4S Lipo als vervanger van 3S in Funjet

Normaal wel .:mrgreen:

Maar deze hat ik gebruikt (ongevlogen) gekocht en daar was de sluiting scheef ingelijmt en ik moest hem er weer uit trekken .
En daar kan dat plastik niet tegen .

Heb het kapje ook iets langer gemaakt om beter aan de ontvanger te komen .
En magneten houden het prima op zijn plaats .

Mvg Johan

Ik heb de Funjet ook op 4S 3000Mha gevlogen met een Mega 16-20-2 met een 5,5x4,5 maar ik moet zeggen de snelheid wordt niet bijzonder hoger verder merkt ik er niet veel van, zwaartepunt was vrij snel goed te krijgen dmv de lipo iets onder de 2e kap rechtop te zetten , maar ik blijf gewoon vliegen op een 3S 2800mha 51Amp gaat perfekt en motorlooptijd ongeveer 6min met een prop 6,5x4 gaat het wel iets harder maar gebruikt dan 60Ampere , ik hoorde als je de romp enz gaat folieén dat dan de snelheid wel aardig kan oplopen maar anders houd het met de Funjet op een gegeven moment wel op Qua snelheid toestel wil gewoon niet veel harder op een gegeven moment

gr Andre

Heb hier een zippy 2500mah 3cell en die past er ook in.
Iets harder duwen maar tot 2500mah past het wel hoor.
Kun je daar de maten eens van doorgeven? De Zippy van 2500Mah die ik kan vinden is 46mm hoog, maar dat is volgens mij te hoog voor in mijn FunJet. Ik heb de huidige accu nu op z'n kan liggen.

Je hebt helemaal gelijk. Daar had ik geen weet van (dat je een Lineaire BEC niet op 4S kunt gebruiken). Dit maakt de beslissing voor me nog maar weer eens makkelijker.
Wat is eigenlijk het hoofd doel om naar 4 cellen te gaan.
Met een andere prop hoger kv motor of grotere cellen bereik je het zelfde zonder deze problemen.
Als je met ruimte problemen zit moet je met 4 cellen naar kleinere cellen en die kunnen minder stroom leveren.
Dit model zit al aardig tegen de limit zoals al eerder opgemerkt.
Het kan altijd nog wat sneller maar wel ten koste van andere dingen zoals vlucht duur.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat meer cellen geen tovermethode is voor meer power.;):)

Wat is eigenlijk het hoofd doel om naar 4 cellen te gaan.
Met een andere prop hoger kv motor of grotere cellen bereik je het zelfde zonder deze problemen.
Als je met ruimte problemen zit moet je met 4 cellen naar kleinere cellen en die kunnen minder stroom leveren.
Dit model zit al aardig tegen de limit zoals al eerder opgemerkt.
Het kan altijd nog wat sneller maar wel ten koste van andere dingen zoals vlucht duur.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat meer cellen geen tovermethode is voor meer power.;):)

Als ik aan de bron begin....
Met drie cellen vliegt 'ie prima, maar ik heb wat moeten schuiven met de accu (helemaal voorin nu, ontvanger er achter) en extra gewicht (nu minimaal) om het zwaartepunt goed te krijgen. Ik wil nog een tweede accu en aangezien deze dus best wat zwaarder zou mogen zijn was het wellicht een optie om een 4S te proberen, zodat ik uit verder een onveranderde setup wat meer snelheid zou kunnen halen.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn grootste gemis op dit moment wellicht een stroommeter is, zodat ik met wat verschillende propellors wat verschillende metingen zou kunnen verrichten.

was het wellicht een optie om een 4S te proberen, zodat ik uit verder een onveranderde setup wat meer snelheid zou kunnen halen.
Helaas wordt dat dus een beetje veel van het goede.
Daar heb je geen ampere meter voor nodig.;)
Regelaar bepaalt niet de maximale stroom (afgezien van de invloed van timing), alleen de motor en de accu-spanning zijn voor de stroom 'verantwoordelijk'.
Stroom wil kwadratisch stijgen met toerental, niet rechtevenredig. De stroom stijgt sneller dan de spanning. Als je van 3 naar 4 cellen gaat, stijgen spanning en toerental met factor 4/3, stroom wil stijgen met factor 16/9. D.w.z. 80% meer stroom. In de praktijk zal het minder zijn omdat een accu een inwendige weerstand heeft maar die toename is nuttig om aan te houden als maximum. Meer toename zal er nooit optreden.
Uitleg en resultaten bij andere spanningen
[URL="http://www.modelbouwforum.nl/forums/accu-laad-techniek/81291-lipos-en-terminologie.html#post1224336"]http://www.modelbouwforum.nl/forums/accu-laad-techniek/81291-lipos-en-terminologie.html#post1224336[/URL]

Maar een ampere meter kan je ook maken door een shunt(lage weerstand b.v. stukje ijzerdraad)te gebruiken en deze in serie met de belasting te schakelen en daar de spanning over te meten.

Laatst bewerkt:
Back