Het plan is om de Stuka`s voor de decals voor te bereiden en de decals op te brengen.
.... en dat is gelukt
Hierbij twee updates over de Stuka bouwavond gisterenavond, deel 1 is het weatheren van de witte laag.
Dit behelst alleen het weatheren van de witte laag, hier komen de decals straks op.
Wanneer de decals erop zitten kan de rest geweathered worden, zoals de uitlaat residuen, sluitage, vuil, etc... maar dat komt later.
Eerst de witte laag dus,... we hadden gisterenavond niet heel veel tijd dus alles vast klaargezet zodat we gelijk konden beginnen:
Tja, en dan... het is geen kleurenschema welke je kan kopiëren o.i.d., het is een verweerde kist,... ik ben op de linker vleugel begonnen:
Ik had twee 2" platte penselen klaargelegd, maar besloot op het laatste moment zelf make-up pads te gebruiken i.p.v. het penseel:
Eerst met een penseel de Humbrol op een A4tje smeren en dan de verf met de make-up pad oppikken en op de kist verwerken:
Frans heeft de 2" platte penseel gebruikt, ook eerst de verf op een A4tje en dan de 2" penseel erover halen, semi dry-brush techniek:
Frans bouwt de lagen mooi op, ziet er goed versleten uit:
Ik heb hier bijna één zijde gedaan:
Frans met het 2" penseel aan het werk...:
... en ik met de make-up pads:
De Stuka`s gaan steeds meer 'leven':
Klaar voor de decals
Groeten, Ramses
.