2wd offroad bandjes

Op oople hoorde ik dat je voor een track zoals Kampenhout idd best geen inserts gebruikt in ne stager, maar elders soms wel.

Ik was hier van plan om in de Front Minispikes blauwe shumi-inserts te steken ... dat kan ik dus best niet doen?

Je kan soms in staggered inserts doen, maar dan gebruik je toerwagen inserts (dus zeer laag), maar dan wel de foaminserts. Iets minder stuur (dus vandaar op kampenhout niet altijd een succes), maar reageert gewoon veel mooier / directer.

In de Minispikes, als het geel compound is zou ik er ZEKER inserts in doen, als je blauwe compound minispikes hebt is het bij de voorbanden niet noodzakelijk. Achter sowieso WEL inserts steken.

Zo een normaal genoeg antwoord Low_E ;-)

dan gaat het over voorbanden neem ik aan.

en géén insert in een blauwe? nog niet van gehoord ze, maar het zal dan wel zeker.
Ik heb het zelf ook niet bedacht zenne, zie set-up sheet :)

@Ludo: op oOple bedoel je de comment van V-Rossi neem ik aan? Ben ik :) Als je kijkt naar de set-up sheets voor gras in Engeland en BNK set-ups, zal je vaak de Losi insert of Schumacher Medium (Groen) terugzien, probeer die dus maar.

Voorbanden: slim mini spike of gewone mini spike (4*4 voorband) ?

Een slim mini spike lijm je best op een brede velg, en knip dan de binnenste en buitenste rij topper eraf als je teveel stuur hebt. Steek er een losi insert in die uit een bigshot komt, knip de insert even breed als de velg en 'chamfer' eventueel de binnenste edges van de insert.

Bury Metro 2WD National - 2007

En arjan z'n setups hebben niet veel stuur, die hebben gewoon weinig grip vanachter!

thx, Wouter,

EN wat gaat het verschil geven voor een 4WD als je bvb de 2WD MiniSpikes-voorband of de 4WD Minispikes voorband gebruikt?
Die 2WD MiniSPikes zijn smaller en zullen dus strakker, platter gemonteerd staan.
Welk verschil geeft dat qua weggedrag?

other q:
Ik ken eigenlijk enke de blauwe Schum inserts. Wat is het verschil met de andere inserts: Schum groen en Losi inserts? Zijn die beiden gewoon zachter dan de blauwe Schum of is er onderling tussen die Schum Groen en de Losi inserts ook nog een verschil?

4wd: geen idee :-) Die slim mini spike gaat wel een kleinere diameter hebben, wat blijkbaar een probleem is op een 4wd.

Inserts: blauw is harder dan groen. Losi zal zoiets als die groene zijn. Als je het simpel wil houden: steek overal losi in. Ik bedoelde ook gewoon: steek oude inserts die uit een versleten bigshot komen in uw schumacher banden. Insert is zeker herbruikbaar, behalve als die bigshot al 2 jaar oud is en altijd in de modder heeft gereden, dan kan die wel eens half verpulverd zijn.

Nog een voordeel van Losi's: ze zijn gewoon beter, de Schumacher inserts brokkelen af na het eerste gebruik in een band, én ze zijn niet constant, ze worden snel zachter.

4wd: geen idee :-) Die slim mini spike gaat wel een kleinere diameter hebben, wat blijkbaar een probleem is op een 4wd....
hoeft niet altijd, denk ik. Ik hoorde eens nen deftige rijder verkondigen dat hij dat juist gebruikte om wat grip weg te halen voorin.

Misschien niet, maar des te meer met chambranten en wereldvreemde set-ups!

Go Potloodslijper!

In Off-Road land zijn er 3 set-up strekkingen. Er is de wereldvreemde kant, met overdadige panache en een gigantische hoeveelheid stuur (die de finctie van de niet aanwezige remwerking overneemt). Dan is er de stabiele-talm-kant, dewelke Potloodbeffer hier aan het verdedigen is. En dan is er nog de 'medium'-kant. Eigenlijk is dat geen kant, dat is gewoon 't midden, voor de pussies die het niet goed weten.

Go Potloodslijper!

In Off-Road land zijn er 3 set-up strekkingen. Er is de wereldvreemde kant, met overdadige panache en een gigantische hoeveelheid stuur (die de finctie van de niet aanwezige remwerking overneemt). Dan is er de stabiele-talm-kant, dewelke Potloodbeffer hier aan het verdedigen is. En dan is er nog de 'medium'-kant. Eigenlijk is dat geen kant, dat is gewoon 't midden, voor de pussies die het niet goed weten.

Misschien de aanhangers van bepaalde strekkingen een gekleurde vlag rond de antenne laten hangen, altijd handig om te weten of er een malloot met te veel stuur en panache mee de bocht in duikt of een smerig afwachtertje :)

Talmen (niet plooien) for the win!

Nog een kleine bandenvraag: op de foto's van het BNK in Bergschenhoek zie ik mensen met breed en smal geplakte Losi Soft Rib, wat is het verschil in rijgedrag? Ik heb de uitleg op rc-offroad.be gelezen maar ben er nog niet 100% uit :)

maak het uzelf makkelijk en plak ALLES breed (ribs, ballistics, voor, achter). Smal is voor meer stuur setups die uw auto onstabiel maken op hoge snelheid.

Nog een kleine bandenvraag: op de foto's van het BNK in Bergschenhoek zie ik mensen met breed en smal geplakte Losi Soft Rib, wat is het verschil in rijgedrag? Ik heb de uitleg op rc-offroad.be gelezen maar ben er nog niet 100% uit :)

Maakt het uzelf gemakkelijk en plak ALLES smal. Smalle voorvelgen is gewoon beter op alle gebied.

Back