90 size elektro heli ?

Inmiddels heb ik de kontronik powerjazz terug ontvangen van de serviceafdeling met het volgende teleurstellende antwoord :

---------------------------------
Leider ist die endstufe des reglers defekt, eine reparatur ist nich moglich.
Immer eine kopie der ogiginalrechnung beilegen, sonst kein anspruch auf gewahrleistung!
Typen-aufkleber bitte nicht entfernen, im zweifelsfall besteht ohne typenschild kein anspruch auf gewahrleistung!

Bei bedarf konnen sie dennoch eventuell einen austauschregler des selben produkts zu 65% des aktuellen listenpreises erwerben, ersichtlich aus unseren reparaturkonditionen. Hierfur kontaktieren sie uns bitte und geben die reparaturberichts-nr. und die bankverbindung mit an.

mit freundlichen grussen
ihr kontronik team
---------------------------------------

De eindtrap van de regelaar is defect en kan niet gerepareerd worden, logisch, hij is ingegeoten net als de Jive serie .....
Als je dan ook nog eens geen kopie van het aankoopbewijs bijvoegt maak je geen aanspraak op garantie. En als je het stickertje met typenummer verwijderd kan in een twijfelgeval je garantie ook vervallen ....

Vrij vertaald "hoe dek ik mezelf zo in dat als er iets stuk gaat ik gevrijwaard ben van kosten"

Kontronik, dat doe je goed zo, vooral doorgaan dan lopen de klanten vanzelf weg .....

tja, wat zal ik zeggen ..... kontronik maakt zijn naam van slechte service inderdaad waar ....

Bas
 
Laatst bewerkt:
Dit is niet de eerste keer dat ik dit soort dingen lees van Kontronik Bas. Ik zit steeds sterker aan een YGE te denken.
 
Dit is niet de eerste keer dat ik dit soort dingen lees van Kontronik Bas. Ik zit steeds sterker aan een YGE te denken.

Ja, het is vooral de arrogante houding waar eigenlijk een einde aan moet komen.

De regelaar moet ik nog wel afregelen, je kunt namelijk veel instellen en dan kun je ook een boel verknallen als je aan teveel knoppen tegelijk draait.

Van de ProgcardII van YGE heb ik een vertaling gemaakt van het vaak cryptische Duits naar begrijpelijk Nederlands, dat komt later ook nog eens van pas denk ik. Datzelfde wil ik gaan doen voor de YGE120HV manual, voor later terugzoeken in geval van problemen.

Verder een soort matrix van de instellingen die je kunt maken op een 10-tal gekopieerde bladzijden, dan kun je steeds een instelling proberen en opschrijven. De regelaars zonder bec laten namelijk de gemaakte programmering naderhand niet meer uitlezen mbv de LED's da's wel onhandig.
Verder heb ik al contact gehad met Heino Jung en adviseerde hij mij om gelijk met een timing van 24graden te beginnen vanwege het lage aantal polen (=10 voor de hk4035-560).

In eerste instantie ga ik de standaard governor mode proberen met de bijbehorende waardes voor P en I.

wordt vervolgd ...

Bas
 
Hey Bas vervelend van je Powerjazz, het is een bekend probleem al die ingegoten bende. Verder ben ik wel erg tevreden met de spullen die kontronik levert ... maar ja we hebben allemaal wel eens pech.. laten we het daar maar op houden. Maar ik lees net dat je de moeite hebt genomen om de vertaling te maken voor de YGE nu is mijn duits zwaar K*^^%* dus ben ik wel erg geintereseerd.
 
yge

daar sluit ik me bij aan bas heb daar ook wel intresse in want ik kwam er niet uit. Zit namelijk te denken om deze winter nog een heli te bouwen aangezien ik deze regelaar nog heb liggen en een nieuwe scorpion 4035-400 dan zou een goede hanleiding wel zo handig zijn.

gr,
Jan-willem
 
Het kost hem dus ook 2 accu`s, is dit niet te zekeren ? zo`n kleine zekering had deze ellende kunnen voorkomen lijkt mij, of zit ik ernaast ?
 
enfin, we zijn weer een jaartje verder en wat kan ik zeggen ?
De dutch3d is goed afgesloten met eindelijk een 1st plaats en 2010 overall 2de plaats.

De heli vliegt nog steeds goed, ik heb nog niks hoeven te vernieuwen, alhoewel ik niet heel veel vlieg-uren maak.

Wel heb ik iets vreemds gemerkt; als ik acheruit vlieg, bv. tijdens een pull-back dan heeft de heli de neiging om naar rechts te roll'en .
Ik hoorde reeds van iemand anders die een t-rex 700E vloog dat hij hetzelfde had meegemaakt.
Sinds hij FBL vliegt is dat verdwenen, zal vast wel iets met mechanica te maken hebben ....

Maar goed, hoogstwaarschijnlijk ga ik deze heli ook ombouwen naar fbl, nadat ik zeer goede ervaringen heb opgedaan op de logo 400.
Of het de mini of de nomrlae v-stabi van mikado wordt weet ik nog niet.

wordt vervolgd !

Bas
 
ik zit te twijfelen tussen de mini en de gewone v-stabi. Op de plek waar nu de spartan gyro zit is in de lengte niet genoeg ruimte voor de mini v-stabi. Dat zou ik op kunnen lossen door een alu plaatje op de bestaande plek stevig te monteren.

Wat me eerder zorgen baart is de hoeveelheid trillingen. Ik heb de heli eens laten draaien zonder bladen en dan het frame vast gehouden. De trillingen waren tot mijn verbazing niet gering. Desondanks heeft de spartan er geen problemen mee.

V-stabi heeft nu wel betere sensoren (lees: ongevoeliger voor trillingen) toegepast. Maar de mini v-stabi kan theoretisch wel meer trillingen binnenkrijgen via de kabeltjes (losse sensor heeft maar 1 kabeltje).

mmm .... iemand ervaring met de nieuwe v-stabi sensoren ?

Bas
 
ik weet niet hoeveel werk (waarschijnlijk behoorlijk wat) het voor je zou zijn en of je de V5 pro versie hebt. Maar je zou je sensor over kunnen bouwen en dan met de vibration logger kunnen kijken of het idd teveel trillingen zijn.

Maar eigenlijk denk ik dat hoe je het nu voelt al geen goede referentie is voor de trillingen tijdens het vliegen. Heb zelf een nitro heli met microbeast en als die loopt voel je de trillingen door de grond maar de microbeast heeft er geen last van.
Als ik het me goed herinner hebben de microbeast en de V-stabi overigens dezelfde sensoren tegenwoordig.

Ben trouwens wel benieuwd naar de specs van de oude V-stabi sensoren. In welk opzicht ze minder gevoelig zouden zijn voor trillingen dan voornamelijk.
 
momenteel heb ik alleen een V4 (updated naar v5) met losse sensor in een logo400. Het is me inderdaad teveel werk om alles over te bouwen en alles opnieuw af te stellen in de ion-x2.

Ja misschien voelen de trillingen heviger aan dan dat ze werkelijk in de lucht zullen zijn ?

Ik zal dezelfde vraag eens op het v-stabi forum stellen. De 'grote' V-5 blueline is bij mikado zelf trouwens niet op vooraad, duurt nu nog 2 weken zie ik.

Bas
 
Ik heb maar besloten om voor de 'grote'v-stabi te gaan, ik heb er de ruimte voor en de plaatsing van de sensor is universeler, trillingen worden minder doorgegeven en het meergewicht is acceptabel op een 90 size heli.

Verder ben ik onverwacht eerder begonnen met de ombouw naar flybarless ... wegens een onzachte landing toen ik geen staartaandrijving meer had viel hij schuin in het gras vanaf lage hoogte. Gelukkig had ik de throttle hold tijdig ingeschakeld dus de schade valt mee : de voorste beugel van landingsgestel gebroken, en 1 blad bij de root kapot omdat hij tegen de bladhouder klapte. Verder natuurlijk de flybar. De main-as en blad-as lijken nog recht maar vervang ik toch maar.

Dus nu ben ik op zoek naar nieuwe bladen die goed met v-stabi samenweken. De CY SB's 710 die ik had blijken voor v-stabi toch iets te licht, waardoor de heli tijdens hard vliegen teveel "aufbaumen" en dat wil ik niet want ik vlieg regelmatig grote snelle figuren.
Edge schijnt erg goed te zijn maar ook erg aan de prijs. Dus suggesties zijn welkom !

Bas
 
De SB's zijn inderdaad niet geweldig voor FBL.
De Radix standaard zijn prima en ik ben nu met tevredenheid de Radix FBL's aan het vliegen.
Test AUB de Edge's uit. :p
Ik ben benieuwd hoe de 90 size Edge's zijn.
 
edge fbl 713mm = 119euro

radix 710mm = 77 euro ...

ik ben de edge's niet waard denk ik, ik vlieg natuurlijk op een heel ander niveau dan jij walter ...
 
Maar Bas, weet je al welke richting je op wil? 3D of toch de F3C klasse. Afhankelijk van deze keuze zal je toch ook je heli moet prepareren. In de sportklasse vlieg je eigenlijk aerobatic figuren met heli die meer op het 3D gericht is of zie ik dit verkeerd?
 
nou ja, ik neig toch eigenlijk steeds meer richting de 3D, ik denk dat ik daar toch meer "mijn ei in kwijt kan" . Maar het blijft natuurlijk vooral een kwestie van oefenen, oefenen en oefenen.
Momenteel probeer ik tenminste 1 keer in de week te gaan vliegen / nieuwe dingen te proberen.
Als het straks te koud wordt dan moet het op de sim, maar dat is niet mijn favoriete ding (mischien komt dat vanzelf ...)

Bas
 
Gewoon PhoenixRC kopen en ook eens af en toe online vliegen.
Doe ik ook, vanmiddag gevlogen met Bas(de groot), Remco en Frank.
Je leert van elkaar, komt regelmatig bekenden tegen en het is nog gezellig ook :).
 
Laatst bewerkt:
nou ja, ik neig toch eigenlijk steeds meer richting de 3D, ik denk dat ik daar toch meer "mijn ei in kwijt kan" . Maar het blijft natuurlijk vooral een kwestie van oefenen, oefenen en oefenen.
Momenteel probeer ik tenminste 1 keer in de week te gaan vliegen / nieuwe dingen te proberen.
Als het straks te koud wordt dan moet het op de sim, maar dat is niet mijn favoriete ding (mischien komt dat vanzelf ...)

Bas

Wat je ook doet je zult altijd moeten trainen/ oefenen, bij mij is het toverwoord....STICKTIME en het liefst elke dag. Ik ben ook weer aan het simmen geslagen en we zullen zien wat het mij volgend jaar gaat brengen...
 
Back
Top