4s pylon racer

Ik heb nog een 3 setjes 4s 2350 25c lipo’s liggen en ik kreeg het idee om deze een te gebruiken in een pylon racertje. Maar ik zou niet weten of dit überhaupt gaan passen in een pylonracer van +/- 1m spanwijdte?
Ik heb al gekeken naar de flash
Modellbau-Bichler -- Online-Modellbau-Shop, Versandhandel und Modellbaufachgeschäft

of de excite 400

Excite 400 Pylon [FM-Excite400] - 179,00*€ : \\EFFEKTMODELL//

Maar meestal zie je dat deze met 3s gevlogen wordt. Passen hier gewoon geen 4s pakketen in?
Wat zou dan leuke motor en regelaar zijn? Het is niet de bedoeling om honderden euro’s uit te geven, het moet gewoon iets worden voor erbij wat gewoon lekker door vliegt.
Ik wil wel eens weten wat de experts zeggen :wink:

Gaat absoluut niet passen ;)
Die sp400 dingen worden over het algemeen helemaal volgepropt met de accu, en 3s 2200 gaat al vaak niet, moet je er al een nemen waarvan de maten net kunnen.
Er is geloof ik wel iemand die voodoo op 4s vloog, maar die was nogal omgebouwd daarvoor.
De net iets grotere Gilette kan heel mss wel.

Een moderne F5D kist wil waarschijnlijk wel, zijn net wat groter dan de sp400 pylon kistjes, en kunnen een hoop meer vermogen hebben. Helaas erg duur.

Wat wel kan is een Club20 model, oorspronkelijk voor brandstof bedoelt maar goed om te bouwen.
Alleen is 4s 2350 daar weer net wat klein voor.

Makkelijkste goedkope optie is zelfbouw. :(

En ja, als je wilt pylonracen is de E-Q500 een geweldige instap, maar daar is de accu totaal ongeschikt voor.

Waarom niet een normale Excite?!

Even checken met "JWS" of jou pakket past.

Jos

Ik neem aan dat je de excite F5D bedoelt? Deze is nogal aan de prijzige kant.

Ik heb al een surprise s11 met een plettenberg en 6s pakket erin dus ik een hotliner heb ik al. Ik zoek nu gewoon een klein snel kistje voor erbij en het zou mooi zijn als ik daarvoor mijn 4s 2350 pakketen kan gebruiken.
Verder ga ik er echt geen wedstrijden mee vliegen, en als ik zelf ga bouwen kan ik 2015 nog niet vliegen :wink:
Ik zoek gewoon een gfk kistje waar niet te veel werk in zit en geen 100en euro's kosten.

De Excite F5D is van huis uit natuurlijk een pylonracer. Ik weet dat ze dan worden gevlogen met een Mega 16/35/1 op 4S 2500 30C kokam cellen.

Met een 4,7x4,7 cam speed propje extreem snel :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Dus om je vraag te beantwoorden; 4s 2500 moet passen.

Janwillem

Hmm zon excite ziet er inderdaad wel heel leuk uit. Alleen 350 euro voor een 1 kistje vind ik nogal wat. Het is gewoon voor erbij.
Maar ik geloof best dat het snel is want met zo'n motor zit je al over de 1000w. Maar ik ben een beetje huiverig voor dit soort vermogens omdat ik dan het idee heb dat er niks over blijft van je electronica.

Maar als ik kijk naar bijv een sunracer 2, zou daar geen 4s inpassen? Icm met een 2w 20 kom je dan al boven de 500w uit. Dat lijkt mij ook al leuk gaan.

Volgens de site van FVK gaat er maximaal 3S in.

Ik vlieg mijn excite in een hotliner setup met ruim 2 kW :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Tja, dan moet je oppassen met welke componenten je kiest anders gaat het kapot.

Maar hij vliegt wel als een scheermes.....

De combinatie 2w20/4S lipo wordt trouwens wel veel gebruikt als trainingsmotor voor F5D pylonracers. Niet helemaal de power van een comp. setup maar komt goed van z'n plek. (en een stuk betaalbaarder)

Janwillem

Ik neem aan dat je de excite F5D bedoelt? Deze is nogal aan de prijzige kant.

Ik heb al een surprise s11 met een plettenberg en 6s pakket erin dus ik een hotliner heb ik al. Ik zoek nu gewoon een klein snel kistje voor erbij en het zou mooi zijn als ik daarvoor mijn 4s 2350 pakketen kan gebruiken.
Verder ga ik er echt geen wedstrijden mee vliegen, en als ik zelf ga bouwen kan ik 2015 nog niet vliegen :wink:
Ik zoek gewoon een gfk kistje waar niet te veel werk in zit en geen 100en euro's kosten.

Was je op de F5B/Hotliner open dag?!

Heb je interresse om gewoon eens te proberen het F5B parkoer te vliegen?

Je hebt de kist (S11) en setup al, dus waarom niet?

kom je dan al boven de 500w uit. Dat lijkt mij ook al leuk gaan.
Uhm... ooit een sp400pylonracertje op 350W gezien? Dat gaat dik over de 200 en omdat het zo klein is is hij echt super snel buiten het zicht.
Nogal anders dan een F5B kist...

In de Gilette past het wel als je de regellaar aan de zijkant plakt en anders aan de bovenkant met de 2w20 gaat het dan zeker zeeeer snel ik denk te snel want met een 3S en een 3100Kv mega is hij al snel uit het zicht bij volgas, maar ik heb er al over zitten denken als het me niet meer snel genoeg gaat ha ha

gr Andre

Was je op de F5B/Hotliner open dag?!

Heb je interresse om gewoon eens te proberen het F5B parkoer te vliegen?

Je hebt de kist (S11) en setup al, dus waarom niet?

Nee ik was helaas niet op de hotliner dag, ik heb namelijk al een paar keer pech gehad met mijn surprise. Tot nu was het eigenlijk nog iedere keer een verrassing als ik ging vliegen :wink:
Maar als ik straks mijn spullen op orde heb wil ik toch wel eens komen kijken en misschien wel een keer mee doen.
Het probleem is dat ik de enige ben die een hotliner heeft bij ons op de club dus ik moet alles zelf uitzoeken.

@ nando

350 w en 200 per uur vliegen? Ik denk dat dit (zoals je al zegt) meer lijkt als 200 km/u omdat deze ding vrij klein zijn. Maar 500w is volgens jou teveel? Het is niet zo dat ik net kan vliegen, het mag van mij echt wel hard gaan.

Owwnee, Absoluut boven de 200. Erg jammer dat hij nooit gemeten is, maar ik weet hoe snel 200 is, en dit ging een stuk harder, ook strait en level.
Mijn Quicky gaat bijna 200 rechtuit, de voodoo met 350W schiet daar voorbij.
Een gemiddelde sp400 racer kan die 350w niet eens aan, boomerang, vip ezo die krijgen scheuren over de vleugel.
Vandaar een F5D kist, tikkie groter (past de accu) en net iets langzamer met gelijk vermogen maar met 500 waarschijnlijk net zo snel, en iets makkelijker te zien. En steviger.
De Simprop turn-left is meer F5D maat 1,2m span (maar niet F5D stevig of geprijsd). Ik weet niet zeker of die accu past.

Het is geen delta met een paarcm dikke vleugel die je met veel moeite 200 laat doen.
Zoon pylonracer gaat makkelijk snel, en blijft snel gaan een in/na een bocht.
Een sp400 racer met een sp400, (80w borstelmotor) op 8cellen nimh kan dat ding al over 120...

Ik denk dat vanwege de slechte koeling die motor niet eens 500W kan leveren... (het is geen edf waar dat ding veel geforceerde koeling krijgt)
En dat je hem met 250W in eerste instantie snel zat vind, maar zolang je veel vliegt en je steeds gewent raakt aan snelheid is het een eindeloze zoektocht naar meer snelheid.

Dat hij op het zicht sneller gaat bedoel ik mee dat volgens het publiek een een voodoo met 350W zelfs even snel/sneller ging als een F3D kist met nelson...(wat eerder 300 is dan 2)

Oke de 800 mm modellen vallen dus af als ik 4s pakket wil gebruiken maar als ik bijv. kijk naar een flash van valenta models of de sunracer 2 van fvk zou een 4s pakket wel moeten passen.
Maar zijn er nog meer van dit soort kistjes van +/- 1m span? Ik heb namelijk op rc groups gelezen dat de instelhoek van de flash nogal beroerd is en dat deze nog wat aanpassing nodig heeft. Maar als dit eenmaal goed is, dat ie met 500 W behoorlijk gaat.

Bij de sunracer kan je de hele neus eraf halen om zo overal goed bij te kunnen. Het zal best wel werken maar ik hierdoor moet je wel wat aanpassingen maken om een groot pakket er in te laten passen.
Dus als iemand nog alternatieven weet dan hoor ik het graag.

De bullet van hepf is wel een leuk ding alleen hij lijkt wel een beetje op een veredelde funjet :wink:

Ik heb gister even mogen proberen of mijn 4s pakket in een stinger past van topmodel. Dit ging perfect!! Dus voor een heel zacht prijsje heb ik deze stinger over mogen nemen, Henri bedankt.
Hiermee kan ik mooi wat experimenteren en kijken of alles heel blijft en of ik het iets vind. Mocht ik nog harder willen koop ik nog wel een keer een ander model en schroef ik de motor etc. over.

Als motor zit ik aan een 2w-20 te denken met bijpassende regelaar. Zijn er nog andere mogelijkheden die enigzins betaalbaar zijn?

Back