8x6 zwaar transport trekker en double-drop trailer (US)

Kleine spacers gemaakt om het breedte verschil op te vangen
1580046123431.jpeg
1580046160101.jpeg


Sent from my HUAWEI Y560-L01 using Modelbouwforum.nl mobile app
 
Hallo Leon,

Misschien leuker om dezelfde as configuratie als je openingspost te bouwen? De configuratie die je nu hebt is standaard bij zwaartransport trekkers. Ik vond het juist leuk dat het weer is iets anders was dan wat er standaard gebouwd wordt. Hoe dan ook blijf ik het volgen.

Mvg mitchell
 
Hoi Michell
De foto van de openingspost is eigenlijk een standaard truck voor Nieuw Zeeland, geen zwaar transport, Opa wil had me daar op gewezen...de wetgeving daar mbt maximale asdruk is vrij streng...Het is wel een 8x4 welke ik zeker een keer ga bouwen, vindt hem echt mooi en stoer..... wordt de volgende na deze
Dit wordt een zwaar transport dus plannen zijn (al meerdere keren) gewijzigd komt erbij dat ik net voor een aardig bedrag de scaleclub spatborden voor 3 assen heb gekocht.
 
met de 2 gestuurde assen kom je beter de bochtjes en rottetondes over
En als de 2e stuur-as achteraan zit, dan gaat het nog beter, maar dat wil de TS niet, als ik het goed begrijp.
Aan de andere kant, zijn zwaar transport trekkers meestal heel erg compact, dus weinig ruimte tussen de wielen, en dat is hier ook niet bepaald het geval.
Maar het zal best een mooie truck worden, lijkt me
Cor
 
Bouw ligt hier tijdelijk stil door het ontbreken van onderdelen:(:(:(, wel al druk aan het tekenen en uitdenken voor het vervolg.
Ik hoop deze week verder te kunnen
 
dit is voorlopig zonder zender...ik wilde namelijk de uitslag mechanisch beperken door de fusee pal tegen de as van de servo te zetten...ik verklaar me het verschil tussen links en rechts niet...wellicht op te vangen met de beier maar toch...
 
Ben bang dat dat servootje het niet lang zal maken...... zou als je al 2 stuurservo's neemt 2 grotere nemen. Sowieso bij een servo nooit de uitslag langdurig mechanisch beperken maar altijd eindpunt instellen. Daarom pleit ik altijd ook voor digitale zenders. Trouwens hoeft de 2e sturende as helemaal niet zoveel uit slag te hebben. Dat ie verschillend stuurt heeft met plaatsing servo en draaipunt te maken. Iets met ackerman. Zoek maar even op forum hoe dat precies moet. Weet ik zo ook niet
 
Rolf, wat ik bedoel is door de fusee pal naast de as van de servo te zetten minder sturing te krijgen, de ene kant op lukt het prima, de andere kant op niet....dat snap ik niet waarom? misschien is de servo 90graden draaien een optie ?

foto 1 staat ie in het midden
foto 2 is de hoek perfect
foto 3 all over the place...grrr

servo uitlijnen op de fusees van de assen misschien?
 
Gewoon proberen. Vandaar zijn die eindpunten in een zender handig. Meten is weten ook. Je hebt op deze manier in ieder geval nooit vanzelf zelfde stuuruitslag links en rechts.
 
Hallo Leon,

Om de stuuruitslag links en rechts gelijk te krijgen moet de servo ( foto 1 ) zover naar rechts worden geschoven totdat de stuurstang die naar het (bovenste)wiel toe loopt parallel loopt met de as, dus gezien vanaf foto 1 loodrecht naar boven, de servo hendel moet dan bij neutraal stand exact in het midden van de servo staan, de servohendel en stuurstang hebben dan een hoek van 90 graden.
Op foto 2 loopt de servo hendel over de dode hoek, de stuuruitslag zal bij het verdraaien van de servo in het begin sneller gaan en op het eind, bij de dodehoek, nog nauwelijks nog veranderen.


Succes
Mvg Richard
 
Back
Top