Beste allen,
Allereerst meld ik jullie dat ik niet in de gelegenheid ben om een dag zoals in Duizel op 15 april 2017 (paaszaterdag) te kunnen organiseren. Maar dat was voor een aantal van jullie wellicht al bekend.
Ik kan jullie echter melden dat ik vanochtend een gesprek heb gevoerd met de directie van Stichting "De Delft" te Rotterdam voor een alternatief. Zoals iedereen wellicht weet wordt daar een replica van dit 18e eeuws zeilschip gebouwd. Dit vanwege de mogelijkheid om een expodag te houden in het gebouw van de stichting tijdens hun zogenaamde open vriendendag. Jullie zijn dan van harte welkom met jullie model(len) om deze weer kunnen uitstallen. Er zijn twee datums aan mij voorgesteld zaterdag 6 of zondag 7 mei 2017 van 10 tot ca 17 uur. Wellicht zijn er onder jullie die een voorkeur hebben om welke reden dan ook. Bij meerderheid van stemmen wordt beslist. Het voordeel van zondag is dat het dan gratis parkeren is, op zaterdag kost dit € 2,- per uur, dus gaat zo'n dag algauw een kleine € 20,- kosten. De accommodatie is gratis. Er is voldoende parkeer-, uitlaad- en tentoonstellingsruimte. Er worden die dag verder veel leuke akties opgestart, allemaal in het kader van de historische zeilvaart. Ook is er een zeer uitgebreide boekhandel met alleen maar boeken betrekking hebbende op de zeevaart en last but not least is er een 1:1 en 1:10 model in aanbouw, van De Delft te bezichtigen. Voor wie een lezing zou willen houden over scheepsmodelbouw of een aanverwant onderwerp is er de mogelijkheid van een zaal met beamer. Laat even weten of je komt en vooral welke dag je voorkeur heeft dan gaan we zo spoedig mogelijk de mogelijkheid creëren om te kunnen "aanmonsteren"
Ik hoor graag van jullie,