30 jaar oud, van electro naar nitro project

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door skipper, 12 mrt 2016.

  1. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    53 - 23 februari 2016-Daklichten gemonteerd.jpg Wat is een off road zonder verlichting? dus maar wat mooie LED verlichting op het dak (Tipje: besteld op ali expres, aluminium lichtbar, 5 flitsfuncties of gewoon brandend. kosten €6- )
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2016
  2. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    54 - 23 februari 2016-Bestuurder geplaatst.jpg En natuurlijk een bestuurder er in.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2016
    Cnn vindt dit leuk.
  3. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    Weer wat serieus werk, gewoon omdat het realistisch aandoet, op zo'n auto hoord gewoon een dikke side pipe... 56 - 28 februari 2016-Nieuwe sidepipe.jpg 58 - 28 februari 2016-Nieuwe sidepipe.jpg
     
  4. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    60 - 5 maart 2016-Nieuwe banden.jpg 61 - 5 maart 2016- Nieuwe banden.jpg Oww... geweldig dat bestellen op internet.. mooi setje banden gevonden, gelukkig!! (Ook gevonden op ali expres voor €13- per set van 4 )
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2016
  5. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Mooie kleurkeuze zeg. Oldskool... Net als je bandenkeuze...

    Sidepipe ziet er goed uit.. Hoop alleen niet dat hij teveel backpressure geeft.
     
    skipper vindt dit leuk.
  6. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    64 - 7 maart 2016- Montage radiobox.jpg Misschien geen schoonheidsprijs, maar zeker functioneel. Een verbindingsdoos als radiobox voor de ontvanger en accu. Waterdicht, en wat schuimrubber er in zodat alles ook shockproof is. Servo's inmiddels ook een plaatsje gegeven.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2016
  7. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    65 - 9 maart 2016- Stuur en gas stangen.jpg Zo, alles gemonteerd... check dubbelcheck... en vandaag toe aan het grote moment... werkt het ook?
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2016
  8. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    En zover is het project op dit moment, ik had de motor na de schoonmaak helemaal nog niet getest!!, bedacht ik me. Maar, brandstof er in, gloeien... en na 1 of 2 keer wat geaarzeld te hebben......Geluid, rook, en een lopende motor!!!! Ik heb geprobeerd het filmpje te uploaden maar dat werkte niet dus vandaar maar een printscreen er van. Ik heb eerst een volle tank rustig aan in laten lopen, daarna wat aan het afstellen gegaan, en na de 3e tank rustig aan wat gaan rijden. Het rij gedrag valt me 100% mee, de motor heeft nog wel wat meer afstelling nodig voor hij echt lekker loopt, maar ik ben zeer tevreden met het werk wat ik de afgelopen wintermaanden heb gedaan, en ga hier veel plezier mee beleven.

    Sommige zullen zeggen dat het misschien zonde is om zo'n auto zo drastisch aan te passen maar geen paniek, alle orginele onderdelen zijn bewaard gebleven, dus kan hij altijd in orginele staat hersteld worden. En het mooie is dat er niets aan het chassis of wat dan ook is gedaan. Geen extra gaten of slijpwerk, alle aanpassingen zijn gemonteerd op reeds bestaande gaten.

    Zo, ik ben nu bij met dit project en ga de komende tijd het verdere verloop van deze "Oldtimer" op dit forum plaatsen. Eerste keer lopen na 15 jaar.jpg
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2016
    Cnn en Caretaker vinden dit leuk.
  9. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Ziet er goed uit man..

    Misschien als je je filmpje op photobucket zet dat je hem dan wel kunt linken hier naartoe? Of uiteraard gewoonYoutube.
     
  10. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157

    Hier dan toch een filmpje van de 1e keer starten
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2016
  11. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    .
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2016
    Caretaker vindt dit leuk.
  12. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Cool.... Klinkt ook goed. Komt hij goed van zijn plaats?
     
  13. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    Eigenlijk loopt hij best lekker, zoals ik al zei heeft de motor nog wel wat fine tuning nodig, maar kan ook zijn omdat hij voor het eerst na zoveel jaren weer loopt. Ben al blij dat hij meteen al zo loopt als nu.

    Denk dat een nieuwe gloeiplug er in bijvoorbeeld ook niet verkeerd zal zijn. Hij komt mooi rustig op gang, maar sputtert nog wat als je de gas meer open gooid. Hij mag nog ietsje feller op pakken in de lage toeren, maar lijkt me ook geval afstelling.
     
  14. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Klinkt inderdaad als afstelling. Mooi werk joh..
     
    skipper vindt dit leuk.
  15. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Een verzamelbare Blazing Blazer is al zeer uniek, laat staan een knappe ombouw als deze, mooi werk!
     
    skipper vindt dit leuk.
  16. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Heel erg gaaf!
    Ik vind oude (RC) auto's altijd erg gaaf!
    Misschien dat wat WD40 nog helpt om verder uitdrogen van de banden te voorkomen?
     
    skipper vindt dit leuk.
  17. wildcard

    wildcard

    Lid geworden:
    19 feb 2007
    Berichten:
    230
    Locatie:
    Lelystad
    Heel erg mooi gedaan.
    Maar lukt het niet meer om er een 4WD van te maken?
     
    skipper vindt dit leuk.
  18. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Dat word denk ik lastig omdat de nitromotor nu op de plek zit waar de standaard gearbox heeft gezeten.
    Als je op de foto's kijkt van de standaard Blaze zit er een hele gearbox, met volgens mij een vertraging, op die plaats.

    EDIT-> Het gaat om een 3 speed gearbox die daar zat...

    http://www.classic.rc-junkies.net/?p=3220
     
  19. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    Ik heb nog even met dat idee gespeeld, want o.a voor rock crawlers zijn er mooie kleine tussen bakken te krijgen, maar helaas ontbreekt de aandrijfas voor. Ben daar naar op zoek geweest maar geen gevonden.

    Het is wel zo dat voor redelijke prijzen complete voor en achterassen zoals deze te vinden zijn, dus wie weet krijgt hij in de toekomst nog wel eens een update... Blazing Blazer 2.1

    Ik zoek veel onderdelen bij elkaar op:
    http://nl.aliexpress.com/wholesale?...AS_20160314115754&SearchText=rc+crawler+parts
     
    wildcard vindt dit leuk.
  20. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Prachtig project! Mooi gedaan. Je let op alle details om het tot een mooi geheel te krijgen. I like.
    De bullbar vooraan, zijn dat gewoon plexi stukjes die je dan gelakt hebt? Die lijken me bij de eerste tik gewoon af te breken? Gezien je rest van de truck functioneel is.
    Maar voor de rest: echt nice.
     
    skipper vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina