Zelf was ik nooit zo geinteresseerd in kunstvlucht.
Snelheid trok me meer.
Maar aangezien ik nu vrij veel les geef en dus wat dingen voor moet doen merk ik toch dat kunstvlucht wel leuk en uitdagend is en ook leerzaam om dat in club of groepsverband te doen.
Zeker weten, ik vind het jammer dat er veel clubs zijn waarbij dit ondergesneeuwd is. Na het halen van je brevet is F3A een erg goede leerschool, omdat je gedwongen wordt meer na te denken over wat je aan het doen bent.
Zo ben ik er ook aan begonnen.. op mijn club zit een heel nest 'oud-wedstrijdvliegers', of 'oud-wedstrijdgeinteresseerden' en toen ik het brevet gehaald had en al wat verder was, werd mij ingefluisterd dat F3A heel goed is om te leren.
Zo ben ik er aan begonnen, vorig jaar 1e seizoen en dit jaar 2e. Ik vlieg nu iets meer dan 2,5 jaar in totaal (uberhaupt, vliegen). Ik heb enorm veel geleerd van F3A en leer nog volop bij, ben nog lang niet uitgeleerd. Het geeft je een uitdaging, een looping vliegen kan bijna iedereen, maar dezelfde, ronde, looping 2 keer achter elkaar in hetzelfde stuk lucht op dezelfde lijn.. dan wordt het al snel een stuk moeilijker, ook al is het een eenvoudig figuur.
Toen ik zei dat ik ging vliegen (draadje is nog te vinden op forum), triggerde dat Hans Meij om ook mee te gaan doen. Die had wel al met het idee gespeeld, maar had een zetje nodig, wat ie in mij gevonden had. Al snel pakte ook Bram (Br@m op het forum) het op en inmiddels zijn er bij ons op de club nog 3 andere mensen die weer of voor het eerst bezig zijn. Volgend jaar zullen er van onze club 2 deelnemers zijn in de C, 2 in de B en 1 in de A. Het jaar daarop komt daar nog een A vlieger bij waarschijnlijk, afgezien van Hans en/of ik die misschien doorgegroeid zijn tegen die tijd.
Ik ga het volgende seizoen B vliegen, onder voorbehoud.
Het voorbehoud is de beschikbaarheid van een toestel, ik heb neit de luxe positie die jij zo te horen hebt. Ik heb nu zo'n anderhalf jaar geleden een oude wedstrijdkist overgenomen maar deze begint te slijten, wat niet raar is. Ik had een nieuwe gebouwd, een ZNLine Alliance, is ook op het forum te vinden, maar die is helaas ter ziele. Ik moet het dus nog even uitzingen met mijn Derwisj, misschien dat ik dit winter kan beginnen met de bouw van een nieuwe, maar reken er niet op. Ik moet dus de Derwisj heel houden tot de 1e B wedstrijd volgend jaar minimaal en dat kon nog wel eens lastig worden, de kist is langzaam aan het 'op' raken.
Daarom zijn we vorige wedstrijd (Son) eens wezen kijken hoe het er aan toe gaat.
Tot nu toe heb ik mij alle wedstrijddagen gewoon vermaakt. Het is een leuke ploeg mensen en het is sowieso leuk om met een groep mensen te praten die dezelfde 'afwijking' hebben als jij