Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mwah, met een beetje wind was er prima op het duin mee te vliegen, hoor!
Op een Rhönberg met windkracht 2 is overigens GEEN goed idee...
Maar die ASW 28 van BMI en Ventus van Jamara (allemaal toestellen met dezelfde geometry) ogen wel mooi maar betekenen 0.000000 als het op vliegen aankomt en zijn enkel goed om als statisch model aan het plafond te hangen.
Een zwever (spannw.2600m)
Een zwever (spannw.2600mm en gew.1800gr) met een koorden van 140mm aan wortel en 55mm tip kan nooit goede vliegeigenschappen hebben.
Johannes,
Ik lees in de post van Aurectar geen disrespect voor de modelvlieger maar een oordeel over de merken die deze modellen verkopen. Ik ben het van harte met hem eens want met dit soort modellen maak je geen vrienden. Zelf geef je al aan dat er veel mensen op het forum aerodynamische kennis hebben. Dat is ook de groep die meestal niet van dit soort modellen koopt maar iets verder kijkt dan de portemonnee. Er zijn echter ook veel mensen die wat minder onderlegd zijn, vaak in combinatie met wat minder vliegervaring en die raken alleen maar teleurgesteld in de hobby.
Max
Aurectar,
Ik vind dat jij wat meer respect mag tonen voor de modelvlieger. Iedereen moet toch zelf weten waar hij zijn energie instopt. Het kan niet zo zijn dat het wereldje waarin jij leeft maatstaf is voor iedereen. Weet je wel dat de meeste forumleden behoorlijk veel kennis hebben over aerodynamica?
Zie je op dit forum iets langskomen waarbij je denkt dit is niet goed of kan beter,
probeer dan met je verhaal duidelijk te maken hoe het anders óók kan en waarom je denkt dat het beter is.
Johannes
En voor wie het nog wat goedkoper en beter wil, er zijn honderden tekeningen beschikbaar. Met 60 euro hout is de klus met wat inzet ook geklaard.
Johannes
Ik ben de mening toegedaan dat je me ergens verkeerd begrepen heb.
Ja, maar geen tipkoorde's van 55mm, want dat vliegt blijkbaar niet.
Het is ook een utopie om te denken dat een kist van tekening altijd beter is dan een chinese ARF.
Hoeveel beginners zijn er niet van ellende gestopt met de hobby omdat de houtbouw kist van tekening waar ze een half jaar aan gebouwd hebben zo krom als een hoepel blijkt te zijn? Of deze zo zwaar gebouwd was dat hij niet van de grond af kwam?
Ik snap je frustratie, maar het is niet het hele verhaal.
Ja, maar geen tipkoorde's van 55mm, want dat vliegt blijkbaar niet.
Het is ook een utopie om te denken dat een kist van tekening altijd beter is dan een chinese ARF.
Hoeveel beginners zijn er niet van ellende gestopt met de hobby omdat de houtbouw kist van tekening waar ze een half jaar aan gebouwd hebben zo krom als een hoepel blijkt te zijn? Of deze zo zwaar gebouwd was dat hij niet van de grond af kwam?
Ik snap je frustratie, maar het is niet het hele verhaal.
Wie na dit alles alsnog overweegt om een dergelijke kist te kopen: er bestaat uit die serie ook een Salto. Die vliegt uitstekend!!
AUFWIND online
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Salto-H101 Fibreglass Glider 2.68M (105.5in) ARF
Die Salto van Hobby King is helaas nooit in voorraad. Anders had ik er al eentje besteld. Hoor ik ook best goede verhalen over. Hij is geloof ik van het bedrijf FlyFly als ik mij niet vergis. Super strak van vorm en zeer gaaf voor op de helling/sleep.
Flyfly Salto Acro Hellingvliegen langs de kust
Kijk even op Ebay en tip het woordje wik Salto in alle rubrieken.