[QUOTE="
De auto is oorspronkelijk 4WD, maar nu niet meer. Zoveel vermogen ga je niet kwijtraken op de achterwielen, zonder dat er iets mis gaat.
[/QUOTE]
Op het filmpje was er nog niet echt aan de afstelling gesleuteld, en met een "koude motor" later die middag na steeds een beetje bij stellen loopt hij een stuk beter, op het 2e filmpje is daar al iets van terug te zien, al staat de stationair daar ook nog aan de hoge kant hahahaha...
Ik begrijp jou redenering helemaal Brutus, maar ik vindt dat de motor eigenlijk wel zo optimaal mogelijk afgesteld moet zijn, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we ook op de top van z'n kunnen moeten rijden. Er is wel rekening gehouden met de overbrenging dat hij wat meer toeren mag maken ten opzichte van de elektro versie. Onderschat die overigens niet. Origineel ligt er een heuse 3-speed "versnellingsbak" in. Waarbij 2 versnellingen alleen de achteras aandrijven, en alleen de 3e optie was 4wd
Maar ik ben het wel met je eens dat de brandstof motor meer vermogen in zich heeft dan een elektro. Voor mij is het belangrijkste dan ook dat het werkt zoals het hoort, de wagen netjes en probleemloos rijdt, en verder wordt hij vertroeteld als een 1:1 oldtimer.
Gewoon lekker aan blijven sleutelen om kleine dingen te verbeteren, en zo nu en dan mag hij op z'n gemakje wat rondjes rijden gewoon omdat het een heerlijke auto is om wat recreatief mee te ontspannen en ik heb wel gemerkt dat hij al snel veel bekijks trekt.
Voor het "sportievere" rij werk zijn we weer in de oude voorraad gedoken, want ik zeg maar zo: geen betere raad dan voorraad, en daar kwamen we nog zo'n klassieker tegen van een paar jaartjes oud. Helemaal compleet, zonder schade, met bouwbeschrijving en al, alleen ook onder vele jaren stof en vuil. De Corvette ZR-1 van Kyosho. Dit is een zaak van echt alleen grondig schoonmaken en herbouwen. De bedoeling is dat deze opknapper de rest van de rijtijd gaat opvullen. Maar daar maken we maar een nieuwe topic van denk ik.