Ander motortje staat er toch wel degelijk in, de beide draadjes weer eens helemaal doorgelezen kom ik het hier weer tegen: thunder-roc-vliegt-ook-indoor-4 Het nieuwe brushless motortje is dus 4700kv, ongeveer even zwaar als het ingebouwde type en is een binnenloper. Gegevens over het oude motortje heb ik destijds niet echt kunnen vinden, zal wel een of ander onbekend chinees ding zijn. edit: ik zie nu dat ik het toen over een Mabuchi 370 had, blijkbaar was ik er toen van overtuigd, dat het die motor was, alhoewel er geen merk op de motor stond volgens mij........... Wel had ik met wat proefjes uitgevonden dat de kv iets in de buurt van 5000 zou moeten zijn.
Hoi Frank. Bedankt voor de hulp en mijn excuus want ik heb dat draadje niet kunnen vinden. Ik heb ook die Brushless motor die jij gebruikt in je Ornithopter gevonden bij RCTechnics. Het betreft die paarse inrunner van 4711KV. Zag het van foto's in jouw toestel zitten. Ik heb RCTechnics al een mailtje gestuurd omtrend de vraag welke motor pinion er het beste op te zetten. Want dat weet ik niet. Ik hoop er zo langzaam aan te komen om dit toestel goed vliegend te krijgen. Vr Gr D
Ja, die moet het wel zijn, valt me mee dat dat motortje nog steeds leverbaar is. Volgens mij heb ik gewoon het oude tandwiel gebruikt, die heeft 10 tanden. Wel is de as van de nieuwe motor iets dikker dacht ik, 2.3mm, de oude 2.0mm, dus moet je het gat iets opruimen. Je kan natuurlijk ook een nieuw tandwieltje gebruiken, maar dan moet je wel de moduul weten, ik vermoed M0.5 maar dat weet ik niet zeker............. sukses!
Hoi Frank. Ik heb mijn Thunder Roc Cybird vliegklaar gekregen. Helaas geen prettig weer om te gaan testvliegen dus dat is kwestie van geduld en wachten op betere weersomstandigheden. Heb ik toch nog een vraagje: ik las dat het zwaartepunt 9cm vanaf de voorlijst vleugel zit. Mijn toestel hangt op dat punt neutraal. Maar mag ik vragen of jij jouw Thunder Roc Cybird ook zo had met het CG of had jij haar ietwat neuslastig? ( want staartlastig is uit den boze) Ik weet namelijk dat het CG bij vliegtuigen erg nauw kan luisteren en het verschil kan maken tussen goed vliegen en Crashen. Ik heb daarom straks bij de Re-Maiden van deze Ornithopter het CG zo goed als mogelijk juist op de beste spot en weet even niet of zij nou liever het CG neutraal heeft of iets voorover. Hoor graag van jou. Vr Gr D
Zwaartepunt heb ik ook nogal wat mee geexperimenteerd, heel kritisch is het niet, maar ik zou het niet verder naar achter brengen dan die 9cm. Ik heb het net even bij mijn Roc'je bekeken, momenteel hangt ie bij 9cm behoorlijk met de kop naar beneden, bij 8,5cm hangt ie ongeveer horizontaal (vliegklaar incl. Lipo).