2wd offroad bandjes

ik ga wat bandjes klaarmaken voor een vriend die al in geen jaren meer reed met z'n B4 en voor de lol nog eens meekomt.
Zelf rij ik 4wd en is het al lang geleden dat ik nog eens 2wd bandjes klaarmaakte.
Ik weet dat vooraan in Schum Staggered eigenlijk zelden inserts gestoken worden ... maar het zou gaan om een grasparcours en ik wil hem Schum MiniSpikes klaarmaken, Front én Rear.

Moeten in die Front MiniSpikes inserts gemonteerd worden? en wat is de gedachtengang hieromtrent?

thx

Correctie: in Stagger Rib steek je nooit inserts.
In een Schumacher Mini Spike steek je een insert ja, ofwel knip je een Losi insert in verschillende schijven, ofwel gebruik je een Schumacher medium (groene) insert voor 2wd. Heel soms wordt er geen insert gebruikt, bijvoorbeeld in een blauwe Schumacher Mini Spike, die veel harder is (zie set-up sheet Elvo van Vlijmen gras vorig jaar).

haha reminds me aan cooper zijn chambrant die ik kapot gedaan heb :D:D

ontopic: arjan zen setups hebben teminste stuur!

uhu die laatste da ik gebruikt heb van arjan was "snel" en constant!

Als ge rails legt in Kampenhout heeft die auto daar ook stuur en grip mee ja. En ge kunt altijd dezelfde velg gebruiken voor elke baan en omstandigheid, handig!

Correctie: in Stagger Rib steek je nooit inserts.
In een Schumacher Mini Spike steek je een insert ja, ofwel knip je een Losi insert in verschillende schijven, ofwel gebruik je een Schumacher medium (groene) insert voor 2wd. Heel soms wordt er geen insert gebruikt, bijvoorbeeld in een blauwe Schumacher Mini Spike, die veel harder is (zie set-up sheet Elvo van Vlijmen gras vorig jaar).

dan gaat het over voorbanden neem ik aan.

en géén insert in een blauwe? nog niet van gehoord ze, maar het zal dan wel zeker.

kerels, ik kan jullie aprecieren, .... maar ga nu toch maar ergens anders lullen. :D

Ik had graag wat advies gehad.

Op oople hoorde ik dat je voor een track zoals Kampenhout idd best geen inserts gebruikt in ne stager, maar elders soms wel.

Ik was hier van plan om in de Front Minispikes blauwe shumi-inserts te steken ... dat kan ik dus best niet doen?

Back