3m Fairchild C-123 Provider. (Update 30-juli-2007)

Dit schrijft 'ScaleAero' (Ed Clayman, oa. beklend van Flite Metal) op de RC-Scalebuilder site over het al dan niet starten van de bouw van een model van tekening. :|

Lees, beef en beleef . . . 8O

"Plan building vs Scratch building requires a huge leap of faith when it comes to a plan designed by someone who's not a modeler. How were you to know...unless an inquiry is made asking whom has built an "X" from "whomever's" planset?

Its a good idea to ask before starting. This forum serves as an excellent place to do so.

It would probably be good for us to review our plans for a list of things before ever starting a build from plans.

1. Lookout for butt joints anywhere on the plan.
2. Lookout for a lack of any grade of ply in the retract area.
3. Lookout for fuselages divided into sections joined with nylon bolts.
4. Lookout for a lack of sheer webbing forming a "D" leading edge spar on any
built up wing.
5. Look for interlaced or interlocked tail feathers to the fuselage.
6. Lookout for plug in wings without alignment dowels.
7. Measure plans and compare when drawings span multiple sheets."

For what it's worth . . . :?

jan.

:offtopic: Op de club is er iemand een C-119 aan het bouwen, 3.5m span of zo dacht ik. Maar wanneer die gaat klaar zijn ...??
Lijkt me een soort Brilman-project dat halfafgewerkt weggelegd wordt en een stille dood sterft :D

sorry jan, ik kon het weer niet laten :D je mag :2gunfire:

Updates :)

Momenteel staat de roeren en de vleugels in de primer en zijn geschuurd :)

2065.jpg

2066.jpg

2067.jpg

2068.jpg

2069.jpg

2071.jpg

2072.jpg

2073.jpg

2074.jpg

2075.jpg

2076.jpg

2077.jpg

2078.jpg

2079.jpg

2080.jpg

Wat een waanzinnig mooie kist! Echt grote klasse!

Ik vroeg me af hoe het bouwinstructies van Palmer Plans zijn? Zijn die een beetje goed te volgen? (ook voor de iets mindere techneuten? Ook al heb ik twee rechterhanden...)

Keep up the good work!

haha.. instructies heb je niet.. en verder kloppen de tekeningen van geen kant.
Vraag maar aan Eltjo.. was een grote bron van ergernernis.. je moet wel goed alles controleren voordat je uberhaupt iets vastlijmt...

;)

Zo, ook weer terug van vakantie, en wat zie ik!

8O ! ! !

Wat is 'ie mooi, wat is 'ie mooi . . . :)

Doe je vader de hartelijke groeten van mij en uiteraard de complimenten, eea. vooral als opmaat naar het volgende:

Kun je wat extra foto's plaatsen van de cockpit en de wijze waarop de raampjes daar tzt. ingeplaatst moeten gaan worden?

(Ik heb voor de C-130 ook nog een dergelijk klusje liggen, en: Beter goed gejat dan slecht bedacht . . . :wink: )

Bedankt.

jan.

Back