubbestuur als examinator. De onderliggende gedachte is dat een examinator goed moet kunnen beoordelen of een vlieger het spelletje een beetje begrijpt. Dat is niet alleen of hij of zij een beetje leuk kan vliegen, maar ook de algemene veiligheidsregels volgt. Kanaal vrij, veilig om te starten en landen, veilig model, aankondiging landing enz enz.

Frans

.... mag mijn (bestuurs)vinger dan richting Jurgen wijzen?
Kan ie mooi zichzelf een brevet schenken met kerst....

Maar even weer over de vliegdag zelf!
Wij van de NLC zijn vrije vlucht piloten en vliegen graag een wedstrijdje.
Nu vinden de meeste DLG-ers dit volgens mij ook niet vervelend.

We zijn al op zoek naar een paar leuke prijsjes voor de eerste NLC-Kerst-DLG-wedsrtijd.
Wat dachten jullie van simpelweg een aantal 'all up last downs'? Of in een bepaalde werktijd zoveel mogelijk tijd bij elkaar vliegen, of....
Jurgen jij had ook eens een plan voor een rare afstandstaak, lijkt me een mooi moment dat eens te testen..

En dan starten we daarna graag de traditie ook onder de DLG-ers dat de winnaar de prijzen voor het volgende jaar mag maken.

Na afloop is er in het clublokaal van de NLC
(Jan de wittstraat 8a, 6512 EJ, Nijmegen)
wellicht Cognac te vinden voor een schappelijker prijs.

heey,

ik heb gewoon vervoer kunnen regelen voor woensdag :D
dus jurgen, bedankt voor het aanbod, maar mijn vader komt ook mee dus ik heb eigen vervoer.

mischien dat mijn vader ook wel brevet af kan nemen. bijna 25jaar vliegervaring is wel goed genoeg toch?
dus als je nog iemand nodig hebt hiervoor..

gr niels

.... mag mijn (bestuurs)vinger dan richting Jurgen wijzen?
Kan ie mooi zichzelf een brevet schenken met kerst....

Maar even weer over de vliegdag zelf!
Wij van de NLC zijn vrije vlucht piloten en vliegen graag een wedstrijdje.
Nu vinden de meeste DLG-ers dit volgens mij ook niet vervelend.

We zijn al op zoek naar een paar leuke prijsjes voor de eerste NLC-Kerst-DLG-wedsrtijd.
Wat dachten jullie van simpelweg een aantal 'all up last downs'? Of in een bepaalde werktijd zoveel mogelijk tijd bij elkaar vliegen, of....
Jurgen jij had ook eens een plan voor een rare afstandstaak, lijkt me een mooi moment dat eens te testen..

En dan starten we daarna graag de traditie ook onder de DLG-ers dat de winnaar de prijzen voor het volgende jaar mag maken.

Na afloop is er in het clublokaal van de NLC
(Jan de wittstraat 8a, 6512 EJ, Nijmegen)
wellicht Cognac te vinden voor een schappelijker prijs.

Ik doe aan alle soorten van wedstrijd mee. Die afstandstaak is misschien wel wat voor modellen tot 300 gram.

Zo, vandaag het knijperbord bestickerd.
Wie had dat gedacht bij de NLC, voor het overgrote deel toch een vrije vlucht vereniging...
De rest mogen jullie onderling op de dag zelf uitmaken, ik ben er niet bij.
Maar dat gaat allemaal wel goed komen denk ik.
Ik hoor/lees de verhalen wel weer.

Grts,

Erik

Hallo,

Wil iedereen die morgen een brevet wil vliegen zijn KNVvL lidmaatsschapskaart meenemen. (voor je lidm. nummer enz.)

Loet, niet te laat naar bed, morgen is de grote dag.....

groet

Frans

brevet

Hallo,

Wil iedereen die morgen een brevet wil vliegen zijn KNVvL lidmaatsschapskaart meenemen. (voor je lidm. nummer enz.)

Loet, niet te laat naar bed, morgen is de grote dag.....

groet

Frans

Ben net terug van een avondje eten bij mijn zus. Gestampte aardappelen met zuurkool en Hema-worst. Een echte traditie voor ons. Kun je lekker doorbouwen zonder alle kerstmispoespas er omheen.

Nu nog even een kopje thee en vroeg naar bed. Als ik maar slapen kan.;)

Tot morgen,

Loet

zo beide modellen weer opgeladen, de koffer 3x gecontroleerd. nu nog even slapen en dan morgen lekker weer een dagje vliegen met de rest. als er een paar pro's mischien eens naar mijn blaster kunnen kijken.. graag. heb de laatste tijd erg het idee dat hij niet helemaal fijn vliegt. allemaal tot morgen.

gr niels

p.s. @loet: mijn vader wil ook nog wel examinator zijn. heeft de brevetten ervoor. dus... hij is om te kopen ;)

zo beide modellen weer opgeladen, de koffer 3x gecontroleerd. nu nog even slapen en dan morgen lekker weer een dagje vliegen met de rest. als er een paar pro's mischien eens naar mijn blaster kunnen kijken.. graag. heb de laatste tijd erg het idee dat hij niet helemaal fijn vliegt. allemaal tot morgen.

gr niels

p.s. @loet: mijn vader wil ook nog wel examinator zijn. heeft de brevetten ervoor. dus... hij is om te kopen ;)

Zeker met zo'n dingetje....

dsc04211gx8.jpg

bevet en vliegen

Een kort berichtje.

Heerlijke vliegdag. Erg bewolkt maar wel de hele dag droog. Brevet gehaald.
We misten Arnold en Theo en kornuiten, hadden jullie familieperikelen?

Nu naar de chinees om te eten en bij te tanken en dan wat meer info.

Loet

Tja, afwezig dus.
Zit nu na een bezoek aan m'n zus met een volle ronde buik achter de laptop. Familieperikelen?? Nee hoor niet echt.
Waarom niet aanwezig dan?
Ik vind het voor een gezamelijke training erg leuk maar het is wel een pokke eind rijden ( 2uur en een kwartier)
Daarbij komt dat ik nog steeds met een elleboogkwetsuur zit en mijn worpen aardig onder de 40 meter blijven. Ben dus geen partij voor jullie en ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik me dan alleen maar de hele dag loop te ergeren. Nha, daarom dus niet aanwezig.

Over twee weken mag ik voor foto's en ik hoop dat daar iets op te zien is. Anders moet de werpstift maar naar de andere kant :(

Tja, afwezig dus.
Zit nu na een bezoek aan m'n zus met een volle ronde buik achter de laptop. Familieperikelen?? Nee hoor niet echt.
Waarom niet aanwezig dan?
Ik vind het voor een gezamelijke training erg leuk maar het is wel een pokke eind rijden ( 2uur en een kwartier)
Daarbij komt dat ik nog steeds met een elleboogkwetsuur zit en mijn worpen aardig onder de 40 meter blijven. Ben dus geen partij voor jullie en ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik me dan alleen maar de hele dag loop te ergeren. Nha, daarom dus niet aanwezig.

Over twee weken mag ik voor foto's en ik hoop dat daar iets op te zien is. Anders moet de werpstift maar naar de andere kant :(

OK, geaccepteerd. Heel vervelend van je elleboog. Was het niet op 2 januari dat je voor de foto's moest??

Loet

Back