Ik hoop eind deze maand de extreme flight extra 78" te mogen ontvangen.
Nu ben alleen opzoek naar een degelijke setup wat de aandrijving betreft, de rest heb ik namelijk al.
Nu zijn er 2 verschillende mogelijkheden voor mij, 8s of 10s lipo.
Het grote verschil tussen deze twee is het gewicht.
op 10s kom ik theoretisch uit op +-5kg, op 8s kom ik uit op 4,5kg.
nu heb ik al een setup in mijn hoofd voor 8s, echter weet ik niet of dit gaat werken, ik heb wel al het een en ander uitgerekend door middel van de calculator op de Castle Creations site.
zie afbeelding onderaan de pagina.
De motor die ik heb gebruikt voor de calculatie is de Neu 1513 F3A met een vertraging van 6,7:1.
deze draait op 8s met een 22x12 APC prop (in werkelijkheid wil ik een mejzlik CF prop).
nu kom ik uit op een thrust van +-10kg, als dit klopt zou dat heel mooi zijn met een totaalgewicht van +-4,5kg.
Ook zou de motor volgens de speceficaties van Neu 2500watt moeten kunnen leveren.
heeft iemand van jullie ervaringen met dergelijke setups, of anders advies?
Nu ben alleen opzoek naar een degelijke setup wat de aandrijving betreft, de rest heb ik namelijk al.
Nu zijn er 2 verschillende mogelijkheden voor mij, 8s of 10s lipo.
Het grote verschil tussen deze twee is het gewicht.
op 10s kom ik theoretisch uit op +-5kg, op 8s kom ik uit op 4,5kg.
nu heb ik al een setup in mijn hoofd voor 8s, echter weet ik niet of dit gaat werken, ik heb wel al het een en ander uitgerekend door middel van de calculator op de Castle Creations site.
zie afbeelding onderaan de pagina.
De motor die ik heb gebruikt voor de calculatie is de Neu 1513 F3A met een vertraging van 6,7:1.
deze draait op 8s met een 22x12 APC prop (in werkelijkheid wil ik een mejzlik CF prop).
nu kom ik uit op een thrust van +-10kg, als dit klopt zou dat heel mooi zijn met een totaalgewicht van +-4,5kg.
Ook zou de motor volgens de speceficaties van Neu 2500watt moeten kunnen leveren.
heeft iemand van jullie ervaringen met dergelijke setups, of anders advies?

Laatst bewerkt: