"_Alu Tamiya F350 High Lift_"__Update:_20-05-2010:__Project Finished!____(weggebracht naar nieuwe ei

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Psygho (Emil), 2 okt 2007.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Uhm, nee, ik had wel een filmpje maar vanwege een laptop crash is die verloren gegaan....
     
  2. melvin_f1

    melvin_f1

    Lid geworden:
    6 sep 2008
    Berichten:
    897
    Locatie:
    nijmegen
    warom heb je hem verkocht
     
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Hij was af, en bouwen vindt ik leuker dan een hoop geld aan de muur hebben hangen als kunst...

    Dan koop ik liever een Herman Brood....
    Das ook nog waarde vast ;)
     
  4. import scooby

    import scooby

    Lid geworden:
    29 feb 2008
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Goes(of all places)
    Maar nu...................?
    Waar ga je nu je tijd mee vullen?;)
     
  5. Rogier

    Rogier Guest

    Vliegen.. :)
     
  6. import scooby

    import scooby

    Lid geworden:
    29 feb 2008
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Goes(of all places)
    Voor de zomertijd zal dat idd een mooie oplossing zijn!

    Maar dan komen die koude en natte wintermaanden...........
     
  7. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    En dat is juist een perfecte tijd om aan een nieuw poject te beginnen.... :)
     
  8. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    @ Rogier :)

    We kijkne van het winter wel weer verder... Ik ga me daar nu nog niet druk om maken...
    Nu is het moie weer, en geniet ik van iets simpels als een ez*, welke na vele vluchten nog steeds in nieuwstaat is!

    Mischien ga ik wel over op fpv, maar das ok evne gokken, en wikken en wegen...
    Nee we zien wel wat de tijd brengt... Heb iig wel en stukje financiele ruimte nu ;)
     
  9. Aaalie

    Aaalie Guest

    [​IMG]
     
  10. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Tja, das een oplossing....
    Maar me electronica moet het ok aankunnen, lipos houden niet zo van de kou, hahahah
     
  11. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    k*tsmoes........:)
     
  12. marder

    marder

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Oudenaarde (omgeving van)
    Een heel mooi topic van zo'n transformatie ! daar moet je inderdaad veel tijd , geduld en ook centjes in gestoken hebben.
    Het moet toch moeilijk zijn om daar afstand van te doen, maar ja dat is ieder zijn beslissing natuurlijk.

    Ook ik heb hier wel zin in gekregen om zoiets op te bouwen , alleen doordat ik nog geen enkel deeltje ervan heb en niet echt zicht heb op wat er zoal besteld is, had ik graag enige notie gezien van de kostprijs voor zo'n wagen.

    Gezien ik wel besef dat dit misschien grof is dit te vragen hoef je ook niet te antwoorden , maar als je dat zou willen bedank ik je daar alvast voor. Een richtprijs is al genoeg hoor, en P.M. kan natuurlijk ook.

    Van zulke projecten leert men zeker iets bij natuurlijk , ik kijk alvast uit als er nog projecten volgen.

    Mvg Luc
     
  13. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Emil heeft weleens een grofweg bedrag genoemd volgens mij ......

    Zat ergens de de 2500 euro geloof ik.... :shock:
     
  14. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Tja, de prijs....
    Wat kost iets, heel eerlijk, loopt het al gauw snel op. Ik had "geluk" dat de dollar laag stond, veel heb ik besteld toen de dollar op 155~160 stond. voor 1 euro. Das beter dan de wisselkoers van dit moment van 1.279X.

    Ik heb bewust doorgezet vanwege de lage koers, normaal was ik niet van plan dit zo helemaal uit te breiden. Het was voor mij ook iets wat ik altijd een keer heb willen doen. Wel had het een anticlimax,Zeker omdat het zonde was om er dan nog mee te rijden.

    Desondanks ben ik wel heel blij dat ik dit TOCH heb doorgezet, ik heb er veel van geleerd, en het was een ware verslaving om in het buitenland te bestellen. Ik heb er veel van geleerd, en ook de "poeha" eromheen,van het bestellen, en uitzoeken, waar iets "goedkooop" te halen was was ook deel van de hobby.

    Ik heb alles in het buitenland gehaald, van de kit, tot aan welk onderdeeltje dan ook. Mede hierdoor is het in meer of mindere mate betaalbaar gebleven.

    Maar goed antwoord op je vraag, een voorzichtige schatting (naar beneden afgerond)een 2000 euro, (exlusief paintjob) ben je zo verder in al die tijd dat ik eraan gewerkt heb. Dan houd je nog al het rvs schroefmateriaal,en brushless set over, dan ben je ook zo weer 250,00 verder. En dan vergeet ik vast nog wel een honderd of 2 aan andere kleine dingetjes...
    Maar heb ook alle oude onderdelen, en onnodige delen, weer verkocht, dus dat schilt dan weer een stukje, hoeveel in euro geen idee, gok op een 150,00 euro.

    Ik heb geen idee, of ik ooit weer zoiets ga doen... Maar goed de winter is er nog niet, en dat is meestal DE tijd dat ik me verveel.
    Dus wie weet, als er nog iets komt, zal het scratch build worden. Puur omdat modificatie,en aanpassen, niet meer uitdagend is, dat heb ik laten zien in mijn bouwproject, dat ik dat wel beheers.

    hahah
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2010
  15. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Hahahaha ... Een scratch build tube chassis voor een crawler ofzo Emil :?:

    De High Lift was errrggg mooi , vind het nog steeds knap dat je er afstand van hebt kunnen doen ;)
     
  16. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Tja, wat heb je aan een mega mooi ding, zonder dat je er mee rijdt ?
    Ikke iig niets. ;)

    Gelukkig een ander wel, en hij is er erg blij mee, en rijd er iedere dag even mee heb ik van horen zeggen, dus dat zit wel goed. Tevens heeft dit ook wat budget vrij gemaakt..
    Kan echter wel vertellen, dat je beter je geld op de bank kan zetten, dan krijg je er rente over, en heb je meer dan dat je er mee begon...

    Spijt dat hij weg is ? Nee.
    En het verlies dat je geleden hebt ? Nee hoor, het verlies wat ik geleden heb was minder, dan wat het plezier me opgeleverd heeft.

    Daarnaast hobby kost geld, wie weet wat ik voor schade had kunnen rijden met mijn overige modellen, in de tijd dat ik met de f350 bezig was.. ;)
     
  17. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    In dit geval had ik het zelf nog niet eens zo erg gevonden om niet of nauwelijks te kunnen rijden... Het was gewoon meer showbak/shelfqueen als echte roller....

    Hahahaha... Das helemaal waar idd..... Hobby kost zat....

    En gezien jouw rijstijl en de voorkeur voor vliegen hadden de schades waarschijnlijk een stuk duurder geweest :rolling: ;)

    Het was wel een waanziinig mooi project :worship: En ben benieuwd wat de winterverveling gaat brengen :D
     
  18. tvl2000

    tvl2000

    Lid geworden:
    27 jun 2010
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Voorne Putten
    Deze is wel bruut zeg!

    Doet die andere hem niet al weg? :D
     
  19. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Dat denk ik niet, en zo ja, dan is hij heel makkeliojk herkenbaar!, ;)
     

Deel Deze Pagina