2dehands turbine kopen

Nou, het is vanaf Amsterdam 700 km...
Dus per post.

Net een doos turbine olie en wat andere onderdelen van hem ontvangen.
Hij stuurt het op met de rekening bijgevoegd.
Verzendkosten zijn voor 8 kilo verzekerde verzending 22 euro.

GJ

Als je de juiste kennis en gereedschappen in huis hebt kan je het zelf maar ik zou het niet aandurven.
Er komt zoveel geweld vrij in een turbine, als het fout gaat dan gaat het echt goed fout.
Dan wil ik niet naast die turbine staan.

GJ

zonder de ervaring+ juist matriaal
dan is het altijd moeilijk en zeker niet aan te raden.

Echter denk ik dat als je een paar keer mee kan kijken met een ervaren turbine sleutelaar je op den duur het ook best zelf kan.

Althans ik wil het op den duur wel zelf gaan doen, eerst eens een paar keer meekijken en dan toch zelf gewoon wat gaan sleutelen.
Zou voor mij toch niet zo`n probleem moeten opleveren.

Echter als je geen verstand van zaken heb zou ik het laten doen.

ik ben het Met Berto eens, het is prima zelf te doen, mits je weet waar je mee bezig bent. je moet natuurlijk wel een beetje gevoel voor techniek hebben, en dat is natuurlijk overal zo mee.
ik heb nu zelf 2 turbines waarvan er één klaar is en de ander zit nog een beetje werk aan.
het vervangen van de lagers stelt eigenlijk niks voor maar als ik een belastingsformulier in moet vullen heb ik het zweet op mn rug staan :)dat is nu weer iets dat niks voor mij is.
dus als je liever met je neus tussen de cijfertjes en de papieren zit en al koude rillingen krijgt bij het zien van een schroevendraaier dan zou ik het sleutelen aan turbines aan de experts over laten.
maar ik denk dat de meeste modelbouwers wel een klein beetje gevoel voor techniek hebben.
groeten Gertjan

Ik hoop binnenkort erover mee te kunnen praten Gertjan.

Heb vanmiddag weer met Ger zitten oh`en aan de mobiel ivm de eerste jet die eraan komt.
Deze gaan we eerst eens goed bekijken en dan hoop ik direct veel op te steken over waar op te letten en hoe te doen.
Na opbouw hopen we een betrouwbare turbine te hebben (hoeft niet over de top vermogen te leveren) en er lekker mee te vliegen.

Dan op den duur is mijn bedoeling om de turbine zelf verder te onderhouden en zo rustig de techniek etc eigen te maken.

Tot die tijd roepen we de hulptroepen in ;-)

Mijn turbine heeft over een uur of 25 ook weer een beurt nodig.
Zoals ik al schreef, ik heb zo mijn "angst" om aan een turbine te gaan schroeven.
Normale motoren en andere mechanica, electronica zijn geen probleem.

Misschien is het een idee voor onze "Experts" om eens een verslagje te maken over hoe je een turbine onderhoud en wat voor gereedschap je gebruikt.

Gert-Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk niet dat je een goed beeld krijgt van foto's qua onderhoud.

Dat moet je zelf gezien hebben.
En zelf gedaan hebben onder toezicht van iemand die er ervaring mee heeft .
Dan leer je de motor te onderhouden .
Lagers verwisselen is heel simpel ,maar er zijn een hoop mensen die niet eens weten wat er in een turbine zit ,en er al jaren mee vliegen , heb er ervaring mee.
Zo was ik via rc universe met iemand in gesprek gekomen die een wren mw54 gekocht had.
Hij vloog er al jaren mee ,maar ,en dat hoorde die gelukkig dan wel , de motor ging meer geluid maken , dus zelf de motor maar uit elkaar gehaald , filmpje heeft zelfs nog op youtube gestaan .

Alles uit elkaar gehaald zonder te kijken en lagers verwisseld , jaaa anders om er in he ,dus dat je de binnenring van het lager eruit kon drukken .
Hij zette ook nog een keer het turbine wiel anders om erin , en toen vond hij het gek dat de motor in no time verbrand was.
Ja , je gelooft het bijna niet als je dat hoort ,maar het is echt gebeurd.

Daarom ben ik blij dat hier in dit draadje gezegt word ,dat je het zomaar niet even moet doen , een turbine uit elkaar halen ,en lagers verwisselen ,en weer in elkaar .

Het is niet moeilijk ,maar er kan zoveel fout gaan bij het uit elkaar halen en in elkaar zetten van een turbine ,dat is dood zonde als ie dan kapot loopt.

Voor wie meer wil weten over onderhoud van turbines mag best een keer langs komen, eerst afspraak maken natuurlijk , ik laat het graag zien , maar niet op foto's ,ik wil het jullie zo laten Zien , ik vind persoonlijk dat dat makkelijker is voor de gene die moet leren .

Elke motor is anders ,daar moet ik ook rekening mee houden , maar met goed kijken kom je al een heel eind.

Mvg,
Martin.

Laatst bewerkt:
Alles uit elkaar gehaald zonder te kijken
Tja, dat is vragen om problemen.

Wat ik vaak doe is alles netje op een rij leggen in de volgorde van demonteren, kan je niks overslaan of vergeten.
En wat tegenwoordig ook veel gebruikt is, is foto`s maken met de digitale camera voordat je iets loshaalt.
Kun je tijdens het monteren direct kijken hoe het zat.

Maar neemt niet weg dat je dan nog wel de kennis nodig hebt om te weten waar en hoe je moet kijken dus de eerste keer zou ik dat zeker met een ervaren turbinepruster doen ;-)

Back