R
Robert van der Weijst
Guest
Na dit draadje http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=28863 ben ik toch maar begonnen met bouwen. De vleugel is inmiddels zover af dat ik aan de romp wil beginnen.
Ik ga de romp vooral uit 3x3 mm balsa latjes maken met driehoeken in de constructie.
Dit is mijn eerste 3d of stunt vliegtuig, dus ik weet niet echt hoe de verhoudingen precies moeten zijn.
Mijn vraag is nu, welke afmetingen moeten de aangegeven stukken zijn?
Ik had zelf zoiets gedacht:
A 12cm
B 7cm
C 7cm
D 45cm
E 7cm
Dan kom ik op 7+19+45+7=78cm lengte. Daar komt dan nog de motorlengte (fietsbel) bij. De breedte van de romp wordt 4cm. De spanwijdte is 80cm.
De blauwe streep is een plankje waar de accu en de regelaar en misschien de servo's opkomen.
Maakt de hoogte van de motor op het motorschot en de hoogte van het stabilo nog iets uit? En alles moet toch zonder instelhoeken zijn?
Ik hoop Dat het totaalgewicht iets van 300gram gaat worden.
Groeten Robert
Ik ga de romp vooral uit 3x3 mm balsa latjes maken met driehoeken in de constructie.
Dit is mijn eerste 3d of stunt vliegtuig, dus ik weet niet echt hoe de verhoudingen precies moeten zijn.

Mijn vraag is nu, welke afmetingen moeten de aangegeven stukken zijn?
Ik had zelf zoiets gedacht:
A 12cm
B 7cm
C 7cm
D 45cm
E 7cm
Dan kom ik op 7+19+45+7=78cm lengte. Daar komt dan nog de motorlengte (fietsbel) bij. De breedte van de romp wordt 4cm. De spanwijdte is 80cm.
De blauwe streep is een plankje waar de accu en de regelaar en misschien de servo's opkomen.
Maakt de hoogte van de motor op het motorschot en de hoogte van het stabilo nog iets uit? En alles moet toch zonder instelhoeken zijn?
Ik hoop Dat het totaalgewicht iets van 300gram gaat worden.
Groeten Robert