4 october 2009 EDF Jets over Schipperskerk

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Wellicht kom ik toch, ligt aan de wind (tot 25 km/uur vind ik prima) en aan of ik vliegen kan. Anders ga ik hier nuttige dingen doen.

Groetjes!

Voor de duidelijkheid, de meeting gaat gewoon door morgen. Windkracht 5 laten we ons niet door tegen houden.

Theo, windkracht houdt ons toch nooit tegen ? :-)

Zorg maar dat het toestelletje waar ik mee mag vliegen morgen staat te blinken. Ik probeer er te zijn rond 11u en breng het fototoestel mee om hopelijk weer mooie foto's te maken !

Tot morgen.

Davy

Weerbericht van de ochtend. Stevige bries, droog en bewolkt, temperatuur 12 graden. Dadelijk alle spullen naar het veld brengen en alles op orde maken......

Hoi Frans,

Mooi ik arriveer zo rond 10:30 uur met mijn vloot (oppas is geregeld). ;)
Met wind mee gaat ie alleen maar HARDER. :D

Tot straks!
Emile

Ondanks de felle wind was het toch interessant om langs te komen. Heb knappe toestellen gezien en gezellig gepraat.

Nu die man met die F16 van General Dynamics hij heeft me het merk genoemd maar ben het al weer vergeten.

Weet per toeval iemand het merk?

Mvg
Geert.

Ik ben ook weer thuis en heb lekker veel vluchten gemaakt met mijn Mirage ... ging weer van jetje. :D
Vanavond effe het afscheid van de Mirage in gang zetten, ongelooflijk hoeveel belangstelling er voor die getunede piepschuimbak was.

Weer lekker veel bijgepraat, tevens met onze Duitse vrienden die sterk vertegenwoordigd waren! :cool:
Volgend jaar ben ik weer van de partij, weer of geen weer. ;)

Ter info: Die grote F16 is van TAMJETS en eigenaar is Frans v.d. Windt.

Groetjes,
Emile :cool:

Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

ook ik was, zoals beloofd, vandaag op de EDF meeting in Swentibold. Het was niet zo'n grote opkomst qua piloten, maar het was toch een toffe vliegdag.

Theo had het beloofd, ik mocht vliegen met z'n Kyosho EP Illusion en presteerde het zelfs om hem een klein beetje kapot te maken bij de landing, maar gelukkig niks al te erg. Er kon zo weer mee gevlogen worden.

Als bedankje, hier de foto's die ik vandaag gemaakt heb. Het is een keuze uit 320 foto's die ik maakte, dus als er iemand foto's van zijn toestel wenst, hoor ik het wel ...

De foto's vind je hier...

Voor de mensen die onze Theo nog niet kenden, hier een foto van hem tijdens een gezellig moment met Jolanda... :-)

Swentibold_068.jpg

Hopelijk volgend jaar voor mij weer een EDF(je).

Groetjes,

Davy

Nog even een vraagje ivm de electrojets..

Werken jullie met een aparte ontvanger-accu of wordt er een soort Ultimate-Bec gebruikt gevoed uit de aandrijfaccu ?

Mvg

Dirk

Nog even een vraagje ivm de electrojets..

Werken jullie met een aparte ontvanger-accu of wordt er een soort Ultimate-Bec gebruikt gevoed uit de aandrijfaccu ?

Mvg

Dirk

Als er geen BEC op de regelaar zit dan is het ook niet mogelijk om er een losse UBEC te plaatsen: de spanning is te hoog. Een UBEC op de hoofdpakket is niet slim omdat je met een dergelijk groot pakket meer risiko hebt in pakketschade/opbollen/opblazen omdat vaak de stromen ook op de limiet zitten want een hv pakket is in de regel voor hoog vermogen,vooral in edf jets. Een gescheiden ontvangervoeding is dan veiliger.

baal baal baal. helaas kon ik er niet zijn vandaag wegens verplichtingen met de drumband.
Ik volg dit draadje nu ook met een rara smaak maar hoop dat iedereen net zoveel plezier en lol heeft gehad zoals ik.

ik ben benieuwd naar de verhalen en natuurlijk foto's

Eindelijk ben ik weer bovenwater, het was voor mij een heel vermoeiende, maar zeer geslaagde dag, helaas door het slechte weer dat de Nederlandse weersvoorspellers aangaven zijn er een behoorlijk aantal mensen niet gekomen. Nooit, maar dan ook nooit die Nederlandse weerfantasten geloven als je naar Limburg wil, kijk dan naar de Belgische voorspellers of die van de Duitse deelstaat naast ons.

Alle gasten hebben meer dan voldoende kunnen vliegen en OH-en over EDF's. Ook de firma Wemotec en enkele demo piloten waren aanwezig, ook zij vonden het ene geslaagde meeting, hopenlijk volgend jaar iets eerder in het seizoen end an meer vliegers. Vooral gezien het huidige aanbod van goedkope en goedvliegende EDF's moet dat makkelijk kunnen.

tja, Davy, effe niet goed opgelet, stuurfoutje en een ongecontroleerde landing net achter de bult. De scheurtjes zijn nu iets groter en duidelijker, maar repareerbaar.

Back