2xAirco DH-2 in schaal 1/5,5 1 brandstof & 1 electrisch

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
jan brilman zei:
Ik dacht dat we daar niet aan deden op het forum? :?

Wist ik niets van, achterliggende reden Jan? Heb trouwens net een paar mensen blij gemaakt met een tekening van een para.

Teus
Ik heb op de side van william Brothers gekeken en daar kost ie compleet iets van 38,95 pond.Dat is in eurie ongeveer dan 1,5 maal de prijs.Ik denk zoiets van een 60,00 eurie.Sig is naar mij weten door kavan overgenomen of hebben een samenwerkings verband.Quartel besteld dit bij kavan.vandaar.

Als ik een copie van Teus kan krijgen is voor eigen interesse.Het is dus niet voor commerciele doeleinden dus ik heb hier geen problemen mee en Teus denk ik ook niet.

Al of niet voor commerciële doeleinden doet eigenlijk niet ter zake: de vraag is of je er iemand mee benadeelt.

Misschien loopt P. Neate (de ontwerper/tekenaar) nu inkomsten mis? :?

RCM & E tekeningen service loopt zeker inkomsten mis. :yes:

(Brian Taylor liep heel veel inkomsten mis en die is er mee gestopt. :teacher: )

jan.

hannesie zei:
Ik heb op de side van william Brothers gekeken en daar kost ie compleet iets van 38,95 pond.

Ik denk dat ik dan toch rechtstreeks bij Sig bestel, daar kost hij momenteel $30,99 voor de 1/6 scale. plus nog een paar $ verzendkosten kom je hoogstens op $40,00, en dat is momenteel plusminus €30,00! En binnen twee weken geleved vorige keer.

Gr. Teus

Teus zei:
Het begin is er, :P

,

Ik ben een beetje aan het passen en meten geweest met m'n 15cc Saito en hij gaat waarschijnlijk passen :D Maar om een mooie dummy te plaatsen moet er dan wel een shaft extension op van plusminus 3 cm :|

Heeft er iemand ervaring met een shaft extension :?: Of waar deze e.v.t. te verkrijgen zijn en dan het liefst voor de Saito 90.

hoi teus
verlenging van de krukas moet toch mogelijk zijn met een over zetstuk...........
aan de achterkant een pasgat met m7*1 schroefdraad aan de voorkant een +/- 10 m/m as met m10 draad.
dit schroef je op de motor en de prop er voor op
154.jpg

hier een simpel schetsje , ik hoop dat `t duidelijk is

gr. jacques.1

@ Jacques,

Dit soort idee had ik er ook al van, alleen de uitvoer kan voor mij een probleem zijn :oops: Vandaar dat ik op zoek was/ging naar een leverancier, en als dat niet lukt naar iemand die dit voor mij nauwkeurig genoeg kan draaien.

:arrow: Bedankt voor de tip

@ Ton,

Heb hem binnen bedankt voor de tip, daar staat ook weer een hoop leuks, alleen jammer dat je ze niet in zijn geheel kan pakken. Heb hem al omgezet naar Pdf :D

Gr. Teus

Teus,

Squadrons zit al op de post naar je met de oude RCM
Maandag zal ie wel op je deurmat liggen

Heb nog een 1/6 Lewis gun in de originele verpakking van de broertjes Williams voor je
en ook nog een reeds gelijmde 1/6 Vickers
Mag je hebben (als je ze kunt gebruiken voor je DH2 tenminste) voor je gastvrijheid bij jullie vliegclub in Dokkum

Hopenlijk volgend jaar weer :P

Groet, Ralf

Hoi Ralf,

Harstikke bedankt alvast, en ben zeker geintereseerd in beide Gun's :thumbsup: Voor de DH-2 en anders wel voor de SE-5a die binnenkort van start gaat.

En we gaan er zeker weer voor volgend jaar in Dokkum. Of nog een keer eerder?????

Gr. Teus

Teus zei:
@ Jacques,

Dit soort idee had ik er ook al van, alleen de uitvoer kan voor mij een probleem zijn :oops: Vandaar dat ik op zoek was/ging naar een leverancier, en als dat niet lukt naar iemand die dit voor mij nauwkeurig genoeg kan draaien.

:arrow: Bedankt voor de tip
Gr. Teus

hi teus,

dat draaien zou voor mij geen probleem zijn.
alleen een draadtap van m7*1 is een probleem.
`t kan zijn dat een kennis deze heeft , zo ja dan wil ik `t wel voor je maken....

gr. jacques

Hoi Jacques,

Dat zou schitterend zijn :thumbsup:

Houden we warm, ik weet ook nog niet precies hoe lang hij moet worden. Tijd genoeg.

Gr. Teus

Moet ie niet geborgd worden met pennetjes of iets dergelijks?
of gaat er een flinke kledder Lock-tite tegenaan :D

Just curious,
Ralf

strutter zei:
Moet ie niet geborgd worden met pennetjes of iets dergelijks?
of gaat er een flinke kledder Lock-tite tegenaan :D

Just curious,
Ralf

ralf,

een pennetje erdoor verzwakt de krukas , beter is de juiste loc-tite en een of twee stelschroeven er in.

gr. jacques

Helder, bedoelde ook niet erdoor maar aan beide zijden van de as
met stelschroeven komt dit waarschijnlijk op hetzelfde neer

Gaaf toch dit forum!

Ralf

Zo, de 75 ribben gereed :D

Als de Kit-cutter actief was geweest :cry: had dat een mooi alternatief geweest, maar het met de hand zagen/snijden geeft ook een hoop voldoening.

Nu verder met de gondel en de hoofdliggers.

Ribben-gereed.jpg

Ha Teus,

Lekker bezig geweest, meeste werk is nu al gedaan! :D
Altijd weer een tijdrovend klusje dat ribben snijden :?

De romp-achterzijde wordt een makkie als ik de tekening bekijk
mwah, romp neusje is nog niet zo simpel, wordt dit litho plaat of balsa?

Vanmiddag gaan je 2 scale guns op de post, misschien heb je ze morgen al dan

Ga zo door en let us enjoy!

Ralf

strutter zei:
mwah, romp neusje is nog niet zo simpel, wordt dit litho plaat of balsa?

Litho plaat of e.v.t. alluminium wordt lastig denk ik, moet ik eerst een massieve mal maken om hem er omheen te kloppen 8O Denk ik wat teveel werk. Ik zit te denken aan een piep plug en daaroverheen mat en epoxy en dan de piep er weer uithalen/oplossen.

Ik ga de postbode morgen opwachten, en oh wee als die te laat is :evil:

Laat je wel even weten wat de kosten zijn :?:

Gr. Teus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back