A
Acropilot
Guest
We weten allen al goed genoeg dat het niet voor modelvliegen bestemd is. Je hoeft dat ook niet in elk draadje te posten. Geen wonder dat je op 18000 posts zit. Is niet aanvallend bedoeld, is gewoon een heads up 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik begrijp dat het alle allemaalgevoelig ligt, probeer je. Iet te laten meeslepen, wat is nu het functioneel en financieel gezien? Niet gelet op legaliteit!
Kopen geen enkel probleem.
In je bezit hebben geen enkel probleem.
GEBRUIKEN wordt het een heel ander verhaal.
Vertel er dan ook er even bij wat het verhaal dan wordt.
Ben benieuwd.
Denk dat je beter het zo kan vergelijken: Een uhf is een stiletto zonder snijdende delen in de handen van een verzamelaar en 35 MHz een flijmscherp schilmes in de handen van een gestoord iemand.
35 mHz is niet veilig, is niet gemaakt voor FPV. uhf lrs wel.
35 mHz is niet veilig, is niet gemaakt voor FPV. uhf lrs wel.
Ofwel je voldoet aan de wettelijke eisen en loopt gevaar voor eigen en andermans veiligheid, of je gebruikt uhf.
Duidelijker kan het niet.
Je kan wel met het vingertje wijzen maar dan lap je wel de veiligheid aan je laars.
Ik denk dat de keuze dan snel gemaakt is toch?
Erik, jij weet ook niets van FPV af, dus ik begrijp je redenatie.
Je moet namelijk storing nooit buiten jezelf zoeken.
Bijvoorbeeld: 1 draad of koolstofstaaf in je model die in de buurt resoneerd op jou frequentie en je hebt geen bereik.
Signaalsterkte kan je overigens aflezen d.m.v. een OSD.
En krijg je storing, geen paniek, RTH brengt het model veilig terug.
Blocking is o.a. afhankelijk van de inslag van alle metalen delen in de buurt en de afstand/qualiteit van de VTX/RC, geldt zowel voor je groundstation alsook voor je model.
Erik, jij weet ook niets van FPV af
tip: zet het er dan ook niet zo persoonlijk neer.@Erik, nee dat is niet persoonlijk bedoeld maar een concludering van wat je geschreven hebt.
Wil je daarmee zeggen dat radiostoring van "buitenaf" onmogelijk is of zo?bluefalconholland zei:Je moet namelijk storing nooit buiten jezelf zoeken.
Roel, beter lezen: ik begon met: Als je dan toch FPV wilt vliegen. Mag niet, gebeurd toch.
Slechte knijperdiscipline. Simpel op te lossen met goeie zenderbewaking.Op onze club zijn diverse modellen op zicht neergestort omdat toevallig iemand op hetzelfde kanaal per ongeluk de zender aan deed. Mag niet, gebeurd toch.
Vele modellen heb ik de grond in zien verdwijnen omdat iemand een voerboot gebruikte met 35mHz besturing, mag niet gebeurd toch.
Dat noemt men een "Pilot's error". Vrij vertaald: gewoon stom.Op de club gooide iemand z'n kist weg en vergat de ontvanger aan te doen...het model stortte midden in een woonwijk neer, 5 km verderop.
Techniek is inderdaad niet tegen te houden. Maar, zoals ik al vaker gezegd heb in dit soort discussies: je gooit je eigen glazen (en die van mede-vliegers!!) in als je gewoon doorgaat met "het opzoeken van grenzen" zoals een aantal FPV-vliegers dat zo badinerend noemen. Er is een overkoepelend orgaan wat zich sterk kan maken voor jullie belangen: de KNVvL. Die wordt door een aantal van jullie structureel genegeerd. Ik denk dat, indien een aantal FPV-ers met hen in overleg was gegaan, er al resultaten waren. Nu sta je met lege handen en schoppen jullie heel hard tegen diezelfde KNVvL aan. Dát is pas "talibangedrag".De techniek kan je niet tegenhouden, stilstand is achteruitgang. FPV ook niet. Wees eerlijk. Taliban gedrag hier op dit forum willen we toch niet?...die willen ook geen verandering en alles moet bij het oude blijven want het leven moet volgens de letter van de koran ten koste van wat?