3. Dutch Warbird & Scale Meeting (voor Motormodellen), Oss

Hoi allemaal,
hoe wordt er eigenlijk gevlogen ?
vrij vliegen of wordt er een schema opgesteld dat iedereen aan de bak komt .
ik kom zaterdag zeker kijken , vliegen weet ik nog niet .

grt Johnnyb
 
Hee Johnnyb,

Het is vrij vliegen dus geen gewacht op je slot of tijdslimiet.
Gewoon als je kanaal vrij is (er is een goede zenderbewaking) lekker vliegen.

Dus gewoon komen (en vliegen ;-) ).
 
Berto,
Nog een kleine correctie.
Het vrij vliegen is tot op zekere hoogte haalbaar. Bij een bepaald aantal deelnemers moet er vanwege veiligheid en clubregels eventueel met een gereguleerde startvolgorde gewerkt worden.
Maar dat is iets wat de vliegleiding "life" gaat volgen, in principe inderdaad vrij vliegen.
Ook is het belangrijk dat alle deelnemers voor het vliegen op de hoogte zijn van ons vlieggebied en de op dat moment geldende cirquit richting e.d.
 
Als dezelfde regels wordt gehanteerd als vorig jaar denk ik dat dit allemaal geen enkel probleem is.

Gewoon je bordje op de "wachtlijst" zetten en wanneer er een plek vrij is op 1 van de 5 "vliegplaatsen" je bordje verplaatsen en vliegen.

Dat ging vorig jaar ook zeer goed met ongeveer dezelfde opkomst en zelfs toen vielen er stiltes.
Zo voorkom je ook dat er meer aan het vliegen zijn dan toegestaan en behoudt je toch het vrije meeting karakter en wordt het geen "tijdshow".

Als je dit tijdens de briefing weer goed duidelijk maakt (of zelfs hier) dan verwacht ik geen enkel probleem hiermee.
 
Wat zijn de regels qua het vliegen zelf?

Misschien dat die MAC van vorig jaar wel mijn eigen schuld was, maar dat moeten we niet te veel hebben . . . :nooo:


jan.
 
Tja dat soort zaken zijn altijd mogelijk, zelfs als je met z`n 2`en vliegt nog en toen waren er echt geen 5 in de lucht.

Misschien is het goed dat Robke de regels hier even neerzet of doorspeelt aan mij dat zet ik die in de Excel lijst erbij en dan kan iedereen direct zijn wat de regels zijn.
 
Uitleg over het vlieggebied en cirquit richting doen we op de dagen zelf.
Hopelijk kan iedereen de dicipline opbrengen om 's morgens even een korte briefing bij te wonen, dat is wel zo efficient.
De laatkomers moeten zich kenbaar maken aan de organisatie, voor een korte update.

Verder verloop het evenement ongeveer gelijk als de voorgaande jaren. Waar nodig is er een wachtlijstsysteem. Later in de dag is het meestal wat rustiger en dan kan er na vrijgave door de evenementleiding vrij gevlogen worden.

Maximum aantal vliegtuigen tegelijk in de lucht is 5.
Gevlogen mag worden op 35 MHz (legale NL kanalen) en 2.4 GHz.
Zenders in te leveren bij de zenderbewaking.

Er zijn niet veel regels, maar de regels die er zijn zullen we strak toepassen.
Kwa geluid hebben we op die dagen een ontheffing van onze normale situatie (80dB op 7 Meter) naar de landelijke norm. Dat betekend dus nog steeds dat we toestellen die een "takke herrie" maken kritisch zullen bekijken.
Het gas gebruiken als een proportioneel kanaal, i.p.v. open of dicht helpt al een heleboel.

Mochten en vragen zijn mail dan even naar info@deltaoss.nl of stuur een PB-tje
 
Hoe laat is de briefing gepland???

Dat "wachtlijstensysteem" werkte perfekt dus dat gaat helemaal goed komen :yes:
 
Ik zit er heel erg aan te denken ook te komen,.lijk me verdomde leuk.
Alleen gezien mijn vervoermiddel heb ik simpel 2 keuzes.
Of 1 grote brandstof warbird mee nemen en dan zit die kar al vol.
Of een kleine greep uit me mini collectie mee nemen,.dan kan ik er ongeveer 8 mee nemen.
Ik denk het laatste wel een leuk plan is,.kan er ook nog een heli mee of zo.
Dit heb ik vorig jaar een keer weg weten te stouwen in die kleine wagen van me.

IMG_0864.jpg




Mogen deze klasse ook ? zijn alle r/c en gemotoriseerd alleen een beetje klein :D
 
Fun schaal,.owkay ,.wist niet eens dat er een klasse voor was.
Dan kom ik ook !!

Waarschijnlijk wel alleen de zaterdag maar met BBQ

Ik neem mee mini,.

A-10
P-40
P-51
B-17
F-U4
JU-52
BF-109
Kamov KA-52

Dan heb ik wel van alles wat bij me,. bommenwerper,.jager,.,.heli,.EDF goeie,.slechte,..1,.2,.3,.en 4 motoren.


Edit> en bijna vergeten !
Waar ik ze moet laten weet ik nog niet maar neem ook 2 opgevoerde shokkies mee.
Mijn part laat ik me reserve wiel thuis.
Alle bij zijn ze aangepast voor me FC1 vlucht film camera.
Dit is wel erg leuk natuurlijk om uit de lucht te filmen :D
 
Laatst bewerkt:
Owkay,.dan plak ik die camera wel ergens anders op.
Dat was de enige reden dat ik ze mee wilde nemen.


Edit> is er al weer een flycameone deel 2 ?
Zie ik zo bij je onderschrift staan,.die moet ik ook maar eens aan gaan schaffen :D
 
Laatst bewerkt:
Even warm houden, :D

Heeft iedereen zich al opgegeven?

Gedeelte van de flightline in 2007
Oss-2007-01.jpg


P-61 van Jan Hermkens
Oss-2007-02.jpg


Eerste start van de Pup van Jan Brilman
Oss-2007-03.jpg


Pup's van Martin Barbier en Frank Hartog
Oss-2007-04.jpg


Waco van ....... (naam bij mij onbekend)
Oss-2007-05.jpg
 
Hee Teus,

loop je ons weer lekker te maken??? man ik kijk er sinds de meeting van vorig jaar alweer naar uit en heb dan ondertussen ook de dvd en de foto`s allemaal weer eens bekeken.

+ ben nog steeds Onno (zijn vrouw eigenlijk ;-) ) zover aan het krijgen dat we Oss ook `s nachts onveilig kunnen maken.

Och en de BBQ die mogen we al helemaal niet vergeten, man wat heb ik me eigen toen vol ge(vr)geten :D
En de dag erop was er ook nog maar ja Onno en ik konden niet stoppen met vliegen dus hebben dat toen maar afgeslagen ;-)


Maar wij zijn er klaar voor, nu de kisten nog :lol:
 
"we hebben alleen nog maar een fotootje van het vliegtuigje" :cry:

Hij was zo mooi Jan :yes:
 
Back
Top