arnoldw
Vriend van modelbouwforum.nl
Als jullie verwijzen naar de foto's op Facebook dan lijken me die gegenereerd op de computer. Naar mijn mening kun je het beste de romp behandelen met dunne laag glasweefsel of carbon. Hiermee geef je wat extra stijfheid aan de romp en zorg je dan eventuele oneffenheden van het 3D printen weggewerkt worden. De oneffenheden komen omdat de extruder een opening van .4mm heeft. Dit betekend dat elke laag wordt gemaakt door een rups van plastic van .4 mm diameter. Dit kan ik verbeteren door een extruder opening van .2mm te gebruiken maar dan gaat het printen langer duren. Met .2 mm kan ik wel een wanddikte bereiken van .4 mm. Hierbij een foto van het spiegel segment met de roerkoning en servohouder van de roer servo.
Het segment inclusief de roerkoning is in een keer geprint. Alleen het deel dat de servo omkleed is separaat geprint om andere servo afmetingen mogelijk te maken. Ga dezelfde roerkoning gebruiken voor de romp van de OrionEdge gemaakt van blasa.
Het segment inclusief de roerkoning is in een keer geprint. Alleen het deel dat de servo omkleed is separaat geprint om andere servo afmetingen mogelijk te maken. Ga dezelfde roerkoning gebruiken voor de romp van de OrionEdge gemaakt van blasa.