3Gx

Hallo,

Ik heb een 3Gx systeem en via het programma op de pc vraagt hij om een governer aan te sluiten.. dat zou dus een sensor moeten zijn die ik dus niet bij mijn 3gx heb gekregen..

kan iemand mij vertellen wat die gorverner inhoud en of het nodig is om deze ook aan te schaffen..

bvb pieter

Hallo,

Ik heb een 3Gx systeem en via het programma op de pc vraagt hij om een governer aan te sluiten.. dat zou dus een sensor moeten zijn die ik dus niet bij mijn 3gx heb gekregen..

kan iemand mij vertellen wat die gorverner inhoud en of het nodig is om deze ook aan te schaffen..

bvb pieter
Hoi Pieter

De "governer" is meestal ingebouwd in je regelaar, als je een heli vliegt is het slim om de governer in je regelaar aan te zeten, ik geloof dat alle heli regelaar zijn automatisch governer mode, moet je regelaar gebruikers aanwijzing effe lezen.

de governer zorg dat je gas vaalt niet weg als iets anders stroom nodig heeft, servo's bij voorbeeld.

Hoop dit helpt
Groetjes en prettige feestdagen toegewenst
Malk

Hallo,

bvb pieter

Govenor sensor is voor gebruik van Nitro heli bedoelt,als je electro heli vlieg heb je deze via de 3GX niet nodig dit gaat via je regelaar dus als je Nitro vliegt dan zou je de sensor aan kunnen schaffen en deze op je Nitro heli kunnen vast maken aan de koppeling met 2 magneetjes en dan kan je via de govenor het toerental vast houden

Greetz,

Jeroen

zet nooit de govener van een align regelaar aan deze is dusdanig slecht dat je zelfs problemen kunt krijgen. heb een jaar een tail wag gehad welke door de govener gecreeerd werd. enkel dure regelaars hebben een fatsoenlijke regelaar welke je kunt gebruiken.

Een governer is geen noodzaak...
Bij electro hoeft het niet eens iets toe te voegen
Bij nitro is het eigenlijk een stukje gemak, en een stukje veiligheid.

Wat doet de governor?
Hij houdt het toerental constant. Dus nergens van afhankelijk (ook niet van voltages..) zorgt hij gewoon dt hij continu 1 toerental draait, of je nu een climb out aan het doen bent of rustig rond aan het vliegen bent.

Bij electro eigenlijk ergens niet geheel nodig, omdat deze motoren vaak zo sterk zijn dat ze hun toerental toch wel vasthouden onder belasting.
Evemtueel kan een kleine v curve geprogrammeerd worden, maar vliegen vliegen gewoon met een platte curve zonder governor..

Bij nitro is het anders, daar is de throttle curve nogal van belang.
En het voornamelijk van belang om de motor niet over zijn toeren te draaien, iets wat gebeurt als je van hoog op je gemakkie naar beneden komt (een autorotatie maar dan met motor aan)
Of als je volgas voorbij komt, en je flared hem uit (je gooit hem achterover om te remmen, en moet negatief geven om hem op 1 hoogte te houden)
De rotor drijft dan de motor aan, waar een nitro niet geheel van gedient is.
Daar is de governor erg prettig (niet noodzakelijk), het scheelt erg veel gepiel om de curve precies goed te krijgen.

wijze woorden van Student.

Ik vlieg met de Nitro heli's alleen maar met de Govenor aan en is wat er al gezegd is ideaal,houd lekker zijn toeren op vaste positie,en overtoert de motor niet(wel een V curve ingesteld voor het geval dat de govenor weigert?!wat gelukkig nog nooit is gebeurt)

Voor de electro heli inderdaad een vlakke throtle curve die de toerental op 1 vast gegeven laat staan
dus voor de 3GX is met electro deze functie niet noodzakelijk

Succes

Jeroen

als je eletro heli heb gebruik je die functie niet als je nitro dan is andere verhaal dan moet je sensor kopen

Ik zou eerder ALS je de governor functie toch wil gebruiken die van de ESC gebruiken zoals bv van de Kontronik waarvan je toch met een grotere zekerheid kan stellen dat die daadwerkelijk werkt ipv die van een 3GX. Zoals al eerder gezegd de governor van de Align ESC's is niet echt schitterend te noemen en misschien kan de lijn wel door getrokken worden naar die van de 3GX. Probeer het mocht je een sensor hebben en laat het ons weten zou ik zeggen. Testen blijft een heel groot onderdeel van onze hobby toch ;-)

Back