6S + 2S lipo = 8S goed idee of niet?

Een cel met meer interne weerstand zal een deel of eigenlijk al die energie door die weerstand omzetten in warmte.
En dat is dus verloren energie. Een goede cel doet dat minder en zal deze dus ook minder van deze energie kwijt raken.

Hierdoor krijg je dus onbalans. Beide worden belast door de motor maar ook door het beetje interne weerstand die er een soort van bij hangt.

Dat betwist ik ook niet, je hoeft alleen geen 2 aparte packs te willen koppelen om met dit probleem geconfronteerd te worden. Het kan net zo goed bij één 3S pack voorkomen zoals ik voorgehad heb. Het lijkt me dus niet een specifiek antwoord op het koppelen van 2 packs maar van gelijk welke lipo accu.

Stevo

Motorstroom wil kwadratisch toenemen met accuspanning, de stroom loopt veel harder op dan je zou verwachten.

Is vrij logisch toch. Als je rustig met je hand door water gaat heeft het relatief weinig weerstand. Ga je er steeds sneller doorheen dan merk je dat het steeds meer moeite kost.

Of dat nou in een gas of vloeistof is maakt weinig uit. Er zal alleen ook een punt komen voor een prop dat hij in het luchtledige begint te scheppen en zo minder weerstand krijgt. Alleen zal het rendement vast ook kelderen dus of de stroom op dat punt gaat zakken vraag ik me af. Maar goed, als het goed is is het de bedoeling dat je uit dat gebied blijft.

Even uit dat zelfde stukje. Het toerental loopt niet lineair op. Dat was ook toch op basis van motor onder dezelfde belasting (prop) Onbelast zal dit een stuk stabieler zijn lijkt mij.

Nou heb ik hier boven geen rekening gehouden met deze gevolgen aangezien het maar een indicatie is en voor de meeste vliegers dit wel voldoende is om te bepalen waar het heen gaat.

De rest is meten of zoeken naar een persoon die het al voor jou heeft gemeten.

Kan best zijn dat je met 2s meer die 1700 haalt, of erover gaat. Dus even goed meten van te voren, dan weet je het :) Als je het toch hebt liggen, gewoon proberen.

Btw, je regelaar kan ook 8s aan? Ik lees er niets over. Zou anders zonde zijn.

... Even uit dat zelfde stukje. Het toerental loopt niet lineair op. Dat was ook toch op basis van motor onder dezelfde belasting (prop) Onbelast zal dit een stuk stabieler zijn lijkt mij. ...
Door de grotere stroom nemen zowel de spanningsverliezen IN de accu als IN de motor toe, vandaar (niks nieuws voor jou). Dat laatste stond niet in mijn worst-case verhaaltje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back