2e F5B Meeting AFGELAST!

Nu weten we waarom het f5b in NL in het water viel :)
Jammer, ik zou ook eerder niet afkomen. het ziet er niet goed uit voor de ochtend. en in de namiddag zal het ook al snel donker zijn. GJ zal wellicht zijn apparatuur niet in die regen kunnen opstellen, en wij vliegen ook niet met duikboten hé.
Zijn er mensen die sowieso gaan? het zou anders wel fijn zijn om elkaar terug zien. JWS Dalfsen is enkel nog 20km verder voor mij, denk je dat we daar met z'n allen de boel mogen onveilig maken?

Val

ZCZC
FT062200 EHEH COR
TAF EHEH 062155Z 0706/0806 20015G25KT 8000 BR SCT008 OVC015
TEMPO 0711/0717 23010G22KT 7000 -SHRA FEW012 SCT020CB
BECMG 0710/0712 23008KT 9999 NSW FEW010 BKN015
PROB30 TEMPO 0712/0716 25012G25KT 4500 -TSRA SCT010 BKN018CB
TEMPO 0715/0719 27005KT
BECMG 0719/0721 7000 BR FEW012 BKN080
BECMG 0801/0803 3000 BR BKN040
TEMPO 0802/0806 1500 MIFG BR=

Met andere woorden, OK weer met kans op een buitje ergens rond de middag. De wind valt ook wel mee met 8 knots, slechts bij een bui kan het even waaien.

Laat maar horen hoe het weer echt is aan die kant van het land. Als ik zo op de buien radar kijk dan is het daar lekker aan het regenen. :)

Laatst bewerkt:
Hier hetzelfde inderdaad. Dreigende lucht, maar tot nu toe best wel aardig vliegweer en af en toe een zonnetje wat er doorheen prikt. Maar ja vliegen komt er toch niet van voor mij vandaag. :morning:
Dan maar kijken of ik een sleephaak in m'n trainer kan bouwen, doe ik toch nog wat nuttigs.

Net even bij het veld geweest.
Even droog en dan weer een stortbui.
Vanaf 11 uur vanochtend schijnt het steeds zo geweest te zijn.
Mark uit Ermelo was ook nog even in Alkmaar en toen we 5 minuten stonden te praten begon het ook al weer te regenen.
Dus we hadden niet kunnen vliegen.

Volgende keer dan maar in het oosten?

GJ

Hele dag niet echt vliegweer gezien.

Goeie beslissing van je Gert-Jan.
Net wat je zegt tijdens het gesprek begon het weer te druppelen.
Bedankt trouwens voor de prop's kan ik weer een stukkie verder.
Gelukkig de dag wel kunnen afsluiten met een aankoop van een Multiplex Profi MC 4000.

Hopen dat het in januari rustiger weer is!

Laatst bewerkt:
Vanmiddag nog even gevlogen in Katwoude (omg. Purmerend), maar wel tussen de buien door. Als je een beetje leuke meeting wilt vliegen moet je niet steeds hoeven schuilen voor de regen. Om iedereen een keer of 3 rakken te laten vliegen heb je echt een dag met bestendig weer nodig. En dat was het gewoon niet.
Goed we wouden graag en hebben het geprobeerd, ook al was het begin November, hoogtepunt van de herfst, dat ging dus even niet Volgende keer beter.

Ik was kritisch GJ maar je had gelijk.

Groet,
Gerben

Gerben GJ: Gelijk heb jullie, het zou niet te doen geweest zijn, met een grote groep daar in de regen. Thuis hebben we goed kunnen vliegen en vandaag hebben we weer redelijke verwachtingen.

JWS, Bedankt voor het aanbod, maar ik zie niet veel animo om in Dalfsen te gaan vliegen. Nochtans vroeg mijn vrouw me zelfs af of ik nu zou gaan vliegen.:D
Ook kunnen mijn maten niet mee vandaag, en zullen de andere Belgen er wellicht niet zijn Luc, Willy, Wim.
Dus zie ik er maar van af.

Veel bouw en vlieggenot en tot de volgende afspraak.

Val

Ik wacht even de Contest tourdata af, die moeten deze week komen (is mij door Guntmar verteld).
Dan ga ik komende weken wat besturen benaderen om data te prikken.
Eerst maar even een invliegdag begin volgend jaar en dan 4 of 5 wedstrijden, is het streven.

GJ

GJ en anderen.

De Eurotour data zijn zo goed als allemaal bekend.
contest modellsport

Hier is een link die misschien wel interresant is.
deventer-luchtvaart-club-heropent-zn-vliegveld

Dit is mijn oude club die nu dus een nieuw veld heeft (zie link hier boven).
Deventer Luchtvaartclub - Home

Stuur even een PM'tje of e-mail als je het e-mail addres wilt van enkele mensen die tot deze club behoren. In het verleden was Erik Wilke en Willy Swart daar actief in F5B/ Electroduur, denk dat deze mensen wel te porren zijn voor een keer een echte F5B dag aan de oost kant van het land.

Misschien zelfs wel de locatie bij uitstek voor een toekomstig Eurotour event.

Gr, Jos

Laatst bewerkt door een moderator:
Back