6.28 meter ASW 17

Dat zijn ze precies Peter.

Van epoxy plaat zou ik dit niet namaken, is te star materiaal. Ik zou het van een afgeknipte servohevel maken, die extra dikke van Hitec zijn daarvoor optimaal.

Ik zou die dingen zelf niet proberen na te maken. Die snap-functie komt zeer nauwkeurig, zowel qua maatnauwkeurigheid als materiaaltype (elasticiteit).
Dan maar niet snap-on/snap-off, en maar 'gewoon' epoxy-plaat scharnieren met een stalen pen/as er doorheen.

Zowiezo lijkt mij zo'n snap-scharnier voor zo'n grote kist niet de beste keuze. De krachten die op zo'n kist optreden zijn alweer een slag groter dan bij een 4m kist ...

Waarom nabouwen? Betrouwbaar is plaatjes met een gaatje, en dan een carbon pin van boven tot onder door je richtingroer. Pin eruit en je rudder is makkelijk te verwijderen, en je loopt geen risico op ongewenst losklikken...

Gerben

Klopt, maar het richtings roer is al gebouwd, en die pen kan ik er niet meer uithalen... In mijn Discus heb ik het wel zo...

Ik denk dat de krachten op het richtingsroer dermate mee vallen dat dit prima te doen is met minimaal 4 clips in het roer . Ik zou het nooit op het hoogteroer toepassen of andere roeren .aangezien die meer te vertellen hebben .

Harm, bedankt voor het opsturen.

Er is echter 1 klein probleem, ze passen niet op het richtingsroer daar deze 1,5mm dik is. (het opgestuurde is 2mm) Geen paniek, ik kan ze nu wel gebruiken voor de Discus.

[URL="http://s1048.photobucket.com/user/2011SRS/media/ASW%2017/IMG_8266_zpscd0fafa1.jpg.html" zei:
IMG_8266_zpscd0fafa1.jpg
[/URL]

Lijken die vleugels nou zo groot of ben jij nou zo klein? :p:p:p

Succes

Sorry, maar Hendrik's opmerking doet me denken aan mijn jeugd, die tekenfilm, van "zij zijn groot en ik ben klein": Calimero....

Waarom kunnen mensen niet wat van hun eigenschappen aan anderen geven. Bij mij is alles snel te klein, kleding schoenen, bed, auto. Er zou een belasting toeslag voor moeten bestaan... Geef ik Douglas wat lengte en hij mij een zwever ;-)

Ik herinner mij Calimero heel anders: "Want zij zijn klein en ik ben groot en dat vind ik wel eerlijk!"

Wat een enorme bak Douglas! Standaard deur van 211'5cm?.......dan wordt de romp vliegklaar een dikke 230cm? Gaaf man!

Even een vraagje over materialen. Het stabilo is van het type pendel, en daar gaan 2 pennen in van 3,17mm dik. 3 mm was eenvoudiger, maar die maat is het nou nét niet. Weet iemand een adres waar ik deze maat kan krijgen? verder heb ik ook nog vlakstaal nodig ivm de vleugels.

Het streven is in oktober te gaan vliegen, maar dan heb ik bovenstaande wel nodig.... ;-) Als iemand een adres heeft?

Back