3GX v5.0: staart tammer dmv. dual rate? en andere vragen.

Vanmiddag gevlogen met op de 3gx van de 450 een beetje swash dampening op pitch en cyclic ingesteld. de gains staan nu op 100 voor aileron en 110 voor elevator. elevator lijkt nu goed, de aileron gain mag nog wat omhoog. de heli drift een klein beetje met de wind mee.
roll rate voor elevator nu 1 stap onder default en de roll rate voor aileron 1 stap er boven en de overall agility op 60. ik heb 'm nu gelijk aan mijn 500 fb heli en hou het zo. de staart daar wen ik wel aan.
hoekverdraaing per seconde op aileron 215, op elevator 215 en staart 540

Morgen de maiden van de naar fbl omgebouwde trex 500.

was je nou alweer vrij henk ? haha.
Morgen ben ik er denk ik ook nog wel even op de club .. helaas nog zonder goblin, maar de warp kan nog wel even de lucht in :)

ben benieuwd hoe je FBL morgen bevalt
 
Vanmiddag gevlogen met op de 3gx van de 450 een beetje swash dampening op pitch en cyclic ingesteld. de gains staan nu op 100 voor aileron en 110 voor elevator. elevator lijkt nu goed, de aileron gain mag nog wat omhoog. de heli drift een klein beetje met de wind mee.
roll rate voor elevator nu 1 stap onder default en de roll rate voor aileron 1 stap er boven en de overall agility op 60. ik heb 'm nu gelijk aan mijn 500 fb heli en hou het zo. de staart daar wen ik wel aan.
hoekverdraaing per seconde op aileron 215, op elevator 215 en staart 540

Morgen de maiden van de naar fbl omgebouwde trex 500.
Ik heb mijn 3GX op de 500 DFC qua software instellingen helemaal stock staan muv expo (aangezien die in de zender gedaan wordt) en ik ben meer dan tevreden met het vlieggedrag.

Daarom heb ik ook nog nooit de moeite genomen om met de instellingen te spelen. (Wellicht toch maar eens doen). Dus ik zou zeggen voor je 500 "begin eens met stock settings".
 
Bij een estab heli kun en mag je niet naar letterlijke drift kijken..
Is geen gps. Hij linkt zich niet aan de grond.

Drift op een estab heli is dat de hoek van de heli (of stand van de heli) veranderd zonder dat jij input geeft.
Iedere heli waait nl met de wind mee ;-)

En probeer een beetje van die dampening af te blijven..
Dit onderdrukt een hunt nl.
Niet erg, maar als je gains hoog staan, en hij schiet een keer echt in een hunt komt hij er dus niet meer uit.
Vraag me niet hoe ik dat weet ;-)

Liever een lichte hunt waar hij uit komt, dan een zware waar hij dus niet uit komt
 
Alle demping uit de 3gx software gehaald en de staart gelaten wat ie was. Vliegstyl op 55, 45 op elevator en 65 op aileron flip rate. Nu vliegt de 450 met 5.0 software weer zoals ik hem het liefst heb: strak in fff en wendbaar genoeg om hem flink rond te smijten.
 
hallo,
heb afgelopen week de 3gx op mijn 700 gezet en heeft vandaag voor de eerste keer gevlogen.
Heb hem ook de 5.0 update geïnstalleerd.
nu heb ik 3 vragen over de software

1. Wat is Collective pitch dampening?
- Cyclic pitch dampening
- Collective pitch acceleration
- Cyclic pitch acceleration

2. Wat veranderd qua vlieg eigenschappen?

3. is dit van belang voor het fijn tunen van de 3GX

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen,

Mvg Gregory
 
Back
Top