3w 60 heindel blijft niet lopen

Mijn 3w 60 wil maar niet blijven lopen tenzij ik volgas geef maar als ik de knuppel dan aanraak gaat de motor weer uit wil ik 'm dan weer aanslaan loopt ie een paar slagen en gaat dan weer uit.

Bougie vervangen
Carb schoon gemaakt
Naalden gechekt
Timing gechekt
Hij krijgt wel brandstof

Ben al een paar dagen bezig nu maar weet et niet meer.

Mijn 3w 60 wil maar niet blijven lopen tenzij ik volgas geef maar als ik de knuppel dan aanraak gaat de motor weer uit wil ik 'm dan weer aanslaan loopt ie een paar slagen en gaat dan weer uit.

Bougie vervangen
Carb schoon gemaakt
Naalden gechekt
Timing gechekt
Hij krijgt wel brandstof

Ben al een paar dagen bezig nu maar weet et niet meer.

Het lijkt op een onstekingsprobleem.
Misschien met een andere even uitwisselen?
Ik ga er gemakshalve van uit dat de afstelling ongeveer goed staat.

Die krijgt misschien wel valse lucht via het kunststof tussenstuk .

full

Als je het tussenstuk er af haalt kan je snel zien met een staal liniaal of deze nog recht is .

Recht krijgen doe je die dan door een stuk schuurpapier (600 korrel) op een glasplaat of spiegel te leggen en daar het tussenstuk in draaiende bewegingen op te verschuiven .

Je ziet dan aan het schuurbild op het tussenstuk of je genoeg geschuurt hebt .
Eventueel ook de papier dichtingen vervangen.

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
De onsteking is nieuw Wat voor type carb is het trouwens een tillotson ...... zal ik ook even nieuwe membramen aanbrengen.

Tussen stuk vanochtend eraf gehaald en preventief gevlakt afwijking was nihil daarna alles weer gemonteerd en nog steeds hetzelde probleem, begin nu toch te twijfelen aan de ontsteking 3/4 gas open starten blijft ie lopen zodra je dan ook maar iets gas terug neemt is het direkt gedaan gas open gooien werkt dan ook niet meer. Ik denk dat ik maar iemand om hulp moet vragen want ik kom er niet uit i.i.g.

Dan even met de carb. naar een tuingereedschap reparatie dienst .

Die kunnen de carb. even afdrukken en kontroleren op dichte membramen.

Mvg Johan

Kom net van de hobbytuinmanmachinereparateur de carb is wel goed zuigt geen valse lucht en de membramen waren wel goed soepel en werken goed. Net nog even gestart en de temp sensor aangesloten 120 graden hij word veel te warm terwijl hij behoorlijk rijk staat zal 'm nog wat rijker zetten nadat de motor is afgekoeld nog een keer proberen als dat niets word weet ik et echt niet meer.

Een benziner mag je niet rijker zetten , die moet juist zijn ingestelt en dan afblijven. :D

Je schreef ontsteking is nieuw , is die orginal van 3W ?
Ontstekings accu heeft ...... mA ?

Mvg Johan

Waarschijnlijk toch het regel membraam, ben op de club geweest en hebben 'm na 2 uur zwengelen goed aan de praat gehad, we moesten wel de choke en het regel membraam manipuleren maar er zit leven in de brouwerij we zijn weer een stapje verder. Nu dus een revisie setje bestellen maar welke en waar.

Hoi heb zelf ook een 3w, weet dat de brandstof een goede hoog octaan gehalte bezine moet zijn, met syntetische olie vermengd ,ik geloof 1:50 geen brommer mix of aspen.
Scheelt een hoop in betrouwbaarheid.(even bij 3w website checken.)

Gr rinie

Ze schrijven vpower o.i.d. maar dat was er nog niet toen deze motoren werden gemaakt euro 98 met castrol draai ik nu als die op is ga ik eens mengen met belray 1:50

Hoi heb zelf ook een 3w, weet dat de brandstof een goede hoog octaan gehalte bezine moet zijn, met syntetische olie vermengd ,ik geloof 1:50 geen brommer mix of aspen.
Scheelt een hoop in betrouwbaarheid.(even bij 3w website checken.)

Gr rinie

Op normaal benzine met 2% olie loopt elke 3W .

En ook op Aspen .

Als je de nummer van de Carb doorgeeft kan ik je de bestel nummer voor het membraam setje zeggen .
Die krijg je bij de tuinman spullen reparatiedienst;)

Mvg Johan

hoi , mijn ervaring is anders , ook heb ik zenoah motoren gezien op de club met
problemen die aspen gebruikte. na overschakelen op goede mix problemen over.
just my 2 cents..

mijn 3w 75i draaid als een zonnetje op gewone 98 met castrol 2 tact 1 op
40 .

starten en lopen als een trein .

just my one cent !

Back