4 meter zwever (aangepaste titel)

Trouwens ik ga morgen in Elspeet slepen.
En ook met mijn ktw vliegen.
Wil je hem zien stuur dan even een pb.
misschien wel leuk.

http://www.vmvc.nl/[/quote]
jammer dat ik dat nu pas lees (zaterdagavond 19:00) :| :?
ik had juist vandaag wel tijd gehad om te komen kijken
en elspeet is voor mij niet zo heel ver weg ,maar ja wie weet komen er nog meer mooie weekenden ? het was vandaag trouwens mooi weel er voor(mischien beetje veel wind)

ja dat is balen als je spullen kapot gaan .maar het is toch wel te repareren hoop ik?
hoe heb jij het eigenlijk gedaan met de deuren ,ik bedoel de scharnieren en zo,ik ben nu al tijden bezig om het allemaal netjes te maken maar het schiet nog niet echt op.

Da's zeker balen Bert.

Kun je eens precies aangeven wat er gebeurde of juist niet gebeurde?
Werkte de Rem niet?
Of was je per ongeluk te snel met inklappen en dat prop nog niet stil stond?

Bertus zei:
,
nijsinkgj (wat is je echte naam eindelijk?).

zeg maar Gertjan :wink:

ja het valt inderdaad niet mee om de deuren netjes te krijgen .
ik heb regelmatig foto,s gezien van zwevers met een ktw waarvan er vreselijke naden(van 2 a 3 mm) langs de deuren te zien zijn.
ik vind dat persoonlijk niet mooi staan
ik heb eerst een aftreksel(!?!? 8O )van de romp gemaakt en in die mal nieuwe deuren gemaakt zodat deze precies pas te maken zijn alhoewel dit ook een heel gepiel is is het toch gelukt (tenminste ze zijn bijna klaar)
ik zal wel ff weer wat foto,s posten van de week.

HaHa, dus het is jouw ervaring ook al dat het netjes maken van je luiken, meer werk geeft dan het maken van het klapwerk. :wink:

Ga jij er ook een intrekbaar hoofdwiel in maken?
Als je niet opziet tegen het betere zaag- en vijlwerk.....
(ik zal er morgen eens een foto van maken)

nou Erwin ik heb 1 geluk het hooftwiel is intrekbaar en was reeds ingouwd
:lol: zie foto maar het inderdaad een heidens karwei om het toonbaar te krijgen
normal_P1010022.JPG

zo even weer een kleine update

ik heb vandaag de romp gespoten,nadat het monnikenwerk voltooitd was van het strakmaken van de deurtjes voor het ktw.
ik heb de romp met 2k lak gespoten (heb ik gister ff gehaald bij de autospuiter)
toen ik de romp voor de helft gespoten had kwamen er ineens allemaal putjes in de lak :onweer: :onweer:
snel een bus thinner gehaald en de hele romp weer schoongemaakt.er bleek een olieachtige substantie in de luchtslang te zitten :? :?
ik had nog een andere luchtslang liggen dus die maar op mn compressor aangesloten en kon de 2e poging beginnen.
nu ging het beter en na een poosje zat de romp strak in de lak :lol:
na het spuiten de garage afgesloten en de kachel aan .(ik had een soor spuitkabine gecreeerd van afplakfolie)
toen ik aan het eind van de middag ging kijken was de lak al hard :lol:
trots liet ik de romp aan mn vrouwtje zien ,maar toen ik de romp draaide kwam er een dijk van een zakker te voorschijn aan de zijkant van de romp :evil: :evil:
alles voorniets geweest dacht ik, en de moed zonk me nu echt in mn (werk) schoenen .
voorzichtig heb ik geprobeerd met een stukje watervast schuurpapier de zakker weg te schuren en na een kwartiertje was de zakker weg :) daarna het blik comandant te voorschijn gehaald en poetsenpoetsenpoetsen en........ voila zakker weg en de romp glimt weer (er is nog een heel klein verschil te zien in glans maar ik denk dat ik me nog een kwartiertje kwaad maak ,dat ook dat weg is )

nee het was echt een bruinige substantie ,maar met de andere slang ging het beter.
en wat het ktw betreft kan nu met het inbouwen beginnnen :banana:
ik zal daarvan weer een foto reportage maken,
maar eerst moet ik nog ff poetsen volgende week .

ErikvanderKooij zei:
Zakkers op een zwever kan natuurlijk echt niet! moeten sowieso stijgers zijn ;-)

haha ja ik zal hem de volgende keer op zn kop hangen als ik hem ga spuiten dan worden het stijgers :lol:

nou de zakkers (of stijgers :wink: )zijn onzichtbaar weggewerkt en de belettering is inmiddels ook aangebracht
normal_PB300100.JPG

mn toekomstige copiloot :lol:

Back