Ik wil helemaal niet vervelend doen, maar een Hitec 5745 MG wordt veel in de 1:5 gebruikt voor stuurservo.
Als je hem ook gebruikt voor je rem en gas, wordt je auto te zwaar. (wedstrijd technisch)
Ik snap niet waar het vandaan komt dat deze servo's niet geschikt zouden zijn voor 6 v.
Wij gebruiken niet anders, en ik moet zeggen dat er maar weinig kapot gaan.
Het enige probleem wat er kan ontstaan is als je je EPA niet goed insteld.
Als je bv een digitale servo verder wilt laten gaan dan hij kan, gaat hij er alles eraan doen om deze positie te halen, en dus ook veel amperes gebruiken, ja, en dat kost je bij lang gebruik op deze manier een servo, dan brand hij gewoon door.(Ervaring)
Als je dit voorkomt, is er volgens mij niet zoveel aan de hand.
En inderdaad voor de 1:5 heb je gewoon het vermogen van de 6v. servo nodig.
Bij deze servo praat je over een verschil van 3 kg houd kracht....
En de snelheid 0,18 of 0,15 sec.
HS 5745 MG
Als je hem ook gebruikt voor je rem en gas, wordt je auto te zwaar. (wedstrijd technisch)
Ik snap niet waar het vandaan komt dat deze servo's niet geschikt zouden zijn voor 6 v.
Wij gebruiken niet anders, en ik moet zeggen dat er maar weinig kapot gaan.
Het enige probleem wat er kan ontstaan is als je je EPA niet goed insteld.
Als je bv een digitale servo verder wilt laten gaan dan hij kan, gaat hij er alles eraan doen om deze positie te halen, en dus ook veel amperes gebruiken, ja, en dat kost je bij lang gebruik op deze manier een servo, dan brand hij gewoon door.(Ervaring)
Als je dit voorkomt, is er volgens mij niet zoveel aan de hand.
En inderdaad voor de 1:5 heb je gewoon het vermogen van de 6v. servo nodig.
Bij deze servo praat je over een verschil van 3 kg houd kracht....
En de snelheid 0,18 of 0,15 sec.
HS 5745 MG