Hallo Leon,
Advies/Tip :
Als je een 5 assige Zwaar Transporttrekker gaat bouwen, zou ik toch voor de maat van 570 mm gaan. (570 mm chassislengte)
Als het de Zwaar Transporttrekker 60 mm langer maakt betekent dit dat de Zwaar Transporttrekker (630 mm chassislengte)
in de 1:1 uitvoering 76,8 cm langer wordt.
570 mm is in de 1:1 uitvoering is : 7296 cm lang.
630 mm lang is 1:1 in de uitvoering is : 8064 cm lang.
Het is namelijk belangrijk als je een 5 assige Zwaar Transporttrekker gaat bouwen en daar een dieplader achter gaat hangen je rekening moet houden met de maximale lengte van de combinatie.
Het is wel afhankelijk wat voor dieplader je er achter gaat hangen.
Maar als je 5 assige Zwaar Transporttrekker gaat bouwen hoort daar minimaal een 3 bij 5 dieplader achter, anders is dit geen gezicht, maar ook niet natuurgetrouw/realistisch.
Of je moet er een 8 of 10 assige Semi dieplader achter hangen om het geheel een beetje realistisch er uit te laten zien.
Tenminste als jij je 5 assige model wil bouwen na een 5 assige Zwaar Transportrekker in de 1:1 uitvoering.
Het is maar een advies, geen must hé !
Zie de foto's van mijn 5 assige korte MB Zwaar Transporttrekker met daarachter de 6 assige Broshuis Semi dieplader
Dit is eigenlijk geen gezicht en ook niet realistisch/natuurgetrouw.
Dit is mijn Volvo F 16 vier assige Zwaar Transporttrekker.
De Volvo F 16 met de 6 assige Broshuis Semi dieplader.
Dit staat veel beter en is veel realistischer/natuurgetrouwer dan met de 5 assige MB
De 5 assige MB Zwaar Transporttrekker wordt straks omgebouwd, hier komt een Volvo FH 16 cabine op.
Hierachter komt de in aanbouw zijnde 5 assige Goldhofer dieplader met de 3 assige Jeepdolly te hangen