voor een ieder die interesse heeft in 3D printen, hier nog een filmpje over het printen in Resin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@VOLVO FH 16 750
Dit is bij een resin printer inderdaad normaal, i.v.m. dat het model tijdens het printen aan het bed hangt !
Vandaar een flinke hechtingslaag aan het bed en ook aardig wat support delen.
Door het model ook iets schuin te plaatsen, is er veelal minder support nodig.
Maar zeker een nette 3D print en mooi ontwerp.
Er is afgelopen zaterdag een filmpje geplaatst betreffende een resin printer, en daarin is uitgelegd hoe en waarom je die 'uitsteeksels' nodig hebt.
Dit was geplaatst door Jan de Boef,net boven jouw commentaar, Pieter!
Cor
Kennelijk had je dat filmpje toen nog niet bekeken, en was je op dat moment niet op de hoogte van deze techniek.,Wat zitten hier veel rare spinsels aan de 3 D print.
Is dit normaal of...........................
Mijn reactie, en ook die van Marten was een commentaar op jouw opmerking:
Kennelijk had je dat filmpje toen nog niet bekeken, en was je op dat moment niet op de hoogte van deze techniek.,
Vandaar.....
Cor
Hou bij het resin printen rekening mee dat je nog al wat Chemicaliën in huis haalt. Isoprpyl Alcohol, brandbare vloeistof( de damp al) en heeft een sterke geur. Dus daar gaat mijn echtgenote dus echt niet blij van worden. Gebruik van handschoen en filtermasker noodzakelijk!
Maar resultaten zijn wel mooi.
En hier is ie dan. De film waar jullie allemaal op wachten! Had nog wel wat voetjes in de aarde en dik 2 avonden werk maar is dan ook wel een speelfilm van formaat. Iets meer dan een half uur geworden en eigenlijk maar een hele summiere uitleg. Ik hoop dat de niet printers (Dat zijn dus mensen zonder 3D printer!) er iets aan hebben. Voor de wel printers (mensen met een 3D printer dus) is het niets nieuws denk ik.
Ik hoor het commentaar en de eventuele vragen wel
Even Off Topic.
Rolf,
Excuses hiervoor.
Hallo Fred,
Jij bent als Brandweerman kritisch en zeer terecht, daar hebben we het al eens over gehad, veiligheid gaat boven alles !
Tja, ik denk welke vorm van modelbouw je ook doet, er zitten altijd risico's aan vast.
Als ik kijk wat ik allemaal in mijn werkplaats heb staan aan gevaarlijke apparatuur en grondstoffen, zoals wasbenzine, thinner, diverse soorten lijm.
Gas en zuurstof flessen set, diverse gasbrandertjes, Mig/Mag lasapparaat met Argon gas, enzovoort.
Als voorzorg :
Ik heb ik mijn werkplaats als blusmiddelen.
1 Waterslang, die altijd onder druk staat.
2 blusdekens
2 brandblussers (Halon)
Mag ook al niet meer, de beide brandblussers zijn nog goed op druk, slecht voor het milieu en schadelijk voor de gezondheid.
(overigens zijn het geweldige goed brandblusser, ooit een cursus gevolgd hoe je een Halon brandblusser moet gebruiken)
Een schuim of een poederblusser zie ik zelf niet zo zitten.
Ik heb ik een eigen meterkast met diverse aardlekschakelaars (8 groepen) en een hoofdschakelaar.
Als ik aan het werk ben neem ik wel alle voorzorgmaatregelen om veilig te werken.
Indien nodig : Brandwerende handschoenen.
Bij het lassen heb ik een leren las schort aan.
Altijd gehoorbescherming in
Altijd een veiligheidsbril op.
Mondkap met filter op, (niet zo'n goedkoop ding) bij het solderen en lassen en verf spuiten.
Veiligheidsschoenen (sinds kort, nadat en losse bankschroef op mijn rechtervoet is gevallen, gelukkig redelijk goed afgelopen met mijn voet, allen ene paar blauwe nagels en blauwe plekken.
En ja, dan nog kan er iets gebeuren, waardoor er iets mis kan gaan, al hoop ik dit niet.
P.S.
Misschien doe ik toch nog dingen die niet verantwoord zijn.
Op den duur wordt je ook een beetje bedrijfsblind en vergeet je dat er misschien al weer nieuwere beschermingsmiddelen zijn.
Ook mijn vrouw is ook niet blij met alle apparatuur in mijn werkplaats, zij vind het allemaal maar (heel) gevaarlijk.
Ook vind ze de draaibank, freesbank en kolomboormachine gevaarlijk.
@rolf,
T.z.t. zal ik deze posting weer laten verwijderen, om jou topic niet te vervuilen