Nu we weer wat hebben om te vliegen en het weer jammer genoeg slecht blijft, gaan we maar verder met bouwen aan de Short, t'is ook omdat Bart mij anders achter de kladden zit als ik niet verder bouw.

Maken van de kiel aan de achtersteven, normaal 1,5x10 mm balsa, nu 2x 3x3 mm balsa tegen elkaar gelijmd, lengte word na drogen aangepast.
Het achtereind is een blokje 6 mm in vorm gesneden met daartegen spant B1 gelijmd.

Dit spantje heeft geen nr. meegekregen en vind ik ook niet getekend tussen de andere spanten, maar dat is geen probleem, je vind het in het achteraanzicht van de romp.

Spantje uitlijnen, gebruik hier niet de inkepingen zoals bovenaan.

Zoals een schildpad, rustig verder borduren.

Nog liggers 3x3 aanbrengen en het achterdeel is klaar, dan kan het middendeel begonnen worden.

Terwijl de liggers zijn geplaatst ligt een nieuwe lading spantjes klaar om gesneden te worden.
Dacht van de vleugel in piepschuim te laten snijden, maar mijn Chinese vrijwilliger heeft afgehaakt wegens geen tijd.
Moest er iemand in mijn omgeving zich, mits vergoeding, geroepen voelen om dit werkje te doen?...... niet allemaal tegelijk he!
Johan.