Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De bedoeling van opbinden is juist dat er niks meer beweegt... Ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad.meestal doe ik 1 servo kabel per sleeve.
ik ben altijd bang dat ze onderling gaan schuren als je er meer losse kabels bij stopt.
Dat is precies de reden dat je voor vierpunts-aansturing nog steeds BETER analoge servo's gebruikt: bij digitale servo's gaat dat inderdaad als een achterlijke staan wringen bij hoge of lage pitch, want die dingen gaan bij de kleinste afwijking al met hun volle vermogen er tegenin.Ik zou hem ombouwen naar 3 punts aansturing op de swash.
Vario heeft/had daar mooie adapters voor waarmee de 2 rol servo's onder een hoek op het frame gemonteerd worden.
de 9252 zijn sterk genoeg en volgens mij ook al redelijk nauwkeurigheid
En juist in die nauwkeurigheid schuilt volgens mij een probleem.
Een vlak wordt met 4 punten overbepaald (een tafel met 4 poten staat eigenlijk altijd te wiebelen, met 3 poten staat hij altijd stabiel).
Ook al lukt het bijv. om het mechaniek (stuurstanglengtes en middenstanden servo's) perfect te krijgen dat ze niet wringen in de hover-stand, dan gaat het zeer vermoedelijk wel wringen als je wat pitch bijgeeft in combi met cyclische aansturing.
Vanwege de nauwkeurigheid van de servo's gaan deze dan tegen elkaar in staan te duwen en trekken.
Of dit bevorderlijk is voor de levensduur van de servo's durf ik te betwijfelen, ook zal de ontvanger-accu zwaarder belast worden.
De bedoeling van opbinden is juist dat er niks meer beweegt... Ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad.
Even iets om rekening mee te houden: Die uitlaten, die worden echt VEEL heter dan de resopijp van een tweetakt.tail servo had brand plek op achterzijde van uitlaat , servo zat op staart boom
Hoef je niks aan te doen, loopt binnen een paar vluchtjes in.nog wel 1 dingetje , heb de liner vervangen in clutch voor orginele van vario, clutch loopt nu iets aan, moet ik dat nu al oplossen , of gaat dat na de eerste run al wat beter lopen ? is een soort houten voering .
Moet je wel even om denken, die GV1 wil eigenlijk het MOTOR toerental zien, NIET het ROTOR toerental. Ook al is in het display, en de naam van de ingestelde waarde "rotortoerental".Weer wat verder kop zit in elkaar en gv1toegevoegd als govenor , bracket gemaakt voor sensor , plaatje voor
Magneten had ik nog voor onder de kop .
Weet je dat zeker? Ik ben er vrij zeker van dat de GV1 in dat opzicht lineair reageert. In de instellingen van de GV1 zelf, kun je ingeven wat je minimum en maximum toerentallen zijn (tussen de 1000 en 2000 toeren kun je vrij kiezen, EN je kunt het toerental wat op het midden van de schuif moet liggen ook kiezen) en dan kun je met zowel een lineair kanaal als een 3-standen schakelaar de boel bedienen.de grap is, het gov toerental geef je in met een logaritmisch getal, meestal op kanaal 7
dit houdt in dat van 50 naar 55 in reele waarde misschien 100 toeren verschil geeft
van 55 naar 60 geeft 250
van 60 naar 65 geeft ineens 600 verschil
verzonnen waardes, maar als indicatie.
waar je eerst met 10% geen extra toeren lijkt te krijgen, heb je op een bepaald punt binnen 3% het verschil tussen normaal en veels te hard.