Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
2xAirco DH-2 in schaal 1/5,5 1 brandstof & 1 electrisch
Even nog een vraagje c.q opmerking Teus.Je gaat de rolroeren toch wel closed loop aansturen!
Ik ga dat in ieder geval wel doen.Heb ervaring opgedaan met de curtis jenny en dat bevalt me uitstekend.
Aansturing van de rolroeren, hoote en richting wordt idd. allemaal closed loop volgens origineel ontwerp! Dat wordt nog een geheel gepuzzel. Het staat in ieder geval duidelijk op tekening. Nadeel is wel dat de vleugels er dan niet af kunnen omdat de loop voor de aileron doorloopt via de ondervleugel naar de bovenvleugel en van links naar rechts. het is dus 1 loop over alle twee de roeren.
Wil je dit model transport vriendelijk maken dan moet je de staartboom demontabel maken. Gelukkig past hij bij mij in geheel in de auto (ideaal zo'n berlingo).
Ik weet niet hoelang Kit-Cutter nog uit de lucht is en wat zijn prijzen zijn, maar voor een volgend project is deze meneer volgens mij erg concurrerend. http://www.manzanolaser.com/id1.html
Gebruiker W@cco heeft goede ervaringen met dit bedrijf.
Bekijk op deze link eens de 360[sup:08a6523270]0[/sup:08a6523270] panorama/filmpjes, dan zie je hoeveel werk er straks in de spandraden gaat zitten :roll:
dat draaien zou voor mij geen probleem zijn.
alleen een draadtap van m7*1 is een probleem.
`t kan zijn dat een kennis deze heeft , zo ja dan wil ik `t wel voor je maken....
Als het goed is dan zitten er rolroeren op allebei de vleugels.
De koppeling kan je dan maken tussen de twee vleugels die de rolroeren met elkaar verbinden.Je hebt dan twee koppelingen.
Zo heb ik het ook met m'n pupje gedaan.
Het strak zetten gebeurt uiteraard met spannertjes.
De vleugels zou je ook deelbaar kunnen maken n.m.l waar de staartbomen aan de vleugel worden gemonteerd.De buitenste delen van de vleugels kunnen demontabel gemaakt worden(scheelt best wel veel ruimte).Ik denk dat als ik even natte vinger werk nu toepas zo'n 90 cm in spanwijdte zal schelen.
De vleugels zou je ook deelbaar kunnen maken n.m.l waar de staartbomen aan de vleugel worden gemonteerd.De buitenste delen van de vleugels kunnen demontabel gemaakt worden(scheelt best wel veel ruimte).Ik denk dat als ik even natte vinger werk nu toepas zo'n 60 cm in spanwijdte zal schelen.
:arrow: Dat gaat waarschijnlijk heel lastig worden, maar dat zie je wel op de tekening hoe de aansturing precies gaat lopen. Stuurdraden lopen binnendoor de vleugel en tevens langs de voorlijst van de ene naar de andere aileron :roll:
Klopt helemaal wat je zegt maar daar heb ik ook al een oplossing voor(verbindingen in de vleugel).Wat betreft de spandraden langs de neuslijst daar kan je het beste katrolletjes voor gebruiken die ze bij modelzeilboten gebruiken.Die heb je in allerlei soorten en maten.Ik heb nog niet meegemaakt dat de aanstuurkabels in de curtis jenny daar in vast of eruit liepen
Wat al die spandraden maken en monteren betreft is het een geduldig maar een leuk werkje(gaat bij deze kist denk ik wel een paar weken in zitten).
Heb vandaag de motor aangeschaft .Komt binnekort wel binnenrollen met de post.Als het goed is moet deze borstelloze BM 3520 met 670KV op 3S 3700 mah vodoende kracht kunnen leveren om deze fantastische kist de lucht in te sleuren.Deze motor kan op z'n dooie gemakkie een 14x7 prop rondslingeren
Daar kan je ook een mooi viertakje (15cc) voor op plaatsen :wink: Met een shaft-extensie van 3,5 cm gaat hij helemaal onder de kap en zie je alleen de dummy.
Cockpit is nu helemaal gevormd en gaat morgen in de spuitplamuur.
Ja dat weet ik maar ik vlieg bij een vliegclub in Vlaardingen waar je alleen maar met elektro mag vliegen.
Het voordeel van elektro is ook dat er minder trillingen zijn mits de prop goed uitgebalanceerd is.
Ook een voordeel daarvan is dat ik deze kist kwa materiaal lichter kan bouwen.
Voordeel ook hiervan is dat ik ook een beetje kan experimenteren op het veld voor de deur(200mtrx150mtr binnen de bebouwde kom) en dat niemand daar last van heeft.
Ik heb vroeger zelf ook met brandstof motoren gevlogen en ik moet toegeven dat het geluid van de viertakt heel mooi past bij deze kisten.
Ik zou persoonlijk niet voor de saito kiezen omdat deze een beetje rouw loopt.
Ik zou de OS max nemen.Geen 15cc maar een 10cc.
Maar niet getreurt er zijn geluids modules op de markt te koop die dit uitstekend kunnen evenaren.
Vooral het rotatiemotor geluid. :wink:
Als je het met kwastplamuur een paar lagen insopt en dan schuurt dan krijg je ook een mooi resultaat.Wat ook goed gaat is een epoxyplamuur.In ieder geval GEEN polyesterplamuur gebruiken omdat dat agressief is voor styropor of styrodur