5p1k3 gaat FPV :)

Ik heb het spul nog niet binnen, dus kan er nog geen oordeel over geven. Had ik het maar binnen hahaha.. :)

Qua vliegtuig, de EZ, of een hawk, is een prima kist om mee te beginnen. Oke, niet zo ruim als een voyager, maar heeft wel prima zweef eigenschappen.

Succes met je aanschaf en vooral met het lessen ;)

Hey ben je ook een zweefvlieger?
Ik vlieg met de protech voyager.
Deze vliegt zeker 10X beter dan die zwabbel easy star (clone)
En daarbij heb je veel meer ruimte voor je FPV gear + er kan een 5A accu in zodat je zowiezo 45 min kunt vliegen.

heey.
ja ik zweefvlieg idd, al vanaf mijn 14e(nu 17 jaar). was toen ook al solo dus het vliegen zelf zit wel in mijn bloed. nou is modelvliegen natuurlijk wel iets anders maar ook leuk (A)! waar vlieg jij dan(gpl, dbo, solo?)?

ik hoor anders geen slechte dingen over deze easy star clone hoor! alleen dat de standaart motor en ESC beetje zwak zijn. Maar deze wilde ik al upgraden naar een overpowerd micro jet V3 motor + ESC. dit leek me wel zo veilig voor het fpv vliegen!

ik hoor graag hoe je spullen bevallen !

Max

Ik heb GPL (10 jaar ervaring) en vlieg in Duitsland waar mijn zugvogel 3b staat 17 meter 1:38.

De easy star is inderdaad een populair vliegtuig maar heeft ook zijn tekorten.
Ik was er na een maand klaar mee.
-Hij zakt bij de start veel te veel door.
-In de vlucht zie je hem altijd heen en weer gaan door zijn kromme tippen.
-Complete fpv set past allemaal net. (inc OSD)
-Je moet veel spullen aan de buitenkant plakken.

Als je wil zweven kun je beter voor de 2 meter kist gaan van HK
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Minimoa 2mtr R/C Glider EPO w/ Motor, ESC, Servos Plug-n-Fly (DE Warehouse)
ding staat in duitsland en heb je met een paar dagen in huis

Maar die Voyager van mij vliegt echt super.

Laatst bewerkt door een moderator:
Roel,

even off-topic, maar welke PVR heb je hier gebruikt om je beeld op te nemen van de videobril ?

Groetjes,

Davy

Deze heb ik opgenomen met een pinnacle usb op mijn laptop met KMPlayer

Die PVR SO speaky neemt beter op met een hogere resolutie alleen heeft die PVR problemen met een CCD pal of ntsc camera.

zie video

Deze heb ik opgenomen met een pinnacle usb op mijn laptop met KMPlayer

Die PVR SO speaky neemt beter op met een hogere resolutie alleen heeft die PVR problemen met een CCD pal of ntsc camera.

zie video

]

hoi Roel

Fransbr heeft het zelfde probleem een heeft ontdekt dat de camera ook verschil kan uitmaken.
Hang er maar eens een andere camera aan en voila.. probleem weg..

NTSC vs PAL misschien ?

Ik heb GPL (10 jaar ervaring) en vlieg in Duitsland waar mijn zugvogel 3b staat 17 meter 1:38.

De easy star is inderdaad een populair vliegtuig maar heeft ook zijn tekorten.
Ik was er na een maand klaar mee.
-Hij zakt bij de start veel te veel door.
-In de vlucht zie je hem altijd heen en weer gaan door zijn kromme tippen.
-Complete fpv set past allemaal net. (inc OSD)
-Je moet veel spullen aan de buitenkant plakken.

Als je wil zweven kun je beter voor de 2 meter kist gaan van HK
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Minimoa 2mtr R/C Glider EPO w/ Motor, ESC, Servos Plug-n-Fly (DE Warehouse)
ding staat in duitsland en heb je met een paar dagen in huis

Maar die Voyager van mij vliegt echt super.

10jaar is al een aardige tijd! ben nu pas bezig met mijn theorie... heb hier echt geen zin in maarja het moet...

je Voyager ziet er mooi uit! Maar is die er ook voor een prijs van 130 r2f?(als vakkenvuller verdien je niet zoveel...) en die van hobby king ziet er niet egt ''sportief uit. niet dat de easy star zo sportief is maar loopingetjes en rollen zijn geen probleem toch ? Wat voor FPV Tx en Rx gebruik je? Ook een duidelijke osd! welke is dit? en wat haal je ongeveer als bereik ?

tanks

10jaar is al een aardige tijd! ben nu pas bezig met mijn theorie... heb hier echt geen zin in maarja het moet...

je Voyager ziet er mooi uit! Maar is die er ook voor een prijs van 130 r2f?(als vakkenvuller verdien je niet zoveel...) en die van hobby king ziet er niet egt ''sportief uit. niet dat de easy star zo sportief is maar loopingetjes en rollen zijn geen probleem toch ? Wat voor FPV Tx en Rx gebruik je? Ook een duidelijke osd! welke is dit? en wat haal je ongeveer als bereik ?

tanks

Hij gebruikt volgensmij de EzOSD van ImmersionRC (SanderFPV hier op het forum). Die OSD opzich (hoewel redelijk geprijsd) kost meer dan een R2F beginners set :p
EasyStar rollen is een beetje een probleem, daarvoor moet je ailerons installeren en de vleugels vlak maken.

precies zorg er eerst maar voor dat je in de lucht komt.
de rest komt vanzelf wel als je 100 keer de winkel gevuld hebt.

Je wil niet weten wat je allemaal op je hals haalt.
Als je ziet hoeveel FPV shit ik hier al in huis heb liggen dan mag ik wel een extra inboedelverzekering afsluiten.

Trouwens mijn voyager was goedkoper dan mijn easystar kloon.

En je tx keus moet je zelf maken als je maar niet boven de 800mw komt.

Vraag klaassie eens die heeft ook wel een goed werkend startes setje op zijn hoofd als hij fpv vliegt.

precies zorg er eerst maar voor dat je in de lucht komt.
de rest komt vanzelf wel als je 100 keer de winkel gevuld hebt.

Je wil niet weten wat je allemaal op je hals haalt.
Als je ziet hoeveel FPV shit ik hier al in huis heb liggen dan mag ik wel een extra inboedelverzekering afsluiten.

Trouwens mijn voyager was goedkoper dan mijn easystar kloon.

En je tx keus moet je zelf maken als je maar niet boven de 800mw komt.

Vraag klaassie eens die heeft ook wel een goed werkend startes setje op zijn hoofd als hij fpv vliegt.

Ik zou niet boven de 500mw gaan.

Een Minimag Minimag Minimag!

Waarom luisterd nou toch niemand!? Vlieg dat ding en je zult versteld staan:mrgreen:

Behoorlijk eigenstabiel ( ideaal als het fout gaat:mrgreen:), rollen binnen een halve seconde, blijvend loops in een straal van 10 meter, snel en langzaam vliegen, een enorm sterke romp, rolroeren, goed zweven, ruimte zat in de romp enz enz. Volgebouwd met FPV inc een 1250kv motor met een 9x6 prop bezorgt ongeveer 900 gram trust. Bijne prophangen, maar als het moet ongeveer 30 minuten vliegen op een 3s2200.

Een heerlijk ding!

Laatst bewerkt:
hahaha..

Was een grap Sven.

De Prop zie je bijna niks van. En wat je ziet doet voor mij de belevenis nog veel echter maken. Alsof je er zelf in zit! Ook krijg je meer gevoel in je kist zoals Robert dat vaak beschrijft. Dat is ook echt zo..Je kunt aan het draaipatroon van de prop best veel aflezen...

ow? Ik dacht dat je een hele bende streepjes kreeg (CCD) of rare lange bladen (CMOS). Maar dat valt wel mee dan. ;) Transparante bladen had ook wel apart geweest eigenlijk hoor!

Hij gebruikt volgensmij de EzOSD van ImmersionRC (SanderFPV hier op het forum). Die OSD opzich (hoewel redelijk geprijsd) kost meer dan een R2F beginners set :p
EasyStar rollen is een beetje een probleem, daarvoor moet je ailerons installeren en de vleugels vlak maken.

Dat is altijd met die OSD's kosten een hoop..
en het is voor mij egt een projectje! Het zit ook niet in mijn hoofd dat het morgen klaar is snapte... Dus die OSD komt nog wel ooit! en het is geen EasyStar maar een Hawk sky (een easystar clone) en deze heeft wel ailerons! ik heb hem outside loops zien maken.. En ik weet dat deze kistjes soort V stelling hebben. En daardoor inverted instabiel zijn. Maar na aantal vlieg uurtjes (en uurtjes op de sim) moet dit wel lukken toch...?

Maar eerst is even afwachten wat 5p1k3 van dit FPV setje vind!

Back