zo even weer een kleine update
ik heb vandaag de romp gespoten,nadat het monnikenwerk voltooitd was van het strakmaken van de deurtjes voor het ktw.
ik heb de romp met 2k lak gespoten (heb ik gister ff gehaald bij de autospuiter)
toen ik de romp voor de helft gespoten had kwamen er ineens allemaal putjes in de lak

nweer:

nweer:
snel een bus thinner gehaald en de hele romp weer schoongemaakt.er bleek een olieachtige substantie in de luchtslang te zitten :? :?
ik had nog een andere luchtslang liggen dus die maar op mn compressor aangesloten en kon de 2e poging beginnen.
nu ging het beter en na een poosje zat de romp strak in de lak :lol:
na het spuiten de garage afgesloten en de kachel aan .(ik had een soor spuitkabine gecreeerd van afplakfolie)
toen ik aan het eind van de middag ging kijken was de lak al hard :lol:
trots liet ik de romp aan mn vrouwtje zien ,maar toen ik de romp draaide kwam er een dijk van een zakker te voorschijn aan de zijkant van de romp :evil: :evil:
alles voorniets geweest dacht ik, en de moed zonk me nu echt in mn (werk) schoenen .
voorzichtig heb ik geprobeerd met een stukje watervast schuurpapier de zakker weg te schuren en na een kwartiertje was de zakker weg

daarna het blik comandant te voorschijn gehaald en poetsenpoetsenpoetsen en........ voila zakker weg en de romp glimt weer (er is nog een heel klein verschil te zien in glans maar ik denk dat ik me nog een kwartiertje kwaad maak ,dat ook dat weg is )