3GX v5.0: staart tammer dmv. dual rate? en andere vragen.

Discussie in 'Flybarless' gestart door H. de Winter, 4 jan 2015.

  1. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    was je nou alweer vrij henk ? haha.
    Morgen ben ik er denk ik ook nog wel even op de club .. helaas nog zonder goblin, maar de warp kan nog wel even de lucht in :)

    ben benieuwd hoe je FBL morgen bevalt
     
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ik snap het niet,
    hier heb je geen 60 minuten achter elkaar zonder regen :bad-words:
     
  3. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    je hebt ook maar 4 minuten nodig uwe tussen de buien door ;)
     
  4. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.430
    Locatie:
    Oirschot
    Ik heb mijn 3GX op de 500 DFC qua software instellingen helemaal stock staan muv expo (aangezien die in de zender gedaan wordt) en ik ben meer dan tevreden met het vlieggedrag.

    Daarom heb ik ook nog nooit de moeite genomen om met de instellingen te spelen. (Wellicht toch maar eens doen). Dus ik zou zeggen voor je 500 "begin eens met stock settings".
     
  5. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ha ha, gelijk Sven, kwestie van positief denken !! :yes::zon:
     
  6. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    en zolang er koffie aanwezig is, is er niks aan de hand :)
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Bij een estab heli kun en mag je niet naar letterlijke drift kijken..
    Is geen gps. Hij linkt zich niet aan de grond.

    Drift op een estab heli is dat de hoek van de heli (of stand van de heli) veranderd zonder dat jij input geeft.
    Iedere heli waait nl met de wind mee ;-)

    En probeer een beetje van die dampening af te blijven..
    Dit onderdrukt een hunt nl.
    Niet erg, maar als je gains hoog staan, en hij schiet een keer echt in een hunt komt hij er dus niet meer uit.
    Vraag me niet hoe ik dat weet ;-)

    Liever een lichte hunt waar hij uit komt, dan een zware waar hij dus niet uit komt
     
  8. H. de Winter

    H. de Winter

    Lid geworden:
    23 sep 2007
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    OK. Ga ik rekening mee houden.
     
  9. H. de Winter

    H. de Winter

    Lid geworden:
    23 sep 2007
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Alle demping uit de 3gx software gehaald en de staart gelaten wat ie was. Vliegstyl op 55, 45 op elevator en 65 op aileron flip rate. Nu vliegt de 450 met 5.0 software weer zoals ik hem het liefst heb: strak in fff en wendbaar genoeg om hem flink rond te smijten.
     
  10. hk500greg

    hk500greg

    Lid geworden:
    19 jan 2011
    Berichten:
    84
    Locatie:
    helmond
    hallo,
    heb afgelopen week de 3gx op mijn 700 gezet en heeft vandaag voor de eerste keer gevlogen.
    Heb hem ook de 5.0 update geïnstalleerd.
    nu heb ik 3 vragen over de software

    1. Wat is Collective pitch dampening?
    - Cyclic pitch dampening
    - Collective pitch acceleration
    - Cyclic pitch acceleration

    2. Wat veranderd qua vlieg eigenschappen?

    3. is dit van belang voor het fijn tunen van de 3GX

    Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen,

    Mvg Gregory
     

Deel Deze Pagina