4S2200 heb ik in mijn Funjet .
Binnenkort maiden .
Mvg Johan
Je hebt geen vertrouwen in de standaard sluiting van de kap zie ik

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
4S2200 heb ik in mijn Funjet .
Binnenkort maiden .
Mvg Johan
Heb je die dan plat liggen met de ontvanger er achter?
Je hebt helemaal gelijk. Daar had ik geen weet van (dat je een Lineaire BEC niet op 4S kunt gebruiken). Dit maakt de beslissing voor me nog maar weer eens makkelijker.Deze heeft geen UBEC, dus BEC niet gebruiken op 4S.
Kun je daar de maten eens van doorgeven? De Zippy van 2500Mah die ik kan vinden is 46mm hoog, maar dat is volgens mij te hoog voor in mijn FunJet. Ik heb de huidige accu nu op z'n kan liggen.Heb hier een zippy 2500mah 3cell en die past er ook in.
Iets harder duwen maar tot 2500mah past het wel hoor.
Wat is eigenlijk het hoofd doel om naar 4 cellen te gaan.Je hebt helemaal gelijk. Daar had ik geen weet van (dat je een Lineaire BEC niet op 4S kunt gebruiken). Dit maakt de beslissing voor me nog maar weer eens makkelijker.
Wat is eigenlijk het hoofd doel om naar 4 cellen te gaan.
Met een andere prop hoger kv motor of grotere cellen bereik je het zelfde zonder deze problemen.
Als je met ruimte problemen zit moet je met 4 cellen naar kleinere cellen en die kunnen minder stroom leveren.
Dit model zit al aardig tegen de limit zoals al eerder opgemerkt.
Het kan altijd nog wat sneller maar wel ten koste van andere dingen zoals vlucht duur.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat meer cellen geen tovermethode is voor meer power.![]()
Helaas wordt dat dus een beetje veel van het goede.was het wellicht een optie om een 4S te proberen, zodat ik uit verder een onveranderde setup wat meer snelheid zou kunnen halen.
Regelaar bepaalt niet de maximale stroom (afgezien van de invloed van timing), alleen de motor en de accu-spanning zijn voor de stroom 'verantwoordelijk'.
Stroom wil kwadratisch stijgen met toerental, niet rechtevenredig. De stroom stijgt sneller dan de spanning. Als je van 3 naar 4 cellen gaat, stijgen spanning en toerental met factor 4/3, stroom wil stijgen met factor 16/9. D.w.z. 80% meer stroom. In de praktijk zal het minder zijn omdat een accu een inwendige weerstand heeft maar die toename is nuttig om aan te houden als maximum. Meer toename zal er nooit optreden.
Uitleg en resultaten bij andere spanningen
[URL="http://www.modelbouwforum.nl/forums/accu-laad-techniek/81291-lipos-en-terminologie.html#post1224336"]http://www.modelbouwforum.nl/forums/accu-laad-techniek/81291-lipos-en-terminologie.html#post1224336[/URL]
Helaas wordt dat dus een beetje veel van het goede.
Daar heb je geen ampere meter voor nodig.![]()