+2m - 3D - electro

• Topicstarter Topicstarter GS_Jan
  • Startdatum Startdatum
Heb ook de lipo's binnen (6x 4s 5000 mAh 20C Zippy H). Ze zijn 526gram met stekkers (heb er 6mm opgezet). 12s pack weegt dus 1578 gram. Iets zwaar maar totaal nu 2528g voor accu + motor + regelaar. Komt aardig overeen met 50CC + uitlaat en ontsteking + accu + servo + stangen en tank + brandstof en slangen.

Als het zondag redelijk is worden de packs getest.

Hey Fastplane,
Lang geleden dat we je gezien hebben. Ben vandaag met de Super Star geweest. Was windy !!!!
Nee, nog niets besteld, het zal voor ergens deze zomer worden.... moet nog wat sparen ! :-)
Ik denk dat het een Yak van QUIQUE worden, een 2,18m... maar zal er eerst enkele mogen verkopen denk ik.
Tot gauw op het plein.
Greetz,
J.

Ik heb er nog maar enkele keren mee gevlogen maar ze voldoen goed :) worden nauwelijk warm en leveren goed vermogen. 12s 5000 is genoeg voor een 50cc 3d kist :)

Hoi tadango,
zijn je lipo's nog steeds goed ?
Aanvankelijk wilde ik 2x 5s 5000 flightpower kopen voor een nieuw project , maar als ik dit weer lees ....

Ik heb namelijk veel slechte lipo's gehad van onbekende merken, sinds die tijd heb ik alleen nog flightpower gekocht en nog steeds veel plezier mee.
Ik ben dus huiverig voor andere onbekende merken, echter als je de prijs van de zippy's ziet lijkt het te mooi om waar te zijn.

flightpower 5s 5000 ca. 250euro
zippy-h 5s 5000 ca. 107U$ = 70euro !!!

Nog steeds doen ze het goed :) Ik had 1 pakket waarvan 1 cel iets minder was. Deze is nog steeds iets lager maar met balanceren goed bruikbaar. Deze ga ik wel vervangen zodra ze er weer zijn. Da's ook de reden dat ik 3 x 4s gebruik ip 2 x 6s :) Ze hebben nu ieder een stuk of 10-15 vluchten gemaakt en voldoen nog perfect. Ze worden nog steeds lichtjes warm en houden goed spanning. Ook nog geen enkel teken van bolling :) Super strak nog steeds. Ben er nog erg blij mee en er komen zeker meer.

Grote verschil met bv flightpower is dat die de rotte cellen er tussenuit halen. Nu vindt ik van 6 packs met 1 iets onbalans niet eens zo gek gezien de prijs :) Ik heb ook niet geprobeerd hem te ruilen, had ook nog gekund wellicht. De overige 5 packs zijn nog steeds goed in balans (balancer knippert 3 maar en vindt het dan wel weer genoeg ;))

Dat is op zich goed om te horen. Het zou best kunnen zijn dat de bekende dure merken zoals flightpower en thunderpower een strenge selectie maken en ze alleen de goede cellen in een pack monteren. Uiteraard kost die extra selectie-stap wel geld, maar zoveel extra ....

Klopt het dat je 3 maanden garantie op de zippy packs krijgt ?

Verder lees ik goede reviews op de hobbycity site zelf, maar misschien moeten die met een korrel zout genomen worden , wie zal het zeggen ..

Reviews komen van mensen zoals mij en zijn best een goede indicatie :) 3 maanden garantie op bol worden en capaciteit verlies......... niet heel veel gezien mijn slechte lipo's pas na 6 maanden of meer gek gingen doen.....

Tja, dit draadje brengt me toch weer aan het twijfelen ...... moet ik eigenlijk niet doen ...

Aaalie had ook goede resultaten en zit al op meer dan 150+ cycles

Maar ik ken mezelf ... als ze toch niet goed blijken te zijn of al snel 1 cel het begeeft ben ik weer teleurgesteld en loop ik te balen en denk ik "had ik toch maar die flightpowers gekocht .... "
Aan de andere kant is flightpower gewoon schandalig duur maar je weet wel wat je er aan hebt ..... mmmm .....

Lipo's zijn altijd een gok... mijn flightpower evo 20's hadden ook maar 30 cycly gehad voordat ze het voor geen meter meer deden...... en vergeet de garantie bij hun ook maar, 20% korting op nieuwe krijg je :(

Dus ik had spijt dat ik flightpowers had gekocht :)

Als je cellen wil die meer zekerheid geven op de lange baan kan je beter A123 nemen........ die zijn robuuster.

Oei, da's niet zo mooi, eigenlijk schandalig. Dus jij denkt net andersom ...

Tja, ik heb nog eens goed rond gezocht op zippy en tot mijn verbazing lees ik alleen goede ervaringen. Op forums in amerika en ook in duitsland.
Er zou wel een onderscheid zijn tussen de zippy-r en de zippy-h . De zippy-r zou iets beter de spanning vasthouden onder belasting.
Er wordt ook gesproken over dat deze cellen van saehan-enertech komen, een bekende grote koreaanse fabriek die goede lipo's levert.

Voor 2 maal 5s 5000 zou ik op ca. 165euro uitkomen incl. verzending. Daar heb ik nog niet eens 1 flightpower evo 5000 voor ....

A123 ken ik ja. Ik gebruik nu zelf li-ion-mn , ronde li-ion cellen . Gaan volgens testen meer dan 200 cycles mee en zijn ook erg robuust.
Maar zijn minder spanningsvast en wat zwaarder.

De R is inderdaad nog beter dan de H. Flightpower's komen uit dezelfde fabriek als de R's ;) H's uit een andere....... prijs is ook een redelijk verschil nog. Ik heb geen 4500 R genomen omdat het niet nodig was en duurder :)

Back