3w 60 heindel blijft niet lopen

dat hoor ik je vaker zeggen johan, maar dat klopt niet.
massa heeft hij altijd via de ontstoorde dop, en ook zonder massa gaat hij niet stuk. er loopt toch ook geen massa draad vanaf de motor terug naar je ontsteking...

daarbij komt, een ontstekings module (ook de Hk versie ) is zo op gebouwd dat dit geen probleem op levert, anders zou hij al kapot zijn als het ding vonkt zonder bougie...

Laatst bewerkt door een moderator:
De juiste oplossing dus...
Na een paar maal is de vonk weg +- 10x ronddraaien. Als je het dan een tijdje laat staan en niets doet doet ie het even weer maar weer na 10x word de vonk minder of zelfs helemaal niets meer.
Denk je er eindelijk te zijn met een andere carburateur ding liep perfect gaat et volgende weer stuk..

Een of twee goede vonken zeggen nog niks of een elektronische ontsteking goed werkt.

Prop hub er afhalen op een elektro motor bevestigen, rond laten draaien, bougie goed in de bougiekap steken accu aansluiten rechtstreeks op de ontsteking (zonder schakelaar ertussen) en hal sensor vlak bij de ronddraaiende hub (magneetje houden)
En kijken of de ontsteking het een tijdje bij kan houden.
Een defecte ontsteking kan het soms enige seconden bijhouden en dan langzaam de geest geven, zoiets als bij een mechanische ontsteking waarvan de condensator het aan het opgeven is.

Hans

Inderdaad, massa gaat gewoon via de bougiekap, aangezien er geen massadraad van de ontstekingsmodule naar de motor gaat is er zo ook geen stroomkring.

Johan zou wel gelijk hebben in het geval dat de elektronische ontsteking voorzien is van een extra massadraad welke verbonden moet worden met de motor (wat bij deze ontsteking niet het geval is) net zoals bijv. bij de ontstekingen die SAITO gebruikt.

Volgende tip: accu pas aansluiten als er een bougie in de bougiekap zit, het wil wel eens gebeuren dat een elektronische ontsteking spontaan vonkt als de accu aangesloten word.
Dit kan wel einde print betekenen, en niet alleen bij goedkope uit HK.

Hans

Laatst bewerkt:
Balen dat je ontsteking stuk is, wel goed om te weten wat het probleem is.
Toch zijn er over het algemeen weinig problemen met de RCexl ontsteking, heb er al een een paar jaar probleemloos in gebruik.
Heb je al eerder getipt dat je deze ontsteking niet al te duur bij MVVS.nl kunt kopen.

Hans

Heb net even op de site van Himodel gekeken, de RCexl zijn hier minimaal $50, tel hierbij de verzendkosten........ .
Koop en gun ik het liever aan iemand hier in de buurt, zeker als hij goede service verleent.

We dwalen van het onderwerp af. Hoe staat het met de 3W al vorderingen?

Hans

Hoi Hans,

Nou ik ben er achter hij slaat door in de plug cap.
Ik had 'm nog niet helemaal opgegeven, toen ik 'm vanavond weer in de boormachine had, ik had de cap vast en dat heb ik geweten heb nog een
lamme arm van de klap die erdoor ging.
Het siliconen stuk in de sparkcap slaat dus door nu ff kijken of dat ook te vervangen is.
En anders maandag Pe maar eens bellen.

Hier was de boosdoener

foto.jpg

Het puntje van de weerstand was afgebroken...

Zgan
foto-1.jpg

Back