3e F5B wedstrijd - 25 Mei - Dutch nationals - Vliegveld Valkenburg

Gerben

Forum veteraan
Het F5B seizoen is in volle gang, zaterdag 25 Mei is alweer de volgende...

Ditmaal te gast op de Dutch nationals, het vliegfestijn waar allerlei wedstrijdklassen tegelijk vliegen (F5B, F3J, F3B, Heli, Para, Schaal, Pylon en Lijnbesturing). Kijk ook eens op Dutch Nationals - Zaterdag 25 mei 2013 - Valkenburg voor meer info.

Zoals altijd is iedereen die een een rondje wil meevliegen van harte welkom, waar je ook mee vliegt (zolang het maar enigszins op een warm/hotliner lijkt). En er is altijd wel een enthousiasteling met ervaring om je te helpen bij je eerste stappen in het F5B spel.
(graag wel even aanmelden via de website, of via info(apestaartje)f5b.nl)

Ik zie al behoorlijk wat aanmeldingen, hebben jullie er zin in?

Groet,
Gerben

PS wie regelt een zonnetje?

Kleine opmerking. Het inschrijfgeld is dit keer eenmalig 10 euro. Dat gaat naar de organisatie om te helpen het evenement te bekostigen. Lijkt me een goed doel.

10 Euro..
Dat wordt morgen dan geen koffie met croissantje bij de BP.

Let ook op dit:

7.30 Organisatie aanwezig / veld open

8.00 Poort- en verkeersbegeleiders aanwezig

8.30 Start inschrijving piloten

9.00 Briefing hoofd vliegleider aan vliegleiders

9.15 Briefing vliegleiders aan de piloten

9.30 Aanvang wedstrijden

17.30 Gezamenlijke prijsuitreiking met aansluitend borrel

18.30 Sluiting en opruimen

Ik krijg deze week 2 nieuwe props en spinners binnen.

Gelukkig is, in tegenstelling tot Landgraaf, het terrein van de vliegbasis in ieder geval vlak.:D

De fabrikant van de stuurknuppels die op mijn MC-20 zitten stuurt me per ommegaande post gratis een nieuwe stuurknuppel. Hij baalde er meer van dan ik dat het drukschakelaartje op de linker knuppel naar binnen schoot. Dit was volgens hem de 2e keer dat het gebeurde. Dat geloof ik wel. Ik heb de schakelaar op de rechter stuurknuppel voor de zekerheid effe lekker mishandeld:evilbat: en die heeft dat overleefd.

Om zelf te kunnen starten heb ik de schakelaar links nodig anders kan ik niet trainen. Tot nu toe heb ik hier vanwege de slechte weersomstandigheden slechts 2 echte trainingsvluchten kunnen maken. En daar zou ik graag een paar aan willen toevoegen voor de volgende wedstrijd.

Chips, dan moet ik wel erg vroeg weg.

Fase 2 van de reparatie ligt ook weer te drogen. Gisteren de stommeltjes weer op hun plaats gelijmd met epoxy opgevuld met katoenvlokken. Die stommeltjes volgepropt met dat spul en ook de gaten in de vleugel waar ze tegenaan zitten. Hierdoor zitten de koolstof versterkingen aan de binnenzijde weer vast op hun plek en dat voelde al stevig aan vandaag. Verder vandaag de onderzijde verstevigd met koolstof rovings, en morgen een koolstof mat aan de bovenzijde. Daarna misschien nog een nieuw kleurtje Fluor geel of zo erop zodat het model beter zichtbaar wordt.

Ohja, ook nog kijken of ik de spinner weer goed kan verlijmen, die was ook losgekomen van het middendeel.

Is er iemand die een 16 x 16 prop over heeft zodat ik van 4 naar 5 cellen kan op mijn RW1. Als ik hem bij Freudenthaler bestel vrees ik dat hij niet op tijd is.

Rick

Hij verzekerde mij gisterochtend dat ik het spul eind deze week, uiterlijk begin volgende week, zou hebben.

Kwestie van Rudi morgen om 09.00 uur opbellen.

Is er iemand die een 16 x 16 prop over heeft zodat ik van 4 naar 5 cellen kan op mijn RW1. Als ik hem bij Freudenthaler bestel vrees ik dat hij niet op tijd is.

Rick

Hoi Rick,

Ik zal ff kijken of ik nog een set heb liggen, zoja dan stuur ik ze wel ff op.

Gr Frank

Als ik Rudi morgen zou bellen dan is het er volgende week donderdag of vrijdag, de post is niet zo heel snel uit Oostenrijk en Pinksteren zit er ook nog tussen
Ik heb dinsdag 7 mei iets in Oostenrijk besteld, is dezelfde dag verzonden, komt morgen binnen, duurt dus 8 dagen en dat is altijd zo, behalve als je het met UPS laat sturen.

Ik heb trouwens van alles thuis liggen, zeker een 16x17 smal maar volgens mij ook een 16x16 breed.
Donderdagmiddag hoop ik thuis te zijn, dan kijk ik even.

Laatst bewerkt:
Sodeju

Nu wordt mij de Dutch Nationals ook al door de neus geboord!

Ramp up van de productie is aanstaande en daardoor nu elke late dienst overwerk/plusflex tot 23:45. Tegen 01:00 pas thuis, dan douchen en plat.
Om dan maar met enkele uren slaap gehad te hebben te gaan vliegen lijkt mij niet verantwoord.:confused:

Ik ben wel van de partij bij de Eurotour te Zeewolde in juni (als helper dan) (vrij gepland op het werk) en met de wedstrijd in Dalfsen (kortbij):thumbsup:.

Groeten,

Rob Hermens

Zou ik met mn blizzardje weer mee kunnen doen?
Of zal ik die dag rondkijken bij de diverse diciplines..

Gewoon lekker meedoen natuurlijk Niek, en zo tussen de bedrijven door lekker om je heen kijken :)

Gerben

Hij verzekerde mij gisterochtend dat ik het spul eind deze week, uiterlijk begin volgende week, zou hebben.

Kwestie van Rudi morgen om 09.00 uur opbellen.

Ze zijn zaterdag binnengekomen. Nu het motorspant terugzetten en de insert van de vleugelophanging er weer inharsen.

De nieuwe rechter stuurknuppel zit ook weer in de zender.

He bah, de concurrentie vliegt mee :-)

Mijn nieuwe accu's zijn ook onderweg. Nu nog een terrasheater voor mezelf kopen :-)

Back