2e F5b wedstrijd 19 juni, Dutch Nationals, VLB Valkenburg

ach ja, shit happens, wel een leer om niet meer op de clubavond te vliegen omdat het dan te druk is bij ons.

Over duimen............

en het weer gesproken.
Wanneer valt het besluit wel/niet doorgaan van de dag/wedstrijden?
Dank!

Hoi Kees,

Definitieve besluit is op de dag zelf, om 6uur 's ochtends.
Vanaf dan zal op de website van de Dutch Nationals te lezen zijn of het event wel of niet doorgaat.

Groet,
Gerben

Die had ik toevallig in de 1e post nog aangepast.

Niet aanwezig zijn:
- stroom/spanning
- stoelen etc

Wel aanwezig:
- koffie/thee
- broodjes
- dixies
- de piloten v/d leukste wedstrijdklasse in NL (F5b natuurlijk)

Wie heeft er nog een partytent over die windkracht 6 kan hebben?
Mocht het doorgaan dan staan we in ieder geval droog.
Arme mensen die op de rakken moeten zitten...

GJ

Voor die mensen op het rak heb ik nog een mooie roze paraplu met poesjes op van wikskas.................... :oops:

Vandaag het rompje verder bewerkt en hij is weer sterk genoeg, alleen helaas niet echt strak. Had een rol brede plakband van de HEMA gekocht, maar die breng ik terug. telkens als ik spanning op de tape zette brak deze in stukken, nog voordat ik fatsoenlijk de tape om de reparatie kon wikkelen had ik al 20 stukken tape. Dus dan maar stretch wikkelfolie erom heen getrokken en dat lukt niet echt strak en zonder rimpels als je alleen bent. Maar het is goed genoeg voorlopig.

Definitieve besluit is op de dag zelf, om 6uur 's ochtends.
Vanaf dan zal op de website van de Dutch Nationals te lezen zijn of het event wel of niet doorgaat.

Dat is net op het randje, ik wilde rond 06:00 uur vertrekken hier, moet uiterlijk rond 06:30 weg zijn. Die A2 en A12 vertrouw ik niet, dat is een grote ellende.

Ik zal vanavond even vragen wat de criteria zijn om af te lasten.
Volgens de knvvl reglementen moet dat bekend gemaakt worden.

Zoals de verwachtingen er nu uitzien is het voor de para's , schaal en F3J al bijna onmogelijk om te vliegen.
Wij kunnen met windje 6 en wat druppels nog wel vliegen maar de mensen op de rakken houden het geen 15 minuten uit, en er is dan ook geen schuilplaats voor de modellen en vliegers want de tent waait gegarandeerd stuk.
Voor de pylonmannen geldt hetzelfde als voor ons.
Nou kan het weer in Nederland natuurlijk in een dag omslaan, dus even afwachten nog maar ik had al het idee dat het voor Theo erg krap zou gaan worden.

Zodra ik wat weet zet ik het wel weer hier neer.

GJ

Dat is net op het randje, ik wilde rond 06:00 uur vertrekken hier, moet uiterlijk rond 06:30 weg zijn. Die A2 en A12 vertrouw ik niet, dat is een grote ellende.

Zelfde hier.:confused:

Zal zaterdag ff kijken op bouwmeteo voor t weer, deze zijn 95% betrouwbaar.

Gr Frank

De berichten voor zondag klaren al ietsje op. Laten we niet te ver op de zaken vooruit lopen. In Nederland is niets zo veranderlijk als het weer, ik ga altijd maar uit van het positieve en meestal komt dat wel goed.

Groet,
Gerben

Ik zal in elk geval zaterdag de bus leeg ruimen, dan kan daar al heel veel in.

6 personen krap zitten voorin en een hele berg materiaal achterin.

Hier de eisen volgens wedstrijdreglement;
2.1.3.2. Op last van de wedstrijdjury zou een wedstrijd onderbroken of de aanvang uitgesteld moeten worden onder de volgende omstandigheden en in andere omstandigheden zoals besloten door de wedstrijdjury: a. De windsnelheid constant hoger is dan 12 m/s. (9 m/s. voor Vrije Vlucht, Lijnbesturing en Schaal), gemeten op twee meter boven de grond op de startplaats gedurende ten minste één minuut (20 sec. voor Vrije Vlucht; 30 sec. voor Lijnbesturing), tenzij anderszins aangegeven in de regels van een categorie.
b. Het zicht zodanig is dat de modellen niet goed gevolgd kunnen worden (speciaal voor VV en RB modellen) of de atmosferische condities zodanig zijn dat het gevaarlijk zou zijn de wedstrijd voort te zetten.
c. Het nodig is de startlijn te verplaatsen. Dit mag alleen tussen ronden, taken of groepen bij F3B en tussen ronden of groepen bij F3J plaatsvinden.
d. De omstandigheden zodanig zijn dat een niet acceptabele wedstrijduitslag is te verwachten.
e. Voor F3A, F5A, F3C, F4C en F3D wedstrijden de zon zich in het vlieggebied bevindt.
f. Bij een incident dat de veiligheid beïnvloed of dat toegang voor nooddiensten nodig maakt.

Gisteravond zou het volgens de berichten hozen van de regen. Mario en ik hebben heerlijk kunnen vliegen, het was droog en er kwam zelf een zonnetje tevoorschijn.
Niet te vroeg beslissen, gewoon even afwachten wat er gebeurt...

Groet,
Gerben

Jongens we gaan gewoon van mooi weer uit !!

full

Gr Frank:yes::yes::yes::yes::yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Er is geen uitwijkdatum voor de Dutch Nationals.
We zouden wel een extra wedstrijd ergens in kunnen lassen maar dat moet dan even in overleg (op jouw club Mario??).

Maar we wachten zaterdag even af, hou het forum zaterdagavond rond een uur of 9 's avonds even in de gaten, de laatste update komt er dan op te staan.

GJ

Back