700mm DLG, zelfbouw

full

Like! :thumbsup:

Laatst bewerkt door een moderator:
Een V staart en een werpstift gaan helaas niet samen. Een V staart heeft niet het vermogen de zijwaartse zwabber die met gooien ontstaat te dempen en er zal vermoedelijk een rol volgen tot het model op de kop ligt. Er is wel iets te redden wanneer je aan de onderkant ook nog een vlak maakt zodat het een Y staart word. Dan gaat het wel werken.

Alex

Oh, badankt.
ik zal eens voorzichtig proberen met een rustige draai als ik hem heb getrimt. Heb al een schuimkerntje klaar liggen voor het onderste vlak mocht het nodig zijn. Model zit nu op 84 gram. Met extra staartvlak zal dat al gouw 90+ worden.

Ben erg benieuwd naar de snelheid die dit model nodig heeft om zonder overtrek naar beneden te zweven. Ik vermoed dat die snelheid hoger is dan ze hem "bovenhands"(hoe noem je dat?) kan werpen.

Te veel Counter-Strike gespeeld? ;)
Wel toffe naam voor een vliegtuig. Wellicht komt er nog een vergelijkbaar vervolg met R/C, dan gaat die naam er op.

M'n fullsize gaat ook een originele krijgen, maar ga nog even niet verklappen. Reflectie over hoe ik mezelf als piloot zie. :)

L33t sP4k 15 teh b0mb!

CS speelde ik t/m versie 1.6 Daarna (eigenlijk) niet meer ;)

Succes met afstellenen laten vliegen!
Y staart tip van Alex is nog best de moeite ....
V staart geeft vaak een vervelende halve rol...

En de volgende Kerst chuck wedstrijd van de NLC komt er al aan natuurlijk. Daar doen nog veel te weinig dames mee. (26 dec. 2015 pin 'm vast!)

Ben nu het 3e staartstukje aan het voorbereiden.

Ik had het topic geopend om wat tips van de ervarene te krijgen, zou nogal stom zijn uiteindelijk niet te luisteren. :)

Vast bedankt allen!

Gisteren tussen de hagel en sneeuwbuien door de eerste worpjes gedaan, nog zonder 3e staartstuk. 3x verticaal met de neus in de modder, geen schade.

Afstelling stabilo was bijna goed, staartbuis nog 1cm verder in de romp geduwd en BAM, zwaartepunt exact goed. licht worpje vanuit armhoogte en mooi zweven zeg. Halve ronde over het veld, wind pakte hem een beetje mee over een stukje bestrating maar aan de overzijde een zachte landing bovenop een laag haagje. Dochter gillen:"Niet zo ver papa!!"
Da's eens wat anders dan een papieren vliegtuigje gooien :)

Dochter was helaas teveel afgeleid met het oppakken van hagelstenen. Die zijn blijkbaar interresanter :confused:

Ze mag eerst eens leren bovenhands te gooien, daarna gaat pas de werppen en extra staartstuk er op...

Bij mooi weer zal ik een video maken.

Back