A.U.B. Hulp voor mijn Esky Honey Bee King 2

• Topicstarter Topicstarter Jelmerdevries
  • Startdatum Startdatum
Ik kan alle bonnetjes tonen..kijk zelf maar eens op internet wat een full-upgrade kost. Ik betaalde, samen met nog wat extra onderdelen € 207,-. Als je daar de honey bee king bij optelt zit je als op ruim € 360. Hoe je bij dat andere bedrag komt weet ik niet. Alles is op internet na te zoeken en is nog nieuw!!! Als je het voor € 318 vindt mag je mij dat laten zien..

Tja, het is dat je er zelf om vraagt. Als je wilt weten hoe weinig het kan kosten:
- EK5-0201
- EK5-0202
- EK5-0203
- EK5-0398
- EK5-0208
- EK5-0211
voor 36€ ligt het op je deurmat, DealExtreme: $56.29 ESKY Honey Bee King II CNC Helicopter Metal Upgrade Kit
King v2 ready to fly $135.00 (=~ 105€ inc verzenden) 35Mhz E-Sky Honey Bee King 2 Electric Helicopter RTF (Yellow) EK1H-E017A - E-Sky - Helicopters - Electric
- 43 teeth pulley spare belt 7,25 euro
- Brushless motor/controller combo E-Sky King 37,95 euro
- 3x Fiber Plastic Blade 23,85 euro
- Mecro Servo 8 gram 5,95 euro
- Tandwiel messing 2,3 mm as, mod. 0.5, 10 tands 1,00 euro
- 1 x Plastic tailblade 2,90 euro
- 1 x plastic paddle 3,95 euro
- 1x trainingset 8,00 euro
- 1 x harware set 3,95 euro
235,8 samen, kan goedkoper als je die dingen uit de quote nog ergens anders haalt maargoed, dat is nogal veel uitzoekwerk en daar heb ik nu even geen zin in.

Niet voor 318 maar ik denk dat ik mijn punt gemaakt heb.

Oke, punt gemaakt hoor haha ;-) ! Even schrikken voor mij, dat wel! Maar goed, ik heb er iig (te) veel voor betaald. Wat zou dan een redelijk bod zijn als je kijkt naar deze prijzen en er rekening mee houdt dat ik wel iets van mijn investering terug wil zien!!

Benno,

Heel erg bedankt voor je aanbod. Maar ik denk toch dat ik hier bij blijf. Ik merk nu wel dat ik het geduld niet heb. Ik wou gewoon graag een helikopter waar ik leuk mee kon vliegen..het knutselen wou ik er eigenlijk niet bij..iig iets minder. Waarschijnlij te snel de verkeerde keuze gemaakt en, zoals je zag, te veel voor betaald. Maar goed, ben weer een ervaring rijker en weet dus ook dat dit mijn hobby niet is..Ik hoop er nog een redelijk bedrag voor te krijgen. Zelf 400 euro voor betaald zoals je las, wil er wel iets van terug zien natuurlijk. Kijken of ik van dat geld een andere hobby vindt die ik iets langer vol kan houden ;-) .

Groet,

Jelmer

echt ik voel me gewoon genaaid als ik kijk naar de prijzen in het buitenland
Lijk wel op kartelvorming heb via internet al een King2 gezien voor omgerekend €98 euro komt €10 verzenden bij en voor €108 ben je het heertje
Waarom moet het dan bij de meeste Nederlandse winkels bijna €50 duurder zijn? terwijl ze geen overhead kosten hebben van een duur bedrijfspand.
Is het hebzucht ?
Snap het niet hoor :confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Als de duane hem onderschept moet je ook duane koste betalen, zoon 25% komt er bovenop Dus 98x1,25=122,50+10=132,50. Dus zo heel veel scheelt het niet. Maar toch genoeg om hem toch daar te halen vind ik zelf.

Je hebt hem ook goedkoper : RC Helicopter - RTF, esky, electric helicopters R/C - Johnhobby.com - Highest performing quality,fast delivery and guarantee lowest price.

Maar de verzendkosten zijn dan ook weer duurder.

Tja het is heel vaak zo, je koopt iets en 2 weken later is het afgeprijst. Maar als je er toch plezier mee hebt is alles toch goed? voor die 2/3 tientjes heb je wel een sjop in de buurt waar je zo binnen kunt lopen i.p.v. dat je hem naar de andere kant van de wereld moet sturen.

Succes met het vliegen.

Robin

En precies vanwege die douanekosten is tie dus duurder in de winkel in Nederland. Een winkel (Zou moeten) draagt invoerrechten en BTW af, en de inkoop van de winkels ligt niet veel lager als de inkoop voor particulieren. Er zijn uitzonderingen, maar meestal is de pure winst niet echt bijster veel voor de NL handelaren.

Ik heb hem gewoon uit hong kong laten komen...
Was wel goed koop maar ik had wel wat problemen met de inhoud dus garantie...
Hellaas je moet de kapotte onderdelen terug sturen voor garantie. Niet echt een optie dus... 20 euro verzend kosten voor een kapotte ESC ..... Verder hoefde ik geen douane kosten te betalen dus dat viel wel mee.
Support via email was ook goed.
Maar ondertussen ben ik wel er voor om bij de nederlandse dealer in te kopen zodat je daar een relatie mee op kan bouwen en geloof me, die heb je wel nodig. Ik heb ondertussen bijna een 2e hbk2 gekocht aan losse onderdelen. Succes met de keuze (overigens heb ik de HBK2 in Nederland ook voor 139 gezien..
Eff door zoeken dus.
Benno

Ik ga toch weer proberen om de helikopter de lucht in te krijgen. Door familie omstandigheden heb ik de laatste tijd een slechte tijd gehad..inmiddels heb ik wel weer zin om aan mijn Esky te knutselen en er mee te vliegen. Nu heb ik de volgende vragen:

Ik heb een upgrade gedaan (Rotor head) maar vlieg nog met het originele motortje. Kan het kloppen dat dit motortje de heli niet omhoog krijgt? Wanneer ik vol gas geef begint hij heel licht te stuiteren maar hij komt niet van de grond. Is het perse nodig om met de Brushless motor te vliegen als je een upgrade van de rotor head hebt gedaan (omdat hij dan zwaarder is o.i.d.?).

En waar is precies de Speed controller voor (die ik bij mijn Brushless motor kreeg).

Misschien zijn het domme vragen, zoals jullie misschien al weten begin ik net en heb eigenlijk nog niet zo veel verstand van al die termen die jullie gebruiken op het forum.

Alvast bedankt en hopelijk ben ik weer spoedig - AIR BORNE -

Bij een brushless motor hoort een brushless Electronic Speed Controller (ook wel ESC genaamd). Die moet je gebruiken bij je brushless. Meestal is het een 25Ampere model.

De ESC is niets ander dan je "gaspedaal". Hij vertaalt het signaal uit de ontvanger naar een signaal voor de motor.

Hier een link naar WIKIpedia Electronic speed control - Wikipedia, the free encyclopedia

Upgraden is zowiezo een must. De standaard motor van de king houdt het nooit lang uit. Er zijn mensen die hem na 5 minuten al aan gort hebben.

He jelmer, Top man...
De aanbieding staat nog steeds...
Ik heb onder tussen al de nodige vlieg uren en heb de laatste 5 accu's geen schade meer gevlogen..
De orginele motor krijgt de heli best de lucht in maar wordt snel warm waardoor de magneten hun werking schijnen te verliezen met vermogens verlies tot gevolg. Bij de orginele motor hoort natuurlijk wel de orginele regelaar en niet een BL regelaar. Die laatste kan alleen een Brushless motor aansturen...
Ik denk echter dat je de pitch nog niet juist hebt...
Daarover staat onlangs veel over op de draadje van Frans PA5CA. check die even..
Verder zou je wat foto's kunnen maken van de kop en die hier plaatsen of mij effe bellen zodat we online wat zaken kunnen uitwisselen.
Update ook even je profiel met ervaringen, leeftijd, woonplaats enz zodat anderen beter kunnen inschatten tegen wie ze het hebben en voorkom je domme vragen/opmerkingen. Het afstellen is echt allemaal niet moeilijk maar je moet wel effe weten waar je moet zoeken...

Suc6 Benno

Problemen met mijn Honey bee

Hoi, ik heb sinds kort een king 2.
even een vraag,
Is het normaal dat als er gas wordt gegeven, dat de servo's ook bewegen?
En ik heb nog een mamba 25 (25 amp) met 4200kv motor liggen. zou dit werken met de esky?
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jazeker bewegen je servos. Het is een collective pitch heli, dus de hoeveelheid lift wordt bepaald door het toerental en je bladhoek. Om de bladhoek te veranderen bewegen je 3 cyclic servos als je gas geeft.

oke bedankt, want dat betekent dat je de ontvanger dan niet voor een andere functie kan gebruiken.

Hoe bedoel je ?
Je hebt 5 kanalen in gebruik op je ontvanger.
Er is er dus nog 1 over op je stock ontvanger.

Nou, we willen de ontvanger in een vliegtuig doen (3 kanaals benodigd), maar als we het dan aansluiten bewegen de servo's ook bij gas, dat is niet de bedoeling.

Ahhhh...dat was niet je originele vraag.
Heb je de ESC van de King er ook tussengeplaatst als je hem op het vliegtuig aansluit ? Want volgens mij werkt die alleen voor heli's.
Heb alleen geen ervaring met vliegtuigen.
Mogelijk even aan Frans vragen (PA5CA) of deze vraag in een vliegtuig subforum plaatsen. Die hebben meer ervaring met vliegtuigen denk ik zo.

De ontvanger of regelaar zijn hier niet van toepassing, deze kunnen in principe prima werken in een vliegtuig. Het gaat hem om de zender waar electronische mixing plaats vind. In een "echte zender" is dit natuurlijk allemaal naar wens in te stellen. Zo'n zendertje die je bij een RTF CP modelletje krijgt is specifiek voor dit doeleinde bedoeld.

Met de electronica van bijvoorbeeld een FP helikoptertje kan je wel andere leuke dingen maken.

/edit
Ik besef me net opeens dat de mixing ook wel eens plaats zou kunnen vinden in de electronica van de heli. Vaak is dit een compleet verhaal, ontvanger, mixers, gyro en regelaar in één. Als het mogelijk is om de ontvanger los te gebruiken dan moet je met een simpele andere regelaar de zender en onvanger wel kunnen gebruiken.

Laatst bewerkt:
Nee de mixing gebeurt inderdaad in de zender. Bij een andere (echte) zender werkt de ontvanger helemaal rechtuit.
Zo is bij de Esky het gas op kanaal 3 en toch normaal wordt dit meestal op kanaal 1 aangesloten dacht ik (altans zo heb ik dit in ale mijn ander modellen.
De esc, motor, ontvanger en servo's zijn dus gewoon in een ander model te gebruiken.
De stock zender kun je middels wat verborgen dipswitches wel anders instellen maar of je de mix er uit krijgt weet ik niet...
(die switches zijn onderandere voor de mode links of rechthandig)
De ESC met de 4200 bl motor zou je in de honeybee king 2 kunnen zetten maar dan wel max de 9 tanden tandwiel gebruiken want die hogesnelheid met een groter tandwiel zou de standaardkop wel eens niet kunnen verdragen.

Benno

Nee de mixing gebeurt inderdaad in de zender. Bij een andere (echte) zender werkt de ontvanger helemaal rechtuit.
Zo is bij de Esky het gas op kanaal 3 en toch normaal wordt dit meestal op kanaal 1 aangesloten dacht ik (altans zo heb ik dit in ale mijn ander modellen.
De esc, motor, ontvanger en servo's zijn dus gewoon in een ander model te gebruiken.
De stock zender kun je middels wat verborgen dipswitches wel anders instellen maar of je de mix er uit krijgt weet ik niet...
(die switches zijn onderandere voor de mode links of rechthandig)
De ESC met de 4200 bl motor zou je in de honeybee king 2 kunnen zetten maar dan wel max de 9 tanden tandwiel gebruiken want die hogesnelheid met een groter tandwiel zou de standaardkop wel eens niet kunnen verdragen.

Benno

Overlopers.... :mrgreen: :showass::onweer::banana:

Geintje...:thumbsup:

Back