A S W 28 van BMI

Geen ervaring mee maar wilde er wat over weten...kan hem echter nergens vinden! Heb je een link of wat gegevens?

HPIM3477.jpg

meerdere foto's van beerke zijn asw 28

asw 28 bmi

weet er iemand het verschil tussen de asw 28 van bmi en die van cm pro???

asw28

post heel graag wat info of foto's, ik kan er niet veel over vinden, maar ben heel erg geinteresseerd.
Ik zie het graag van je! garoet, Marijn

tot nu toe is de bouw goed verlopen, enkel de rudder aansturing is niet goed, staat ook op het engelstalig forum.

ik denk met mijn setup rond de 2200gram uit te komen...

er zit een stalen wingtube in van een 250gram, ik heb gelezen dat er mensen zijn die deze vervangen hebben voor een carbon uitvoering, slechts 45gram.

is dit aan te raden?? ook heb ik mijn rudder voorzien van gaten, sommige hebben hoogteroer ook opnieuw gebouwd maar daar doe ik nog niet aan mee.

mijn setup zou 2200mah 3cell zijn met 40amp regelaar en volgende motor

Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 35-42D 1000kv Brushless Outrunner eq: AXi 2820 $24.95

nu stond er iemand ook met een 1600grams vliegklaar inc motor, wel een 80grams motor enzo maar dit is wel extreem licht, al vind ik dat ik toch aan de 2kilo zou moeten komen ipv 2200gram...

hier even wat bouwfoto's:

hoogteroerservo wat uitgedremelt,past perfect
IMG_2937.JPG

geen afschuwelijke afdekplaat maar een voropige witte tape(komt nog uit een dunner strookje)
IMG_2944.JPG

rolroerservo steekt ietsjes uit(zal ik ook geen afdekplaat gebruiken maar gewoon folien

IMG_2955.JPG

richtingsroer(de boord was niet recht, heb ik nu zo veel mogelijk bijgeschuurd. ook wat lichter gemaakt en opnieuw gefolied)
IMG_2948.JPG

opzet 1 richtingsroer en lipo
IMG_2940.JPG

maar hier kwam ik in de problemen,uitslag aan 1kant goed aan de andere niet goed, stuurstang boog door in de romp en aansturing aan het roer zelf trekt op NIETS.

dus nu maar een nieuwe setup geprobeerd. met 2stuurstangen als pull pull systeem.
hierbij heb ik een langer plaatje gemaakt zodat ik kan schuiven met de lipo en makkelijk velcro bevestigen en de regelaar eronder. hier komen nog enkele gaten in voor gewicht. de aansturing aan het roer zelf moet nog gebeuren maar zal hopelijk wat beter verlopen.

IMG_2960.JPG

IMG_2962.JPG

meer foto's zijn te vinden op:
asw ik

filmpje van de roeren
YouTube - asw test

rolroeren werken ook al uitslagen moeten allemaal nog verminderd worden, spelingsvrij en krachtige werking.

ik heb de motor nog niet maar momenteel denk ik enormmmm staartlastig en rond de 1600gram zonder lipo en motor prop combo

lipo 200gram

die servo van richtingsroer.... is dit verkeerd of slecht om die zo te zetten, of moet die recht staan in de langsrichting???

Die duitsers in de FMT zijn daar altijd heel fel op, van die haaks gepositioneerde servo's. Dan wordt de kracht ongunstig verdeeld.

Broodje aap, lijkt mij. Je mag er van uitgaan dat de behuizing stijf zat is, en de schroeven voldoende krachtig aangedraaid zitten. Allicht zal bij direkt vergelijk zo'n setup iets makkelijker speling vertonen, maar voor een richtingroer van een zwever, is dit prima.

(mijn Discus CS 2,65m heeft een 6 gram servo in de staart zitten voor het richtingroer, en dat gaat prima....;))

hehe oke,

ik zal de staafjes mss nog vervangen door draad want deze kletteren wel wat.
jij hebt dus de discus, is deze electro?

zoja wat is jou gewicht en heb je lood moeten toevoegen??

groete,n

de vleugelbuis is uit staal 8mm diameter en weegt zo een 240gram. op rc groups zijn er enkele die een carbon buis gebruikt hebben.

is dit nou verstandig om die stalen buis te vervangen door carbon(+-45gram)
zoja een volle buis of een holle...

op die manier zou hij wel onder de 2kilo kunnen blijven en beter in balans "denk ik

vleugels zijn af! romp wacht op zijn motor

zowel norbert als ik hebben het probleem met het zwaartepunt. en ook het gewicht.

zou die 240gram zware stalen buis niet te vervangen zijn door bv een alu buis met houten staaf in gelijmd, of ergens een carbonbuis of iets anders? volle alu?? diameter is 8mm

aluminium buis van 8 mm zou ik niet doen.aluminium buigt nogal makkelijk bij deze dunne diamater
ik zou dan voor koolstof gaan is sterker en lichter (maar ook iets duurder)
groeten Gertjan

hij is af. nu met de originele buis nog

hij weegt vliegklaar wel zo een 2400gram. volgens het boekje moet dit 1800gram zijn. ik gokte op 2000.

hmmm.

zullen zien, piloot nog wat platter leggen, en cockpitrandje afwerken

groeten

Beetje laat maar ik zie nu ineens je eerste richtingsroer aansturing. Zo te zien had je de buitenkabel niet gefixeerd aan een spant (bij de servo en bij het roer). Dan werkt het natuurlijk nooit. Kijk maar eens hoe de remkabels op je fiets werken, die zitten ook altijd met de buitenkabels gefixeerd aan beide zijden :D

Back