Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
MDM1FOX zei:En ok hier weer een anwoord het ligt eraan hoe je het maar bekijkt zo is er dit vliegtuig de x-34:
![]()
tja en deze gaat mach10 en is op afstand bestuurd dus....... :wink:
maar dan een door NASA ontwikkeld modelvliegtuig :wink: ogeveer![]()
groetjes Dennis
En temperatuur.BasK zei:... de snelheid van het geluid is niet constant, maar afhankelijk van de luchtdruk ...
Omdat straalturbines met een overmaat aan lucht werken (factor 10? 20?). Als de luchtdruk wat minder wordt tengevolge van hoogte, heeft dat weinig/geen invloed. Bovendien is de lucht daar kouder, ook gunstig.Rhelie zei:Ik begrijp eigenlijk niet waarom een turbine dan dezelfde stuwdruk blijft geven op grote hoogte, de lucht is daar ijl of dunner en toch vliegt zo`n lijntoestel met gemak 900 km/h ! ...
Een straalturbine zou ook werken in het luchtledige (ware het niet dat hij dan geen zuurstof krijgt, dan noemen we het 'raketmotor'). Turbine levert stuwkracht door massa te versnellen: actie is reactie, 1e (2e) wet van Newton.Rhelie zei:... een turbine zet zich toch ook af tegen de lucht ? ...
Rhelie zei:Ik begrijp eigenlijk niet waarom een turbine dan dezelfde stuwdruk blijft geven op grote hoogte, de lucht is daar ijl of dunner en toch vliegt zo`n lijntoestel met gemak 900 km/h ! een turbine zet zich toch ook af tegen de lucht ? Zij vliegen niet voor niets op 10 km hoogte.
dat gaat hard genoegKoenieboy zei:Ik heb hier een filmpje van Bert van Didden met zijn deltascout. Gefilmd op Jets Over Pampa in 2004.
Er stond toen, als ik mij niet vergis, een 11 kg turbine op. Het toestel zelf woog iets van 5 kg.
http://media.putfile.com/deltascout-at-pampa
Gerard_nl zei:Theo Coenen zei:De hoogste gemeten snelheid met een modelvliegtuig is idd ver boven de 400 kilometer per uur.
Wel is er iemand bezig om dat record te proberen te verbreken, maar ik weet niet hoever die ermee zijn. De geschatte snelheid (ruwe onofficiele meting) van hun toestel was ongeveer 570 kilometer per uur, maar dat was dan ongecorigeerd. Veel hogere snelheden zullen we met een modelvliegtuig ook niet kunnen halen aangezien het dan wel heel erg snel aan de zichtgrens komt. Bij 600 kilometer per uur legt men al een afstand af van 160 meter per seconde.
dit is de scout van bert van didden, bij mijn weten het snelst vliegende turbine model today.
in weert gezien, very impressive.
Robinio zei:Ik dacht de F3D rond de 330 km/h?
BasK zei:![]()
Dit is de X-43 en niet de X-34.
ron van sommeren zei:Turbine levert stuwkracht door massa te versnellen: actie is reactie, 1e (2e) wet van Newton.
ron van sommeren schreef:
Turbine levert stuwkracht door massa te versnellen: actie is reactie, 1e (2e) wet van Newton.
butler zei:hallo,
kijk even op de site van digitech-turbines.com
ga naar webshop en onderaan de beginpagina staat een filmpje van een
scout(delta jet)die is van Bert van didden
als het goed is staat daar een 11 kg turbine op en behaald naar horen zegge 450/500 km/u ik heb hem zien vliegen, echt bizar hoe hard dat gaat :!:
geloof mij dat is echt een van de snelste model vliegtuigen die je kan vinden
het toestel gaat zo hard dat het filmpje wel versneld lijkt maar dat is echt niet zo!!!!!
groeten maikel en droomse over 900 km/u :lol: