2de vlucht mcpx bl

Bij mijn 2de vlucht met m'n 2 dagen oude mcpx bl ging er in de lucht iets mis met gevolg: een niet geslaagde landing.

Vrij snel naar binnen gelopen en gelukkig geen schade.

Oorzaak of gevolg van de crash:

http://db.tt/RPh28ubI

Is dit te wijten aan een vuile servo?

Je kan hem eens schoonmaken, maar zo'n gedrag enkel door vervuiling heb ik nog niet gezien...

Aan de andere kant lijkt het een fout in de locatie aangever te zijn, aangezien hij volges de servo overshoot
Dus ff uit elkaar trekken, schoonmaken..

Daarna weet je het zeker

Zal wel vuil zijn, trouwens NIET opspoelen als je zo'n probleem hebt als het ding tegen je aan komt lig je open, al helemaal met zo'n klein ding en zeker de bl.

Zal wel vuil zijn, trouwens NIET opspoelen als je zo'n probleem hebt als het ding tegen je aan komt lig je open, al helemaal met zo'n klein ding en zeker de bl.

Je zag het niet op het filmpje, ik had het landsingstel vast met m'n hand.

Ondertussen de servo's zuiver gemaakt en het ding vliegt nu echt goed.
Vreemd dat dit euvel blijft bij de nieuwere modellen.

De hele servo is open.. Dus zo raar is het niet ;-)
En op zich werkt het goed genoeg...

Feit dt ze een zodanig vliegende heli van dit formaat kunnen maken vind ik eigenlijk al respect...
Dat er dan af en toe een beetje onderhoud gepleegt moet worden, neem ik dan maar voor lief

Ik heb dit ook eens gehad bij mijn 120SR, was niet alleen vuil, ik moest de contaktjes die over de servo schuiven ook even opnieuw wat naar buiten trekken...

@ student: ik vind toch dat een merk als Blade toch al wat had mogen doen aan dit type servo's hoor, walkera gebruikt in zijn mini cp volledig gesloten servo's heb ik gelezen in een review, en die zijn even klein he...;)
37868_300.jpg

Daarbovenop kost zo'n servotje voor een mini cp net geen 4 euro, groot verschil met de 12 euro kostende exemplaren van blade niet, ik denk dat de volgende aankoop hier wel eens een walkera zou kunnen zijn... even nog wat reviews over inlezen natuurlijk :)
Dit zou gewoonweg niet mogen gebeuren bij dergelijk (relatief duur) toestel van twee dagen oud...

dan zou ik zeker niet de mini nemen;)

en prijsverschillen door een europese distributie met normale import en service of zonder is een groot verschil. elke kleine heli heeft wel zijn eigen plussen en minnen

Tja, maar langs de andere kant kost een mini cp of genius cp heli inclusief devo 7e zender minder dan bv een dx6i afzonderlijk he, ik ben gerust bereid wat meer te betalen voor een merkheli als Blade en een spektrum zender, maar tot hiertoe heb ik nog niet veel geluk gehad met de blades...

lol nou laat mij even een mini zien die incl. verzendkosten uit verre oosten onder de 100euro is incl een devo 7 of 7e. Want dat is de prijs van een DX6i.in NL

En dan als je zender wat mankeerd even naar de kosten kijken + er zijn nog wel wat meer verschillen ook qua zender dus eigenlijk is het appels met peren vergelijken.

ps. en die servo die jij bedoeld is van een super CP(brushed heli) net even anders, omdat de electronica op het boardje van de heli zit, bij de mini zit het sturings gedeelte in de servo en ben je ook 12euro kwijt (plus dat je maar een heeeelllle korte vliegtijd hebt);)

Laatst bewerkt:
Ik zie het al ik zou me er nog wat verder in gaan verdiepen als ik jou was wist al eigenlijk op voorhand dat je met deze site ging komen en aangezien het niet van de duitse stock gaat is het onderstaand rekenvoorbeeld ;)

A) een duitse site is niet per defenitie duistsland zo ook niet in dit geval en wordt het verstuurd vanuit Hong Kong (niet van duitse lager:D). Dus dan zijn de kosten

99Euro + 31Euro verzendkosten + 27Euro Btw + 13Euro handling voor de inklaring maakt te samen 170Euro

Koop je hem wel van Duitse stock kost hij 180Euro.

Daarbij is het zoals ik al zei een zender die legaal in NL maar 10mW mag uitzenden (en de Devo 7e doet maar +/-7mW) of een zender die gewoon 100mW mag uitzenden DX6i

Is er wat kapot kan je bij Blade of Spektrum in NL terecht bij walkera moet jij hem op jouw kosten terug sturen naar china. + de site die jij als voorbeeld geeft wordt niet door Walkera ondersteund of gesupport (kijk op walkera site onder nieuws).

Daarbij kost een Mcpx v2 incl een DX6i in duitsland ongeveer 240Euro incl verzenden taks etc.etc
.

Zoals ik dus al zei je bent appels en peren aan het vergelijken oftewel een align met een kloon, of een Logo met een align.

Back