2xAirco DH-2 in schaal 1/5,5 1 brandstof & 1 electrisch

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier nog en paar leuke details v/d DH2

rompindeling.JPG

snelheidsmeter%20pijpjes.JPG

Welke versie ga jij maken Teus?
De eerste of de gemodificeerde versie!
Ben je al bezig in gedachte welk kleurenschema je op deze kist gaat maken?

Mvgr Hans

hannesie zei:
Ben je al bezig in gedachte welk kleurenschema je op deze kist gaat maken?

Zie foto pagina 1 Hans, toen ik deze zag was ik verkocht. 8)

Gr. Teus

Let dan wel even goed op dat de aansturing van de rolroeren op de bovenvleugel ook buiten de vleugel met keerblokjes moet worden uitgevoert en niet zoals op de tekening in de vleugel zit.

Mvgr Hans

hannesie zei:
Let dan wel even goed op dat de aansturing van de rolroeren op de bovenvleugel ook buiten de vleugel met keerblokjes moet worden uitgevoert en niet zoals op de tekening in de vleugel zit.

Klopt Hans, dat maakt het gelukkig alleen maar gemakkelijker.

Had jij de Windsock datafile ook al? Daar staat nog meer info in dan de "In Action".

L_1XDAguncM[/media]Hier op YouTube nog mooie beelden van de vliegende replica :P
i_gHIeWouFE[/media]Hier een filmpje voor Hans, jij doe er toch wel een sound module in :wink:

DH-2-cockpit-1.jpg

DH-2-cockpit-2.jpg

DH-2-cockpit-3.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Het filmpje van de replica had ik al gezien ja maar het blijft super mooi.
Het elektro schaalkistje van de DH2 vliegt best goed vindt ik alleen lijkt het wel of het straalmotor aandrijving heeft.
Dit komt denk ik door de vertraging die erin zit of het is een borstel motor.
Ikzelf heb dit geluid totaal niet bij de borstelloze motor.
En ja Teus er komt een geluidsmodule in.
Bij m'n pupje komt er een mooie zware brom als geluid en je hoort als je gaat landen met maar een klein beetje motorloop de proptippen door de lucht heen snijden(dat is best wel een mooi geluid vindt ikzelf).
Ga ook eens even de windsock datafile bekijken.

Heb vanavond nog even aan het rompje wat kunnen doen zoals de kap erop maken, de motorsteun monteren en een spantje van latjes voorop gemaakt voor de extra stevigheid.
Het kapje is nog ruwbouw omdat de struts op het rompje nog gemaakt moeten worden en de vloeiende overgang op het rompje.

romp%20met%20kap.JPG

Heb dankzij de documentatie die ik van Ton heb gekregen leuke details kunnen ontdekken wat de vleugel betreft.
Er zitten waar ik al een vermoeden had kleine ribbetjes tussen de ribben.
Deze moeten er echt ingemaakt worden om een beetje schaalmodel te krijgen.
vleugel%20dh2.JPG

Wat ook een leuk detail is is het roer.
Dit is zoals men zegt een balans roer.
roer%20dh2.JPG

Ook dit detail moet niet vergeten worden bij een schaalkist.

mvgr Hans

:P Goed nieuws,

De bestelling van Sig USA is onderweg.

En daar zit in....................

De dummy 1/6 Le Rhone 8) de wielen 8) en de Gun 8) Allemaal van Wiliams Brothers.

En tevens de wielen voor de SE-5a 8)

Teus

Als het goed is arriveert hij van de week, Chris zei dat hij waarschijnlijk dinsdag/woensdag op de bus ging. We zijn zeer benieuwd :roll:

Weer even een update van de DH2.
De ondervleugel in aanbouw.
Het is donders goed opletten met het uitknippen van de ribben om geen fouten te maken.
ondervleugel%20dh2.JPG

Wat mij opgevallen is bij de tekening is dat de bovenvleugel op sommige delen iets anders
van afmeting is dan de ondervleugel(dit kan te maken hebben doordat deze tekening gecopieerd is).
Normaal gesproken moet iedere vleugelhelft gelijk zijn.
Dit was zo ontworpen omdat ze dan gemakkelijk uitgewisselt konden worden.
Ik heb de voorste en middelste ligger van balsahout gemaakt en de achterste ligger van balsa en vuren.
De achterste van balsa en vuren voor de stevigheid omdat daar de staartbomen aan bevestigt worden.
De bevestigingen voor de staartbomen aan de vleugel ga ik ook op een andere manier maken omdat ik deze bevestiging
niet mooi vindt(schaalgetrouwheid).
De vleugel weegt nu al 141 gram ondanks de gewichtsbesparingen.
Ben trouwens benieuwt hoever jij al bent Teus?
Wanneer komt er van jouw weer een bouwupdate?

hannesie zei:
Wat mij opgevallen is bij de tekening is dat de bovenvleugel op sommige delen iets anders
van afmeting is dan de ondervleugel(dit kan te maken hebben doordat deze tekening gecopieerd is).

Dit zit al in de originele tekening Hans :cry: , net even nagekeken/gemeten. Was mij (nog) niet opgevallen. Ik ga vanaf nu de maten van de ondevleugel aanhouden.

hannesie zei:
Ben trouwens benieuwt hoever jij al bent Teus?
Wanneer komt er van jouw weer een bouwupdate?

Als het meezit vanavond, ben nu (ook) druk de ondervleugel aan het plakken :wink:

Zo, eerder als beloofd, maar het zat mee :wink: En gelijk de ondevleugel maar even op het kuipje gepast.

DH-2_Vleugel-en-romp-1.jpg

DH-2_Vleugel-en-romp-2.jpg

Nu verder met de bovenvleugel en daarna eerst het buigen/maken mal voor de voo/achterlijst. Ondertussen ook nog even glasmat halen om het kuipje te maken.

Zo,

Bovenvleugel ook even vanochtend in elkaar geplakt, Moet hier en daar nog wel een ribje erbij :wink: En gelijk even op het kistje gepast.

Begint er al een beetje op te lijken 8)

beide-vleugels-1.jpg

beide-vleugels-2.jpg

Ziet er weer prachtig uit Teus! :yes:

Wordt best nog een grote bak!
Weet je zeker dat ie in een stuk in je auto past?

Ralf

Gaat er inderdaad indrukwekkend uit zien Teus.
Je bent al verder als mij.
Ik moet wel even een klein minpuntje geven en dat is dat het neusje van onder te stijl naar boven loopt.
Dit loopt bij het origineel gelijdelijk rond.
Ik moet voor mezelf wel zo kritisch zijn omdat ik dit model volgend jaar voor de schaalwedstrijden ga gebruiken.Vandaar dat ik nu ook eerst de originele tekeningen aan het bestuderen ben en hier en daar een verbetering moet toepassen om hem zo schaalgetrouw mogenlijk te maken.
In de Windsock Datafile 48 staan mooie gedetaileerde tekeningen die ik daar voor gebruik.

mvgr Hans

strutter zei:
Weet je zeker dat ie in een stuk in je auto past?

Geen probleem hoor Ralf :wink:

Ideaal zo'n Berlingo :P De Waco op de foto is ook 1.60mtr. in spanwijdte en de lengte komt ook nagenoeg overeen, en zoals je ziet is er nog volop ruimte op de onderverdieping. Want op de bovenverdieping staat normaal gesproken de Spacewalker :P

Waco-in-Berlingo.jpg

hannesie zei:
Ik moet wel even een klein minpuntje geven en dat is dat het neusje van onder te stijl naar boven loopt.
Dit loopt bij het origineel gelijdelijk rond.

Valt wel mee Hans, dit is afhangkelijk welke tekening/voorbeeld je gebruikt. Als je de tekening aanhoud valt het wel mee. Evenals sommige foto's. Maar idd. op de meeste foto's lijkt/is? het rechter te lopen tot het neusje.

Neusje-DH-2.jpg

verder heb ik helaas iets te ver geschuurd met het bijwerken toen ik verkeerde spuitplamuur erop had :oops: kijk nog wel of ik dit aanpas of zo laat. Vorm hoe hij nu is bevalt me wel.

gr. Teus

En vandaag stond de postbode weer aan de deur te bellen :banana: :banana: :banana:

Met?

Het pakje van Sig-Usa met daarin de dummy Le Rhone en de wielen van Wiliams Brothers. :P Hebben we weer wat te plakken.

Le-Rhone-DH-2.jpg

En gisteren was de SE-5a kit gearriveerd met er ook nog een goedie voor de DH-2 erin 8) Een messing Biplane rigging set. Dat gaat een hoop werk schelen om te maken.

005.Box-content-biplane-rig.jpg

Vandaag de mallen gemaakt om het stabilo te buigen en 1 om de vleugellijst te buigen. Helaas geen foto's daar het fotoalbum er helaas uitligt :cry:

Teus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back